Børnemodel? Anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2016

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Hvad er det for nogen negative konsekvenser? 

Grunden til at jeg overvejer det er at jeg har et udadvendt og glad barn, der elsker at få taget billeder og elsker at danse. 

Det er udelukkende for barnets skyld jeg ville prøve det. 

Der er så mange andre aktiviteter, som hun kan deltage i, som udadvendt og glad barn.

Modeljobbet indebærer at man bliver målt og vejet, vurderet og nedværdiget - kroppen. 

Som en anden foreslår er dans og danseopvisninger en bedre fritidsinteresse

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Er der nogen af jer der har børnemodeller? Har jeres børn været "på job" og hvordan er det gået? 

Del gerne jeres erfaringer 

Min datter er hos Casablanca models og har været på 3 job siden hun startede. Hun har været der knap to år. 

Det kommer jo an på hvad de søger til job, udseende og højden har også noget at gøre hvis det fx er tøj. 

Vi har fået tilbudt flere job, som jeg også har sagt nej til. 

Det er ikke alle job der giver lige godt, så man kan nok mest gøre det fordi man har tid og barnet synes det er fedt

Anmeld Citér

20. februar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Vi, mine drenge og jeg, er flere gange blevet forsøgt "hvervet" på gader og stræder og forlystelsesparker. 

Jeg har sagt nej alle gangene, da jeg har bekendte der har mange dårlige oplevelser med selv de etablerede bureauer.

Jeg ville tænke mig godt om hvis jeg var dig!!!

Nu går de reelle heller ikke ud og hverver på gader og steder, dem skal du selv sende ind til og hvis de ikke synes barnet er noget for dem siger de nej. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Personligt tænker jeg at jeg ville vælge at lade mit barn starte til dans eller andet hvis hun er glad for at bevæge sig og optræde og sådan som du beskriver - jeg ville aldrig overveje at hun skulle være barnemodel. Jeg har aldrig været børnemodel, men har lavet flere model jobs i mit voksne liv og har også arbejdet sammen med børn. Jeg tror absolut ikke din datter får det ud af det som jeg læser du søger til hende. Det ville jeg finde via en fritidsaktivitet i stedet. Min oplevelse er at man skal være enormt tykhudet og kunne tåle at høre "det ligner lort" eller "hun ser tyk ud der" og så vide at du stadig er god nok osv osv. Du får meget mere kritik end ros når du er på jobs. Igen, jeg var ikke barn, men har været omkring børn i model verdenen, og jeg vil råde absolut ingen til det. 

Mine egne børn får helt sikkert aldrig lov - vi er ellers blevet kontaktet et par gange, men har altid takket nej.

Ej helt ærligt. 

For det første så snakker de slet ikke sådan til børn. De job min datter har været på, har det været enormt fedt for børn og forældre. Der bliver virkelig hygget om os. 

Et af de job min datter var på var vi til optagelse på Hjarls hede, og børnene synes det var så fedt og løb og legede når de ikke var på. Ellers har hun lavet noget for LEGO og der har de også været super flinke, selv den ene gang hvor min datter bare slet ikke gad og var mega sur, der var ingen sure miner fra dem.

Synes det er lidt ærgerligt du konkludere noget, når du ikke har nogen viden derom. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Liv_86

Mor i Aarhus skriver:

Der er så mange andre aktiviteter, som hun kan deltage i, som udadvendt og glad barn.

Modeljobbet indebærer at man bliver målt og vejet, vurderet og nedværdiget - kroppen. 

Som en anden foreslår er dans og danseopvisninger en bedre fritidsinteresse

Sådan er det ikke i børnemodels verden. 

Dit barn får ikke noget at vide før det rent faktisk er blevet valgt til et job. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Mor i Aarhus

Liv_86 skriver:

Sådan er det ikke i børnemodels verden. 

Dit barn får ikke noget at vide før det rent faktisk er blevet valgt til et job. 

Det er lige præcis sådan det er i den verden. Det er ikke mit barn, det er mig som barn. Man ved udemærket godt, at man blive målt og vejet (i mere end en forstand) og vurderet, på trods af at man ikke sprogligt bevidst om det. 

I øvrigt hverver de også på gaden...

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym

Liv_86 skriver:

Ej helt ærligt. 

For det første så snakker de slet ikke sådan til børn. De job min datter har været på, har det været enormt fedt for børn og forældre. Der bliver virkelig hygget om os. 

