Hvordan kan han det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2016

Abracadabra

Du lyder meget fertil. 

Få din kæreste til lægen, så kan han få foretaget en sædprøve. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2016

Minni13

Det er ret uregelmæssige men de falder dog hver måned, bare forskudt af hinanden. Alt imellem 21 til 30/32 dage..  

Anmeld Citér

18. januar 2016

Minni13

Desuden stod jeg op i dag, og lugtede jern, tænkte, "nej, nu er det L..t også udover det hele, og da jeg kiggede var der ikke en anelse af blod at se! Jeg har aldrig oplevet det før.. Hvad mon det kan være! 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Minni13

Stadig ingen menstruation her, ingen gener, ingen ting, min kæreste siger jeg er gravid, men har ikke forstørret bryster, ingen ændringer i brystvorterne, ingen kvalme, ingenting, alting føles som det plejer, udover stik og jag og lidt ondt i lænden engang i mellem.. Har været gravid de 4 gange før, og der er bare ikke en dyt at mærke, udover at mine brystvorter er blevet hvide som om de ingen blodtilførsel har. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

Kløver

Minni13 skriver:

Jeg var her i for 3 måneder siden ved lægen i anledning af at jeg har forsøgt at blive gravid i 1 års tid nu! For halvandet år siden var jeg igennem en MA og ønskede dermed graviditet bagefter igen! Jeg psykisk var hurtigt ovenpå igen, men min første blødning opstod først 2 en halv måned efter udskrabning og har hafturegelmæssiglige blødninger lige siden! 

- Jeg tog til læge som skrevet at jeg havde forsøgt aktivt sammen med kæresten at blive gravide i halvandet år. 

Lægen tjekkede mig ikke!! Han havde kun en samtale med mig om at jeg nu var 20 år gammel og at det var alt for tidligt at få hjælp til sådan noget og bla bla bla.. 

Ærligt, jeg kom egentlig bare for at blive tjekket så det kunne udlukkes at det ikke var mig der var noget galt med, så jeg kunne falde til ro igen! 

Så ævlede han om at jeg var en lille smule overvægtig om jeg evt. Kunne have noget PCO/PCOC, og om jeg havde øget hårvækst, hvilket jeg svarede nej til, det det ikke er sådan! Jeg fortalte ham at jeg havde været gravid nogle gange før, og dermed mente han ikke at jeg havde PCO alligevel da jeg ingen problemer havde haft før det.. 

Det har været en kæmpe kamp indtil da at jeg faktisk slet ikke tænker på det længere! 

Men ærligt kan han tillade sig at stille en diagnose uden at have tjekket mig, og hvordan får man stillet diagnosen PCO/pcos 

please giv mig feet back! 

Jeg har pcos og det får man diagnosticeret ved en gynækolog, jeg har fået 3 økobørn og 1 ved hjælp af hormoner pga minipiller havde ødelagt min cyklus. Man kan i øvrigt godt have pcos uden for meget mandligt kønshormon (som oftest er årsag til øget behåring) 

Jeg tror årsagen til ikke at sende videre pga din alder, er at du netop har været gravid flere gange og derfor har gode ods med mindre du fejler noget som feks pcos. Hvad med de andre graviditeter(du skriver flere) var også Ma eller ? Noget der kan tale for at blive sendt videre til udredning. 

Har i prøvet ægløsningsteste ? Især de digitale kan varmt anbefales sker der ikke noget efter 4-6 mdr med ægløsningstestene ville jeg nok prøve igen at henvende mig 

krydser fingre for jer 

Anmeld Citér

23. januar 2016

rytteriet

Altså...

Du er 18 år og dig og kæresten har forsøgt at blive gravide siden du var 16,5 år. Og du har fået 4 aborter INDEN du var 16,5 år? Er det korrekt forstået?

Anmeld Citér

23. januar 2016

Minni13

rytteriet skriver:

Altså...

Du er 18 år og dig og kæresten har forsøgt at blive gravide siden du var 16,5 år. Og du har fået 4 aborter INDEN du var 16,5 år? Er det korrekt forstået?

Nej, jeg er 20. Jeg fik abort som 14 årig i 17. Uge da det var et overgreb fra et familiemedlem, igen da jeg var 16 med en daværende kæreste, og da jeg var 17, på p-piller, og igen som 18 årig da det var en MA! Lige siden har jeg haft uregelmæssig menstruation, og har været ved et besøg hos lægen sidste år, da jeg et år efter MA stadig havde uregelmæssig mens. Nu er det så halvandet år.. Jeg døjede rigtig meget med hovedpine, ømme bryster, træthed og kvalme, efter min ægløsning og frem til min mens, det var så slemt i en periode at jeg ikke kom i skole i 14 dage 3 uger, på grund af min dårlige tilstand efter ægløsning. Lige pludselig forsvandt alle Mine gener jeg har haft efter ægløsning, og jeg har det helt fint nu. Udover at jeg her den sidste uges tid har haft nogle små sammentrækninger i mit underliv, (stik og jag) og en smule ømme brystvorter! 

Anmeld Citér

23. januar 2016

nielsen80

Nej, jeg er 20. Jeg fik abort som 14 årig i 17. Uge da det var et overgreb fra et familiemedlem, igen da jeg var 16 med en daværende kæreste, og da jeg var 17, på p-piller, og igen som 18 årig da det var en MA! Lige siden har jeg haft uregelmæssig menstruation, og har været ved et besøg hos lægen sidste år, da jeg et år efter MA stadig havde uregelmæssig mens. Nu er det så halvandet år.. Jeg døjede rigtig meget med hovedpine, ømme bryster, træthed og kvalme, efter min ægløsning og frem til min mens, det var så slemt i en periode at jeg ikke kom i skole i 14 dage 3 uger, på grund af min dårlige tilstand efter ægløsning. Lige pludselig forsvandt alle Mine gener jeg har haft efter ægløsning, og jeg har det helt fint nu. Udover at jeg her den sidste uges tid har haft nogle små sammentrækninger i mit underliv, (stik og jag) og en smule ømme brystvorter! 

Prøv at test. Lyder til, du tror, du er gravid. Den eneste måde at finde ud af det, er ved at teste.

symptomer kan være psykiske eller pga af mange ting, hvorfor vi herinde ikke kan bedømme det ud fra din beskrivelse. En test er det eneste, som kan svare på det spørgsmål.

Anmeld Citér

23. januar 2016

Minni13

nielsen80 skriver:

Prøv at test. Lyder til, du tror, du er gravid. Den eneste måde at finde ud af det, er ved at teste.

symptomer kan være psykiske eller pga af mange ting, hvorfor vi herinde ikke kan bedømme det ud fra din beskrivelse. En test er det eneste, som kan svare på det spørgsmål.

Kan heller ikk teste når min menstruation er så uregelmæssig som det er. 

Anmeld Citér

23. januar 2016

nielsen80

Minni13 skriver:

Kan heller ikk teste når min menstruation er så uregelmæssig som det er. 

Hvordan er du nået til den konklusion? Du kan teste og få en positiv test, så snart HCG niveauet er højt nok. Det vil det typisk være 12-14 dage efter befrugtning. Så prøv nu, er den negativ og du ikke får din mens den næste uge, så test igen.

Desuden synes jeg, du skal bede om en henvisning til en gynækolog. At have så ondt mellem ægløsning og mens, at man er sygemeldt, lyder mærkeligt. Det skal selvfølgelig undersøges. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.