Hvordan kan han det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2016

esioul

Minni13 skriver:

Ja vi har prøvet halvandet år nu. Og ja jeg har fast bopæl, stabil økonomi og styr på tingene. Og nej Ingen af aborterne er blevet beabejdet af andre end mig selv, da ingen i kommunens system ville tildele mig psykolog hjælp, så røg ned med en depression, jeg er helt over den nu, og glæder mig over at jeg stadig står her i dag! 

Ærligt den eneste der kan hjælpe en alligevel er en selv! 

Jeg er blevet svigtet, meget, men det betyder sku ikke at jeg ikke er egnet som mor! 

Det har bare gjort mig stærkere, og vil gøre mere for mit barn end der var nogen der gjorde for mig.. 

Jeg er bliver skam tit fejlvurderet, fordi jeg er institutionsbarn. Men det er altså 5 år siden jeg flyttede hjem igen, så jeg er helt ude af systemet.. 

Jeg ville blive tjekket, ikke have hjælp med graviditet nu. 

Jeg vil gerne kunne gøre det på naturligvis, men derfor kan jeg da stadig godt ønske mig en sikkerhed. 

og dig og din nuværende partner har ikke opnået en graviditetsammen før? 

Altså uden din læges opbakning kommer du ikke langt. 

Men det de gør er at undersøge sædkvalitet og tage blodprøver på dig der fastslår om du har ægløsning. 

Jeg tænker, det nemt kan være din kærestes sædkvalitet, eftersom du jo har været gravid før. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2016

Minni13

Det muligt, har tænkt tanken, men har også tænkt om man evt. Godt kunne udvikle noget PCO/pcos. 

Derfor vil jeg helt vildt gerne tjekkes for at få fastslået at det ikke er der den ligger, det bliver lidt nemmere at forholde sig til en tanke når man ved hvad der er galt 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Minni13

Jeg har jo sådan set også den her måned haft nogle stik og jag i min underliv, om det er tarmene der har været noget med Kan jeg ikke sige 

jeg plejer ellers aldrig at have det, og plejer altid efter ægløsning at have ømme bryster, heller ikke nogle ømme bryster denne måned. Så det er lidt mærkeligt, måske jeg ingen ægløsning har who know's! ��

Anmeld Citér

17. januar 2016

nielsen80

Minni13 skriver:

Det muligt, har tænkt tanken, men har også tænkt om man evt. Godt kunne udvikle noget PCO/pcos. 

Derfor vil jeg helt vildt gerne tjekkes for at få fastslået at det ikke er der den ligger, det bliver lidt nemmere at forholde sig til en tanke når man ved hvad der er galt 

Det man kan gøre for at undersøge dig, er, som esiol skriver - tage blodprøver der tjekker om, du har ægløsning, samt hvor stor din ægreserve er(sidstnævnte er nok ikke et problem, når du er ung).

Manglende eller uregelmæssig ægløsning kan indikere PCO/PCOS, men dette holdes endvidere op i mod resultaterne fra gynækologisk undersøgelse, da PCO piger typisk har "specielle karakteristika" ved ægstokkene. At man har PCO er ikke ensbetydende med, man ikke kan få børn, i nogle tilfælde er det ingen hindring, andre kræver det lidt hjælp og endelig er der nogle, hvor sygdommen gør det MEGET svært. Graden kan altså varirere fra person til person. Hvis du har regelmæssig ægløsning og mens, så er det dog gode tegn på, at du nok ikke har PCO.

Udover ovenstående undersøgelser, tester man om der er passage i æglederne. Dette gøres ved, at man sprøjter konstrastvæske igennem. Endelig tjekkes nogle for det der hedder endotrimiose, dette sker dog ved kikkertundersøgelse som udføres under bedøvelse. Ikke alle får dette tilbudt.

Samtidig med ovensående skal din kæreste selvfølgelig have tjekket sin sæd - eftersom du har haft nemt ved graviditeter før, kunne problemmet nemt ligge der. Man bliver undersøgt som par! 

Selv med alle ovenstående undersøgelser, er det ikke sikkert du får svar. Vi er mange ,som får diagnosen " uforklarlig barnløs". Der lever man bare med, at ens fertilitet bare ikke er god, selvom lægene ikke kan finde nogle åbentlyse årsager. Så udredning er desværre ikke en garanti for svar.

Jeg vil ikke gøre mig til dommer for, om du skal udredes eller ej - men normalt så udreder man som par, altså din kæreste skal også til lægen. Og man udreder normalt kun med henblik på behandling. Selve udredningen står en gynækolog eller fertilitetsklinik for, det din læge skal give dig, er altså en henvisning ikke en diagnose. Det er han slet ikke i stand til.