Et af de job min datter var på var vi til optagelse på Hjarls hede, og børnene synes det var så fedt og løb og legede når de ikke var på. Ellers har hun lavet noget for LEGO og der har de også været super flinke, selv den ene gang hvor min datter bare slet ikke gad og var mega sur, der var ingen sure miner fra dem.

Synes det er lidt ærgerligt du konkludere noget, når du ikke har nogen viden derom. 

Fedt for din datter - godt for jer.

men MINE erfaringer siger bare at det LANGT fra altid er som du beskriver. Vil da mene jeg har ligeså meget viden omkring det her, som du åbenbart selv mener du har fordi din datter har haft et par gode oplevelser. Jeg har oplevet børn blive talt til som jeg tidligere beskrev og udfra mine oplevelser og observationer ville jeg, som skrevet, ikke lade mine børn blive børnemodeller.

fedt og fint i havde en anden oplevelse, men måske lige flabet nok at skrive jeg ingen viden har, når jeg har været i faget i mange år.

Anmeld Citér

20. februar 2016

Liv_86

Nu skriver jeg lige igen, så du får noget konstruktivt at gå ud fra. 

Først skal du finde ud af hvilket bureau dit barn skal være tilknyttet til. Så sender du billeder til dem, højde osv. Hvis de så kan bruge dit barn, skal i komme ind til fotoshoot så de kan tage nogle billeder som de lægger på deres side. De billeder er dem bureauet bruger når de skal vælge børn. 

Casablanca er er rigtig godt sted, der er min datter selv. 

Jeg ville ikke fortælle dit barn noget endnu, det kan jo ske at de ikke kan bruge dit barn. Så ville ikke fortælle noget før i skal ind til fotoshoot. 

Det er meget forskelligt med job, som jeg skrev tidligere. Men som nogen skriver, så snakker de ikke grimt til børnene og siger ikke at de er for tykke og de bliver heller ikke valgt fra, hvis de først er endelig valgt til jobbet. Hvis barnet har gjort det rigtig dårligt på jobbet, siger de heller ikke noget, men til dit bureau som så ringer og snakker med dig. Derfor får barnet ikke at vide at det har gjort et dårligt job med mindre du selv snakker med barnet om hændelsen. 

Når man er på job, synes jeg (taler af erfaring) så bliver der passet rigtig godt på børnene og forældrene. De gange hvor det er over flere timer er det forsyninger til alle. Børnene har jo pauser indimellem, der er som regel mange børn afsted. Og i den tid kan de lege eller hvad de har lyst til. 

Men skriv endelig hvis der er noget mere du vil vide

Anmeld Citér

20. februar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Fedt for din datter - godt for jer.

men MINE erfaringer siger bare at det LANGT fra altid er som du beskriver. Vil da mene jeg har ligeså meget viden omkring det her, som du åbenbart selv mener du har fordi din datter har haft et par gode oplevelser. Jeg har oplevet børn blive talt til som jeg tidligere beskrev og udfra mine oplevelser og observationer ville jeg, som skrevet, ikke lade mine børn blive børnemodeller.

fedt og fint i havde en anden oplevelse, men måske lige flabet nok at skrive jeg ingen viden har, når jeg har været i faget i mange år.

Nu har du jo ikke er børnemodel. Og der er forskel på børne og voksen model verden. 

Nu kender jeg bare selv flere fra der hvor vi er, og der er ingen der har haft dårlige oplevelser. 

Desuden hvis det sker man har en skal man kontakte bureauet, så de kan tage hånd om det. Hvis det sker, skal jeg følgelig ikke sidde og sige at det ikke kan. Men i det bureau vi er i bliver firmaet blacklistet. 

Du får det bare til at lyde helt vildt forfærdeligt hvilket det slet ikke er sandheden

Anmeld Citér

20. februar 2016

Liv_86

Mor i Aarhus skriver:

Det er lige præcis sådan det er i den verden. Det er ikke mit barn, det er mig som barn. Man ved udemærket godt, at man blive målt og vejet (i mere end en forstand) og vurderet, på trods af at man ikke sprogligt bevidst om det. 

I øvrigt hverver de også på gaden...

Børnene får jo ikke at vide at de fx ikke er valgt til er job. Hvis de først er valgt kan de ikke vælges fra igen. 

Ved ikke lige hvor du vil hen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.