Far tager stoffer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.239 visninger
42 svar
68 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2016

Anonym trådstarter

Vi er en helt almindelig familie med mor, far og 3 børn. Bor i et stort parcelhus i et almindeligt villakvarter. Ok vi er måske ikke 100% almindelig da far er førtidspensionist pga en arbejdsulykke for 5 år siden. Det har været/er en hård omgang med stærk medicin, ingen overskud, bivirkninger (som at han for eksempel taber tænderne pga medicin, maniske perioder osv). Derudover er økonomien helt af helvede til.

jeg står med ALT selv, som i ALT. Vækker børn, aflevere, henter, bader, aftensmad, putter, lektier, fritidsinteresser, forældremøder, you name it, ALT.

forrige onsdag opdagede jeg en pose med noget Hvidt pulver. Det gjorde jeg også i efteråret men han fik mig overbevist om at det var hans medicin han knuste for hurtigere virkning. Dette pulver fik jeg tjekket ved politiet og det var kokain. Jeg fik dem til at dobbelttjekke om det kunne være hans medicin der slog ud som kokain og det benægtede de, jeg dobbelttjekkede ved lægen og han bekræftede. Jeg konfronterer ham og han benægter jo selvfølgelig og er tosset over at jeg kan finde på at beskylde ham for det, han er rasende. Jeg har talt med misbrugscenter og vi kan komme derud i næste uge men han nægter at forholde sig til det.

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, jeg er villig til at lade hans medicin teste for at se om det slår ud for håber da jeg tager fejl men jeg har svært ved at forestille mig at politiet vil teste medicinen bare for at hjælpe mig/os. Og hvad nu hvis testene blot bekræfter det første resultat.

jeg er sgu lidt ude og skide og aner ikke hvad jeg skal gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

alenemor42

Selvfølgelig er det ikke medicinen der slår ud. Misbrugere har altid undskyldninger og bortforklaringer!

Et ultimatum er vel på si plads. ... enten går han i behandling eller jeres veje må skilles? Kan du byde dine børn dette her ? Dig selv ?

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Selvfølgelig er det ikke medicinen der slår ud. Misbrugere har altid undskyldninger og bortforklaringer!

Et ultimatum er vel på si plads. ... enten går han i behandling eller jeres veje må skilles? Kan du byde dine børn dette her ? Dig selv ?

Nej det kan jeg ikke men hvad hutten skal jeg gøre hvis han fortsat nægter at forholde sig til det, jeg kan jo ikke fysisk skubbe ham ud af døren og jeg vil ikke tage børnene ud af deres hverdag. Det skal siges at jeg ikke har kunnet mærke noget på ham overhovedet så havde jeg ikke fundet det havde jeg ikke opdaget det.

det er heller ikke fordi jeg leder efter løsninger som sådan, skulle bare ha luft, taler ikke med nogen om det.

Anmeld Citér

19. februar 2016

modesty

Vi er en helt almindelig familie med mor, far og 3 børn. Bor i et stort parcelhus i et almindeligt villakvarter. Ok vi er måske ikke 100% almindelig da far er førtidspensionist pga en arbejdsulykke for 5 år siden. Det har været/er en hård omgang med stærk medicin, ingen overskud, bivirkninger (som at han for eksempel taber tænderne pga medicin, maniske perioder osv). Derudover er økonomien helt af helvede til.

jeg står med ALT selv, som i ALT. Vækker børn, aflevere, henter, bader, aftensmad, putter, lektier, fritidsinteresser, forældremøder, you name it, ALT.

forrige onsdag opdagede jeg en pose med noget Hvidt pulver. Det gjorde jeg også i efteråret men han fik mig overbevist om at det var hans medicin han knuste for hurtigere virkning. Dette pulver fik jeg tjekket ved politiet og det var kokain. Jeg fik dem til at dobbelttjekke om det kunne være hans medicin der slog ud som kokain og det benægtede de, jeg dobbelttjekkede ved lægen og han bekræftede. Jeg konfronterer ham og han benægter jo selvfølgelig og er tosset over at jeg kan finde på at beskylde ham for det, han er rasende. Jeg har talt med misbrugscenter og vi kan komme derud i næste uge men han nægter at forholde sig til det.

Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, jeg er villig til at lade hans medicin teste for at se om det slår ud for håber da jeg tager fejl men jeg har svært ved at forestille mig at politiet vil teste medicinen bare for at hjælpe mig/os. Og hvad nu hvis testene blot bekræfter det første resultat.

Åha, det lyder som en svær situation.

Nu er jeg én af dem med en ret liberal holdning til stoffer. Har selv taget en del, og en del forskelligt, gennem årene. Dog kun en enkelt gang siden jeg blev mor, da det ikke helt passer ind i en hverdag med børn.

Jeg ville personligt ikke have noget imod hvis min mand sniffede lidt coke i fest-sammenhæng nogle gange om året. Men det tyder på at din mand her et usundt forhold til stofferne. Og det er specielt et problem når han så hårdnakket benægter.

Du skriver at du ikke søger råd, så jeg vil ikke give dig nogle, men blot en krammer med på vejen. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Åha, det lyder som en svær situation.

Nu er jeg én af dem med en ret liberal holdning til stoffer. Har selv taget en del, og en del forskelligt, gennem årene. Dog kun en enkelt gang siden jeg blev mor, da det ikke helt passer ind i en hverdag med børn.