Anmeld Citér

18. januar 2016

PB2013

Det kan godt ske det er mig der roder lidt rundt i dine oplæg, men du skriver på et tidspunkt at hvis du gerne vil i gang med at prøve aktivt nu... Men i andre opslag lyder det til at I er i gang, så prøver I aktivt nu og har gjort det i halvandet år? Altså ingen prævention og regelmæssig sex.. ��

Som nogle af de andre siger, så ska I begge med for at blive henvist videre til fertilitetsudredning.. Og når man er så ung så tror jeg de fleste læger venter til man har prøvet et par år, da nogle stadig blive øko-gravide selv efter halvandet år.. ��

Hvis det er en gynækolog du gerne vil til, så kan han jo ikk henvise dig hvis der ikk er et problem.. Fx uregelmæssig blødning (som i MEGET uregelmæssig), ingen eller konstant blødning, smerter eller lignende.. Og det er gynækologerne der kan give dig en diagnose ala PCOS.. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Minni13

Det er vel nemmere at skrive en ny eftersom jeg nok har formuleret mig på en meget rodet måde. 

Vi prøver at blive gravide ja, har prøvet i halvandet år. 

Jeg har haft uregelmæssige menstruationer siden min MA, og det er nok det der påvirker mig mest. 

Jeg har ikke kunnet finde en, eller spørg lægen om hvad der kunne være galt efter den MA, da jeg kender min krop godt nok til at vide at min menstruation ikke har nogen grund til at være uregelmæssig.. Vi prøver naturligt og det er nok også det vi sætter næsten mest op efter men det er den forbandede uregelmæssige cyklus der genere mig! Jeg tænker bare, kan en cyklus godt være uregelmæssig selv halvandet år efter en MA? For mig lyder det mærkeligt at det skulle tage så langtid for kroppen at komme sig igen. 

Jeg har taget en del kilo på siden, 15 kilo, men da jeg blev gravid vejede jeg 81 kilo. Og efterfølgende havde jeg tabt mig ned til 77 kilo, og stadig der blev jeg ikke gravid. Jeg vejede 77 i ca. Et halvt år efter aborten, og efterfølgende har jeg jo så taget på.. 

Jeg har indtil videre tabt mig 3 kilo og forventer da klart at det fortsætter med at trille af mig  men i det at min menstruation sådan set har været uregelmæssig siden den MA så er jeg på bar bund! 

Det kunne jo være at jeg var for overvægtig. 

men igen, det kan ikke være grunden alligevel, kender min krop, og den skulle være blevet i orden igen efter 1 måned, det har den gjort de andre gange, selv på prævention. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

Krydserfingre

esioul skriver:

Jeg forstår ikke hvad du vil have undersøgt. 

Du kan blive gravid - lægen kan ikke undersøge for aborter. 

Hvad er det du vil have undersøgt tænker du?  

Lægen kan godt "undersøge" hvorfor man taber sit foster, det har min mor fået.

de tjekkede for progesteron. Det havde hun ikke nok af, og derfor gik hendes graviditeter til. 

Anmeld Citér

18. januar 2016

esioul

Krydserfingre skriver:

Lægen kan godt "undersøge" hvorfor man taber sit foster, det har min mor fået.

de tjekkede for progesteron. Det havde hun ikke nok af, og derfor gik hendes graviditeter til. 

Ja, men det er på rigshospitalet de undersøger for gentagne aborter. Lægen kan tage blodprøve, hvor man kan være heldige at noget indikerer at det er det.  

Anmeld Citér

18. januar 2016

Krydserfingre

esioul skriver:

Ja, men det er på rigshospitalet de undersøger for gentagne aborter. Lægen kan tage blodprøve, hvor man kan være heldige at noget indikerer at det er det.  

Ja lige præcis det var også bare til info  

Anmeld Citér

18. januar 2016

Krydserfingre

Minni13 skriver:

Det er vel nemmere at skrive en ny eftersom jeg nok har formuleret mig på en meget rodet måde. 

Vi prøver at blive gravide ja, har prøvet i halvandet år. 

Jeg har haft uregelmæssige menstruationer siden min MA, og det er nok det der påvirker mig mest. 

Jeg har ikke kunnet finde en, eller spørg lægen om hvad der kunne være galt efter den MA, da jeg kender min krop godt nok til at vide at min menstruation ikke har nogen grund til at være uregelmæssig.. Vi prøver naturligt og det er nok også det vi sætter næsten mest op efter men det er den forbandede uregelmæssige cyklus der genere mig! Jeg tænker bare, kan en cyklus godt være uregelmæssig selv halvandet år efter en MA? For mig lyder det mærkeligt at det skulle tage så langtid for kroppen at komme sig igen. 

Jeg har taget en del kilo på siden, 15 kilo, men da jeg blev gravid vejede jeg 81 kilo. Og efterfølgende havde jeg tabt mig ned til 77 kilo, og stadig der blev jeg ikke gravid. Jeg vejede 77 i ca. Et halvt år efter aborten, og efterfølgende har jeg jo så taget på.. 

Jeg har indtil videre tabt mig 3 kilo og forventer da klart at det fortsætter med at trille af mig  men i det at min menstruation sådan set har været uregelmæssig siden den MA så er jeg på bar bund! 

Det kunne jo være at jeg var for overvægtig. 

men igen, det kan ikke være grunden alligevel, kender min krop, og den skulle være blevet i orden igen efter 1 måned, det har den gjort de andre gange, selv på prævention. 

Hvor uregelmæssige er dine blødninger? Det har en del at sige nemlig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.