Anonym skriver:
Er slet ikke enig . Måske fordi jeg er træt af der aldrig bliver taget hensyn til børnene der ikke passer ind i de alm kasser . Der er jo netop ikke læringmiljø for alle når flertallet vinder ? Hvad med hensynet til dem der ikke rummer det ? Som i forvejen er stresset ? Ej fatter det ikke . Hurra for rummelighed og plads til alle. Hvor ligger accepten til alle når der ikke tages hensyn til alle ?
Nu ved jeg jo ikke om der er musik hele tiden, men fx som hos mig med 30 minutter klassisk musik på en skoledag på 6 timer er jo blot en måde at arbejde med læringsmiljøet. En anden måde kan være at dele i to grupper hvor en gruppe må bevæge sig mens de laver opgaver mens den anden gruppe har stilhed, kan også nogle har afslapning mens nogle er ude og løbe, eller nogle gange er der gruppearbejde andre gange individuelle opgaver, nogle gange er der CL strukturer og andre gange er der mere traditionelle opgaver osv. Og ja nogle gange er nogle elever ikke der hvor de kan rumme formen, men så må man som lærer fonde måden så man stadig kan arbejde med den form uden for stor frustration, en anden form der er det en anden elev der ikke kan rumme formen.
Jeg ved godt et barn der er lydfølsomt måske har mange former hvor det bliver for meget. Men det kan altså lige så godt være det barn som ellers er robust og opfattes som "almindeligt" (hvad det end er) der ikke kan rumme en form hvor det måske er din søn der kan. Ved at arbejde med læringsmiljøet og gøre det varieret kan alle elever opleve at være den der ikke "passer ind"
Anmeld
Citér