Børnemodel? Anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.585 visninger
35 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar 2016

Anonym trådstarter

Er der nogen af jer der har børnemodeller? Har jeres børn været "på job" og hvordan er det gået? 

Del gerne jeres erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er der nogen af jer der har børnemodeller? Har jeres børn været "på job" og hvordan er det gået? 

Vi, mine drenge og jeg, er flere gange blevet forsøgt "hvervet" på gader og stræder og forlystelsesparker. 

Jeg har sagt nej alle gangene, da jeg har bekendte der har mange dårlige oplevelser med selv de etablerede bureauer.

Jeg ville tænke mig godt om hvis jeg var dig!!!

Anmeld Citér

18. februar 2016

Tiggi

jeg havde leget lidt med tanken da min datter var helt lille, men har droppet den lidt da hun er lidt sky og det tager hende tid at være tryg ved nye mennesker så tænker det næppe er optimalt .

Men tænker at det kan jo aldrig skade at prøve det en gang og så bare sige stop hvis det ikke er noget

Anmeld Citér

18. februar 2016

Mor i Aarhus

Anonym skriver:

Jeg var selv som barn og et stykke op i teenage årene. Min mor elskede det, jeg var glad for at gøre hende glad og stolt, men det har haft negative konsekvenser for mig, som jeg stadig skal være opmærksom på. 

Synes det er meget vigtigt at du gør dig klart, hvorfor og for hvis skyld dit barn skulle tage modeljobs. 

Anmeld Citér

18. februar 2016

lineog4

Mor i Aarhus skriver:

Jeg var selv som barn og et stykke op i teenage årene. Min mor elskede det, jeg var glad for at gøre hende glad og stolt, men det har haft negative konsekvenser for mig, som jeg stadig skal være opmærksom på. 

Synes det er meget vigtigt at du gør dig klart, hvorfor og for hvis skyld dit barn skulle tage modeljobs. 

Bliver lidt nysgerrig - hvordan negative konsekvenser, er det pga fokus på udseende eller...? 

Mine er ikke modelpotentiale, men fx vil min datter gerne være skuespiller og går til castings (altså hun har været til 2) og har en enkelt gang været statist. Og jeg hader egentlig den verden og det med at fx udseendet betyder så meget med casting og teater er der dog også talentet, men alligevel....! Vill gerne skåne hende netop for det.

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi, mine drenge og jeg, er flere gange blevet forsøgt "hvervet" på gader og stræder og forlystelsesparker. 

Jeg har sagt nej alle gangene, da jeg har bekendte der har mange dårlige oplevelser med selv de etablerede bureauer.

Jeg ville tænke mig godt om hvis jeg var dig!!!

Kan du uddybe de dårlige oplevelser?

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

Mor i Aarhus skriver:

Hvad er det for nogen negative konsekvenser? 

Grunden til at jeg overvejer det er at jeg har et udadvendt og glad barn, der elsker at få taget billeder og elsker at danse. 

Det er udelukkende for barnets skyld jeg ville prøve det. 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

20. februar 2016

Anonym trådstarter

Er der virkelig ikke andre med erfaringer?

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Hvad er det for nogen negative konsekvenser? 

Grunden til at jeg overvejer det er at jeg har et udadvendt og glad barn, der elsker at få taget billeder og elsker at danse. 

Det er udelukkende for barnets skyld jeg ville prøve det. 

Personligt tænker jeg at jeg ville vælge at lade mit barn starte til dans eller andet hvis hun er glad for at bevæge sig og optræde og sådan som du beskriver - jeg ville aldrig overveje at hun skulle være barnemodel. Jeg har aldrig været børnemodel, men har lavet flere model jobs i mit voksne liv og har også arbejdet sammen med børn. Jeg tror absolut ikke din datter får det ud af det som jeg læser du søger til hende. Det ville jeg finde via en fritidsaktivitet i stedet. Min oplevelse er at man skal være enormt tykhudet og kunne tåle at høre "det ligner lort" eller "hun ser tyk ud der" og så vide at du stadig er god nok osv osv. Du får meget mere kritik end ros når du er på jobs. Igen, jeg var ikke barn, men har været omkring børn i model verdenen, og jeg vil råde absolut ingen til det. 

Mine egne børn får helt sikkert aldrig lov - vi er ellers blevet kontaktet et par gange, men har altid takket nej.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.