Jeg ville personligt ikke have noget imod hvis min mand sniffede lidt coke i fest-sammenhæng nogle gange om året. Men det tyder på at din mand her et usundt forhold til stofferne. Og det er specielt et problem når han så hårdnakket benægter.

Du skriver at du ikke søger råd, så jeg vil ikke give dig nogle, men blot en krammer med på vejen. 

Tak 

det jeg mener med at jeg ikke søger råd er, at jeg jo godt ved det ikke holder, at mine børn selvfølgelig ikke skal vokse op med en far der tager kokain, at han selvfølgelig skal stilles for et ultimatum, at jeg selvfølgelig stoler mere på politiets analysedims end hans bortforklaringer, at det selvfølgelig ikke kan være medicin da de jo så ikke vil kunne bruge deres analyser af stoffer til noget som helst. 

Det er bare noget lort og jeg ville sgu ønske jeg tog fejl. Jeg har aldrig taget noget som helst eller røget noget som helst så har ingen erfaring. Må jeg spørge om du har prøvet kokain? Det er selvfølgelig ok hvis du ikke har lyst til at svare 

Anmeld Citér

19. februar 2016

B&J

Jamen du kan ikke mærke det på ham. Er det så okay i dine øjne ?

hvad tænker du selv omkring dig og dine børn

du kan jo forlange han skal få taget en blodprøve.

men seriøst hvis det slår ud ved politiet jamen så er den jo god nok 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym

Jeg vil gerne besvare som anonym af den grund, folk ikke skal tro jeg idiot at jeg er sammen med sådan en type der mange der ikke kender til mig og min mands tidligere baggrund. 

Men som en skrev, har en misbruger altid en undskyldning for dit og dat, min mand har været ludoman og han benægtede også alt, i starten var jeg dum og troede på ham, 
udover det havde han oprettet den dating site som han påstår ikke var med vilje (Ved det er løgn) . Men har ikke opdaget noget siden og tror han lærte det på den hårde måde en veninde opdagede det. 
udover det spillede han vores penge op igen, og ville gerne gå fra ham da han igen igen løj om at de havde han ikke og det var fordi dit og dat indtil jeg fik vores bankmand indover det der bekræftede mig i hans ludomani, og han var ved og lukkes vores visa dankort. Idag er det kun mig der har adgang til vores konto til at kan flytte penge, og kun det visa dk. Og ved at jeg fik min bankmand ind over og fik beviser på at jeg ikke "opdigtede" min egen historie så tilstod han og sagde det var sandt det jeg havde opdaget , 

Har du prøvet og fortælle ham hvad politiet har fortalt dig? 

Og nej der er ikke kokain i din mands medicin, og som du også siger tror jeg heller ikke på de vil teste din mands medicin , de ved jo hvad de snakker om, Men ihvertefald KÆMPE KÆMPE KRAM til dig 

Det fortjener ingen mor at stå i! 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Stort kram.

Hvordan vil din hverdag se ud, hvis du går fra ham?

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jamen du kan ikke mærke det på ham. Er det så okay i dine øjne ?

hvad tænker du selv omkring dig og dine børn

du kan jo forlange han skal få taget en blodprøve.

men seriøst hvis det slår ud ved politiet jamen så er den jo god nok 

Nej det er ikke ok, det skriver jeg jo også. Jeg undre mig bare over at jeg ikke har kunnet mærke noget.

han siger han gerne vil tage en blodprøve men efter hvad jeg har kunnet Google mig frem til så er kokain relativt hurtigt ude af systemet (jeg holdte øje med hans "beholdning" og han tog det sidste i starten af denne uge)

ja den er go nok når politiet siger det, det skriver jeg jo også.

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg vil gerne besvare som anonym af den grund, folk ikke skal tro jeg idiot at jeg er sammen med sådan en type der mange der ikke kender til mig og min mands tidligere baggrund. 

Men som en skrev, har en misbruger altid en undskyldning for dit og dat, min mand har været ludoman og han benægtede også alt, i starten var jeg dum og troede på ham, 
udover det havde han oprettet den dating site som han påstår ikke var med vilje (Ved det er løgn) . Men har ikke opdaget noget siden og tror han lærte det på den hårde måde en veninde opdagede det. 
udover det spillede han vores penge op igen, og ville gerne gå fra ham da han igen igen løj om at de havde han ikke og det var fordi dit og dat indtil jeg fik vores bankmand indover det der bekræftede mig i hans ludomani, og han var ved og lukkes vores visa dankort. Idag er det kun mig der har adgang til vores konto til at kan flytte penge, og kun det visa dk. Og ved at jeg fik min bankmand ind over og fik beviser på at jeg ikke "opdigtede" min egen historie så tilstod han og sagde det var sandt det jeg havde opdaget , 

Har du prøvet og fortælle ham hvad politiet har fortalt dig? 

Og nej der er ikke kokain i din mands medicin, og som du også siger tror jeg heller ikke på de vil teste din mands medicin , de ved jo hvad de snakker om, Men ihvertefald KÆMPE KÆMPE KRAM til dig 

Det fortjener ingen mor at stå i! 

Ja jeg har konfronteret ham med politiets resultat, det ændre ikke noget, han benægter stadig. 

Jeg har talt med misbrugscenter men vil kontakte dem igen på mandag.

jeg har talt med hans mor og hun kommer på onsdag hvor vi vil forsøge at få han til at indse at løbet er kørt. Vores børn har ferie i denne uge så jeg ville slet ikke have konfronteret ham før på onsdag sammen med hans mor men samtalen "faldt naturligt" og så sprang jeg bomben.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.