Børnemodel? Anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2016

Anonym

Liv_86 skriver:

Nu har du jo ikke er børnemodel. Og der er forskel på børne og voksen model verden. 

Nu kender jeg bare selv flere fra der hvor vi er, og der er ingen der har haft dårlige oplevelser. 

Desuden hvis det sker man har en skal man kontakte bureauet, så de kan tage hånd om det. Hvis det sker, skal jeg følgelig ikke sidde og sige at det ikke kan. Men i det bureau vi er i bliver firmaet blacklistet. 

Du får det bare til at lyde helt vildt forfærdeligt hvilket det slet ikke er sandheden

Igen, det er ikke DIN oplevelse, eller "sandhed", men det betyder ikke at det ikke forekommer (ofte) eller at det ikke sker. 

Jeg har arbejdet sammen med en masse børnemodeller, og taler ud fra den erfaring. Jeg har stadig kontakt til flere jeg arbejdede med, nogle af dem gik under begrebet "børnemodel" og mange af dem er stadig mærkede efter de oplevelser det gav dem, i en negativ forstand altså. 

Det er fint i har gode oplevelser og du vil dele ud af dem. Det kan TS helt sikket bruge. Men synes det er vanvittigt provokerende at du forsøger at underminere mine erfaringer og oplevelser og endda beskylder mig at for lyve ("det er ikke sandheden"). 

Godt der er gode bureauer, så TS kan høre der både forefinder dårlige og gode oplevelser   - men dine gode oplevelser, gør vel ikke mine dårlige oplevelser mindre relevante eller usande. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Igen, det er ikke DIN oplevelse, eller "sandhed", men det betyder ikke at det ikke forekommer (ofte) eller at det ikke sker. 

Jeg har arbejdet sammen med en masse børnemodeller, og taler ud fra den erfaring. Jeg har stadig kontakt til flere jeg arbejdede med, nogle af dem gik under begrebet "børnemodel" og mange af dem er stadig mærkede efter de oplevelser det gav dem, i en negativ forstand altså. 

Det er fint i har gode oplevelser og du vil dele ud af dem. Det kan TS helt sikket bruge. Men synes det er vanvittigt provokerende at du forsøger at underminere mine erfaringer og oplevelser og endda beskylder mig at for lyve ("det er ikke sandheden"). 

Godt der er gode bureauer, så TS kan høre der både forefinder dårlige og gode oplevelser   - men dine gode oplevelser, gør vel ikke mine dårlige oplevelser mindre relevante eller usande. 

Jeg beskylder dig ikke for at lyve, det er dig der opfatter det sådan. 

Og det er også helt fint du har andre erfaringer i dit arbejde. Nu ved jeg ikke hvad du laver. 

Men måske man som forældre skal finde jeg er rigtig bureau som er anerkendt og som rent faktisk værner som sine børnemodeller. 

uandet hvad er det heller ikke hele "sandheden" du kommer med. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym

Liv_86 skriver:

Og det er også helt fint du har andre erfaringer i dit arbejde. Nu ved jeg ikke hvad du laver. 

Men måske man som forældre skal finde jeg er rigtig bureau som er anerkendt og som rent faktisk værner som sine børnemodeller. 

Hvis du på det her tidspunkt ikke ved hvad jeg laver, så giver jeg op  

Har sgu sjældent danset med én, så tung som dig  Du nægter at "lytte", jeg anerkender alt du skriver, konstaterer bare der er andre erfaringer. Du nægter at der findes andre oplevelser end dine. Så er det sgu da svært. 

men et hurtigt kig på din profil og "hvem du er", så kan jeg regne ud vi nok ikke kommer videre alligevel  

Anmeld Citér

20. februar 2016

Liv_86

Anonym skriver:

Har sgu sjældent danset med én, så tung som dig  Du nægter at "lytte", jeg anerkender alt du skriver, konstaterer bare der er andre erfaringer. Du nægter at der findes andre oplevelser end dine. Så er det sgu da svært. 

men et hurtigt kig på din profil og "hvem du er", så kan jeg regne ud vi nok ikke kommer videre alligevel  

Nu har jeg ikke skrevet så meget om mig selv på min profil så tvivler på at du kan danne et indtryk af mig på baggrund af det

mener heller ikke jeg har skrevet at det er umuligt at der er andre erfaringer end mine. 

