Anonym skriver:
Jeg har købt høreværn. Som mor til et barn som er meget lydfølsom er det bare frusternde at det skal mere larm . Især når det skal laves opgaver. Kan ganske simpelt ikke se ideen i det. Jo hvis det var fordi man valgte at lave afslapnings øvelser
Kan jeg godt forstå men der må man acceptere alle børn er forskellige. Jeg har meget følsomme børn og lydfølsomme og de beder faktisk selv om at høre klassisk musik nu, men selvsagt med den regel så er der absolut ikke andet lyd og skal man fx spidse blyanter så er det op led lappen og så gør jeg det - jeg er den eneste der må gå rundt. For med snak, bevægelse mm. Så bliver den klassiske musik bare mere støj.
De sætter selv ord på og fortæller de med den klassiske musik kan have hundrede procent fokus på det og lukke fx lyden fra gangen ude og faktisk også lyden i deres eget hoved.
Men selvsagt skal lærerne tænke alle eleverne ind og så er der måske 30 minutter med klassisk musik og stille opgaver hvor din søn så må have høreværn på. Mens der i en anden time laves opgaver uden musik. Men i en klasse skal der laves et læringsmiljø til alle og hvis fx flertallet finder ro ved den klassiske musik så er det "nemt" hvis to ikke kan rumme det, at give de to hæreværn mens 14 finder ro fremfor 14 med musik i ørene og 2 uden.
Anmeld
Citér