0 kl kunne tal & bogstaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2016

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Jeg kan godt forstå du er bekymret. .... personligt syntes jeg det er vanvid at der er sådan et pres på dem så tidligt.

Hvorfor mon dog vi har så mange unge med dårligt selvværd der ikke er uddannelses parate når de når 9. Kl.!

Eller børn som hurtigt bliver skoletrætte , fordi der er så stort et pres allerede fra 0 kl. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Det kan jeg godt forstå og sikke da er pres. Men du skal vide der også med bogstavsindlæring og talindlæring er en modenhed altså sådan helt neurologisk modenhed der spiller ind. Og en der har svært ved det som 6 årig kan sagtens være den bedste læser som 9 årig. 

Men udover det hold op hvor bliver jeg ked af den fokus på færdigheder, færdigheder som vi i den digitale verden har tusind redskaber til at sætte som krykker. Mens jeg går ud fra han ikke er vurderet på sin evne til at lytte til en historie, lave meddigtning, tænke i regnegistorier, genfortælle og meget mere - det er så æv med den fokus på færdigheder som for mig i bund og grund vidner om uvidenhed fra lovgivers side....

De har fået lavet en test omkring bogstaver , lyde , rim mm

Anmeld Citér

3. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Da de store gik i 0 kl var der slet ikke den fokus på samme måde og ville aldrig have tænkt de tanker som jeg gør nu . Jeg er ski trist over denne udvikling og føler mig presset som mor . Vi har rullende skole start og han er nu pillet fra de andre. Han nægter nu at gå i skole og da den store er ordblind som først er opdaget i 8 kl sidder jeg allerede nu og bekymre mig om han også er det . Synd man ikke bare kan lade dem syntes det er sjovt

Hvor er jeg glad for den måde og det pres ikke er slået igennem på mine børns skole - der er i min optik det rene vanvid. 

Og jeg forstår ikke samfundets og skolerne utrolige fokus på færdigheder som læsning - ikke at de ikke skal lære at læse men det er jo en brøkdel af kompetencerne i dansk faget en vigtig basis færdighed - nå lige lidt galde fra mig 

Hvis det var mig ville jeg spørge mere ind til den følelse af han er hægtet af, for det er han ikke eller burde ikke være. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Det lyder som om du gør alt det "rigtige" hvis man kan sige det sådan

Er sikker på at det nok skal komme og ud fra hvad du skriver virker han da rigtig kvik. 

Men ja det er ærgerligt at man ikke har mere fokus på det sociale, da man i min verden kommer længst med gode sociale kompetencer. 

Tak . Håber vi kan øve det bedre igennem leg fremfor opgaver. Ja der er jeg helt enig , mener bestemt det faglige nok skal komme hvis bare det fungere socialt

Anmeld Citér

3. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvor er jeg glad for den måde og det pres ikke er slået igennem på mine børns skole - der er i min optik det rene vanvid. 

Og jeg forstår ikke samfundets og skolerne utrolige fokus på færdigheder som læsning - ikke at de ikke skal lære at læse men det er jo en brøkdel af kompetencerne i dansk faget en vigtig basis færdighed - nå lige lidt galde fra mig 

Hvis det var mig ville jeg spørge mere ind til den følelse af han er hægtet af, for det er han ikke eller burde ikke være. 

Han vil på ingen måde snakke om det, tydeligt at han er dybt frustreret. Idag har han været hjemme da han nægtede at skulle afsted . Mandag klamrede han sig grædende til mig . Han er så frustreret over , at han er skilt af fra sine venner og sat sammen med nye . Tror ikke han ser det som værende pga fagligt. 

Anmeld Citér

3. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Han vil på ingen måde snakke om det, tydeligt at han er dybt frustreret. Idag har han været hjemme da han nægtede at skulle afsted . Mandag klamrede han sig grædende til mig . Han er så frustreret over , at han er skilt af fra sine venner og sat sammen med nye . Tror ikke han ser det som værende pga fagligt. 

Åh nej, ikke med ham, med skole. Undskyld min vage formulering. 

Øv hvor jeg ondt i maven for sådan en lille gut der mødte skolen med motivation og nu føler sig "forkert"

Anmeld Citér

3. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Nej forstod jeg ikke før nu. De har lavet en test og så delt dem på en anden måde ud fra de resultater?

Anmeld Citér

3. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nej forstod jeg ikke før nu. De har lavet en test og så delt dem på en anden måde ud fra de resultater?

Ja før havde vi 2 farvehold 0 kl på et , 1 kl på et andet . Nu er de delt op i 4 farvehold min dreng er så som den eneste på det gamle farvehold blevet , de andre er rykket videre .

Anmeld Citér

3. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Åh nej, ikke med ham, med skole. Undskyld min vage formulering. 

Øv hvor jeg ondt i maven for sådan en lille gut der mødte skolen med motivation og nu føler sig "forkert"

Ærgerligt det har betydet at han nu ikke vil i skole han er udfordret i forvejen så alt det nye er svært for ham

Anmeld Citér

3. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Ja før havde vi 2 farvehold 0 kl på et , 1 kl på et andet . Nu er de delt op i 4 farvehold min dreng er så som den eneste på det gamle farvehold blevet , de andre er rykket videre .

ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal mene om, men håber de voksne er gode til at formidle det og have øje på elevernes trivsel og ikke kun på deres faglige formåen. 

Hvem er han så kommet i farveklasse med, andre fra en anden 0. Eller?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.