Musik i undervisningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Selvfølgelig kan man som lærer ikke til gode se alle 28 elever i en klasse. Min pointe var bare som frygtet, at musikken ikke skabte ro. Der var langt fra ro, blot larm på larm . En masse forstyrrende elementer

Men hvis ikke læreren eller pædagogen arbejder decideret med den musik indikerer ro så er der vel i bund og grund heller ikke nogen pædagogisk pointe i musikken. Jeg læste din start indlæg som man har valgt en pædagogisk indsats hvor man forsøger at sig med musik som element der kan skabe ro i forskellige situationer, men selvsagt er det aldrig nok bare at sætte musik på, så er det en decideret indsats og hvis fx de skal sidde med opgaver på deres pladser så er der voksne til at få det sat i værk og skabt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2016

Sedigfor

Jeg brugte musik da jeg gik i folkeskole for at få ro, jeg får nemmere ro ved musik 

Men at det er i hele klassen er jo langt ude.

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Men hvis ikke læreren eller pædagogen arbejder decideret med den musik indikerer ro så er der vel i bund og grund heller ikke nogen pædagogisk pointe i musikken. Jeg læste din start indlæg som man har valgt en pædagogisk indsats hvor man forsøger at sig med musik som element der kan skabe ro i forskellige situationer, men selvsagt er det aldrig nok bare at sætte musik på, så er det en decideret indsats og hvis fx de skal sidde med opgaver på deres pladser så er der voksne til at få det sat i værk og skabt

Er lidt træt og hovedet fungere ikke helt. Forstod ikke meget af det du skrev. 

Man har valgt at sætte klassisk musik på for at skabe ro , da det videnskabeligt er bevist det dur.

nu har jeg så været der og det skaber ikke ro . Der er masser af uro . 

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Jeg brugte musik da jeg gik i folkeskole for at få ro, jeg får nemmere ro ved musik 

Men at det er i hele klassen er jo langt ude.

Der kører klassisk musik i hele klassen for at skabe ro. Jeg var med idag , og der var meget uro. Musik i baggrunden , børne der snakker , går rundt mm. Så det var som jeg frygtede larm på larm

Anmeld Citér

18. februar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Der kører klassisk musik i hele klassen for at skabe ro. Jeg var med idag , og der var meget uro. Musik i baggrunden , børne der snakker , går rundt mm. Så det var som jeg frygtede larm på larm

Tror du skal ha en snak med skolen eller flytte dit barn.

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Tror du skal ha en snak med skolen eller flytte dit barn.

Ak har snakket med dem, de bruger det fordi det er videnskabeligt bevist at det hjælper. Jeg kan bare ikke lige se effekten. Er glad for jeg ikke skal sidde der og arbejde, det ville jeg ikke kunne. Flyttet ham er ikke en mulighed, da der ikke er andre skolen ellers var han slet ikke startet der

Anmeld Citér

18. februar 2016

Fremad

Anonym skriver:

Ak har snakket med dem, de bruger det fordi det er videnskabeligt bevist at det hjælper. Jeg kan bare ikke lige se effekten. Er glad for jeg ikke skal sidde der og arbejde, det ville jeg ikke kunne. Flyttet ham er ikke en mulighed, da der ikke er andre skolen ellers var han slet ikke startet der

Puha hvor jeg føler med dig og ikke mindst dit barn....

Det lyder til larmen er det samme som her, dog uden musik... Hvilket bare ville skabe endnu mere vanvid og larm i klassen... Selvom det er tæt på det ikke er muligt....

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Puha hvor jeg føler med dig og ikke mindst dit barn....

Det lyder til larmen er det samme som her, dog uden musik... Hvilket bare ville skabe endnu mere vanvid og larm i klassen... Selvom det er tæt på det ikke er muligt....

Ved ikke om jeg vil kalde det larm, men helt klart for meget uro til der skal spilles musik. SHIT jeg forstår det bare ikke  skruen uden ende på den skole.

Anmeld Citér

18. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg kan simpelthen ikke dy mig for at påpege, at argumenter om at noget skulle være "videnskabeligt bevist" er temmelig tyndt rent generelt - og ikke kan stå alene som argument for noget som helst, uden en grundig og kritisk diskussion af, med hvilke metoder denne viden skulle være opnået.

Når nu det stik modsatte viser sig i praksis, har du rigtig god grund til at modsige de såkaldt "videnskabelige beviser". Det er jo ikke sådan, at bare fordi undersøgelser har "peget på noget", så skal alle derfra og til evig tid sluge alting råt, uden at stille spørgsmål?

Anmeld Citér

18. februar 2016

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg kan simpelthen ikke dy mig for at påpege, at argumenter om at noget skulle være "videnskabeligt bevist" er temmelig tyndt rent generelt - og ikke kan stå alene som argument for noget som helst, uden en grundig og kritisk diskussion af, med hvilke metoder denne viden skulle være opnået.

Når nu det stik modsatte viser sig i praksis, har du rigtig god grund til at modsige de såkaldt "videnskabelige beviser". Det er jo ikke sådan, at bare fordi undersøgelser har "peget på noget", så skal alle derfra og til evig tid sluge alting råt, uden at stille spørgsmål?

ved ikke hvad jeg skal sige , kun at det er hvad lærerne siger. Og at det skulle have hjulpet. Desværre er både jeg og min søn lydfølsom , så for os er den slags forstyrrende. Men igen de siger det har hjulpet , men jeg syntes der var meget uro, snak mm. Så det var som jeg frygtede, larm på larm . Og ærligt så finder jeg det lidt som en " falliterklæring " at man din lærer er nød til at sætte musik på for at skabe ro. Det ro skal de da være i stand til at skabe uden . Men det er jo bare min holdning . Syntes på ingen måde musik høre til i en undervisning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.