Børnemodel? Anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2016

Anonym trådstarter

Rolig piger

Mit barn er halvandet år og tanken var at prøve det for jeg kunne forestille mig at det ville være en sjov oplevelse for mit barn i og med at det elsker at få taget billeder og poserer lige så snart man tager kameraet frem. 

Det skal være under ordentlige forhold med ordentlige arbejdsgivere. 

Jeg ville aldrig tillade at mit barn skulle være med til noget, hvor det følte sig dårligt tilpas. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

Liv_86

Mor i Aarhus skriver:

Hvorfra ved LEGO, om de vil bruge dit barn til en opgave?

Nu var LEGO et eksempel. 

Vores bureau har en hjemmeside med alle børnemodellerne, som de så kigger på og udvælger dem de skal bruge. Så er der muligvis nogle de vælger fra der. 

Så ja der bliver børnene vurderet. Men det ved børnene ikke selv og heller ikke forældrene med mindre det bliver til option eller job. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Mor i Aarhus

Liv_86 skriver:

Nu var LEGO et eksempel. 

Vores bureau har en hjemmeside med alle børnemodellerne, som de så kigger på og udvælger dem de skal bruge. Så er der muligvis nogle de vælger fra der. 

Så ja der bliver børnene vurderet. Men det ved børnene ikke selv og heller ikke forældrene med mindre det bliver til option eller job. 

Hele processen op til udvælgningen (som barnet efter din overbevisning ikke opdager, hvis barnet fravælges) er en vurdering af barnets ydre... 

Du har sikkert nu fundet ud af, hvor jeg vil hen med det. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Liv_86

Hele processen op til udvælgningen (som barnet efter din overbevisning ikke opdager, hvis barnet fravælges) er en vurdering af barnets ydre... 

Du har sikkert nu fundet ud af, hvor jeg vil hen med det. 

Ja det ved jeg godt. Kan bare ikke se der er noget galt i det. 

Altså barnet ved det ikke, så det kan ikke ødelægge noget for barnet. Det ved ikke at det er valgt fra. 

Jeg synes så længe at barnet har et ønske om at være model fordi barnet synes det er sjovt. Så kan jeg ikke se noget galt i det. 

Det ville jo være akkurat det samme hvis barnet gik til sport fx dans som der blev nævnt tidligere. Hvis det så begyndte at gå til konkurrencer, bliver det jo vurderet på samme måde. God/ikke god. 

Man bliver vurderet altid, i børnehave, skole, sport m.m. Så kan det godt være ikke alting går op det ydre som med modeljobs. Men børnemodel jobs handler ikke kun om det ydre men også at man kan levere gode billeder. Derfor er det ikke KUN det ydre der bliver vurderet men også personligheden. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

cnmigo

Min datter har en gratis-profil på nettet ved et af de der "model"bureauer, kan ikke huske navnet pt.

Der igennem er hun (eller jeg) blevet kontaktet til en rolle i en musikvideo for, hvad, 3 år siden.

Så hun har været med i en musikvideo med Pharfar - det var hvor hun skulle filmes på greenscreen og der blev rigtig hygget om os og selve optagelsen og det hun skulle lave og gøre var heeeeelt på børneniveau 

Positiv oplevelse, også for sådan en genert pige som hun er

Anmeld Citér

24. februar 2016

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Mine børn er mine egne modeller. Jeg har en butik, hvor jeg sælger børnetøj, og der bruger jeg mine børn som modeller. Der bliver taget billeder, når vi er ude i parker, skove eller strand, og så lægger jeg dem på min side. 

De ved godt, de får taget billeder til det, og de synes, det er rigtig sjovt. 

Jeg ville dog ikke have dem til at være modeller for andre bureauer eller firmaer, da jeg ikke vil have, de skal have så meget opmærksomhed -negativ og positiv, på deres krop og udseende. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.