Anonym skriver:
ved ikke hvad jeg skal sige , kun at det er hvad lærerne siger. Og at det skulle have hjulpet. Desværre er både jeg og min søn lydfølsom , så for os er den slags forstyrrende. Men igen de siger det har hjulpet , men jeg syntes der var meget uro, snak mm. Så det var som jeg frygtede, larm på larm . Og ærligt så finder jeg det lidt som en " falliterklæring " at man din lærer er nød til at sætte musik på for at skabe ro. Det ro skal de da være i stand til at skabe uden . Men det er jo bare min holdning . Syntes på ingen måde musik høre til i en undervisning
Det var blot et forsøg på at forklare, at det ikke som argument alene må være nok til at du afstår fra en grundig dialog med lærerne om, hvad det har af konsekvenser for din søn og hvordan han bedst hjælpes.
Hvis nu lærerne insisterede på, at der var god evidens for at et par på hovedet fik børnene til at klappe i - så ville du jo heller ikke bare acceptere at det nok var sådan det var.
Min pointe kort: Der kan være rigtig gode argumenter for brug af musik i undervisning. Men du oplever at det giver problemer. Derfor må du gribe ind og gå i dialog indtil der lyttes.
Anmeld
Citér