Men go dag til dig

Anmeld Citér

20. februar 2016

Mom2Two

Anonym skriver:

Er der nogen af jer der har børnemodeller? Har jeres børn været "på job" og hvordan er det gået? 

Del gerne jeres erfaringer 

Jeg har takket nej hvergang... Jeg arbejdede selv som model i mine yngre dage, det er bestemt ikk kun lykkelige øjeblikke fra den tid... Mine børn ska ikk være modeller

Anmeld Citér

20. februar 2016

Mor i Aarhus

Liv_86 skriver:

Børnene får jo ikke at vide at de fx ikke er valgt til er job. Hvis de først er valgt kan de ikke vælges fra igen. 

Ved ikke lige hvor du vil hen

Hvis jeg skal forklare yderligere, skal jeg forstå dig. Ret mig, hvis jeg misforstår. Mener du, at da børnene ikke ved, at et job går til en anden/ikke ved at de er gået glip af et job, indebærer modeljobbet ikke at man bliver vurderet - ens krop bliver målt og vejet og vurderet?

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

du har ret, det er vist ikke muligt at trænge igennem dér 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym

Liv_86 skriver:

Hvorfor nægter du at anerkende hendes personlige erfaringer? Du kan da ikke bare bestemme at det er hendes "sandhed", du kunne lige så godt skrive at du ikke tror på hvad hun skriver.

Anmeld Citér

20. februar 2016

Liv_86

Mor i Aarhus skriver:

Hvis jeg skal forklare yderligere, skal jeg forstå dig. Ret mig, hvis jeg misforstår. Mener du, at da børnene ikke ved, at et job går til en anden/ikke ved at de er gået glip af et job, indebærer modeljobbet ikke at man bliver vurderet - ens krop bliver målt og vejet og vurderet?

Hos os får forældrene en mail om der er lagt en "option" på dit barn. En option er når fx LEGO overvejer om de vil bruge dit barn til en opgave. I den mail står der også man ikke skal fortælle sit barn om jobbet da intet der er sikkert. 

Når fx LEGO så endelig har besluttet at de vil bruge dit barn får du endnu en mail og hvad det skal, hvor og hvornår. Så møder man op med sit barn som udfører opgaven. Det kan fx være at sidde og lege med LEGO sammen med andre børn mens der billeder taget billeder. 

Hvis dit barn ikke får opgaven, betyder det jo ikke noget for barnet da det ikke ved noget om det. Medmindre man som forældre alligevel siger noget til sit barn, selvom der er blevet skrevet man ikke skal sige noget. 

Sådan foregår det der hvor vi er. Måske det er anderledes nogle andre steder, det skal jeg ikke gøre mig klog på. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Mor i Aarhus

Liv_86 skriver:

Hos os får forældrene en mail om der er lagt en "option" på dit barn. En option er når fx LEGO overvejer om de vil bruge dit barn til en opgave. I den mail står der også man ikke skal fortælle sit barn om jobbet da intet der er sikkert. 

Når fx LEGO så endelig har besluttet at de vil bruge dit barn får du endnu en mail og hvad det skal, hvor og hvornår. Så møder man op med sit barn som udfører opgaven. Det kan fx være at sidde og lege med LEGO sammen med andre børn mens der billeder taget billeder. 

Hvis dit barn ikke får opgaven, betyder det jo ikke noget for barnet da det ikke ved noget om det. Medmindre man som forældre alligevel siger noget til sit barn, selvom der er blevet skrevet man ikke skal sige noget. 

Sådan foregår det der hvor vi er. Måske det er anderledes nogle andre steder, det skal jeg ikke gøre mig klog på. 

Hvorfra ved LEGO, om de vil bruge dit barn til en opgave?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.