Hvordan kan han det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2016

Minni13

Jeg var igennem et overgreb som 14 årig og måtte føde et dødt foster i 17+2 og de andre gange har jeg bare været umulig til at bruge min prævention ordentligt så det har været provokeret aborter jeg har haft 3 af, men den sidste har jo så været ufrivillig! 

Desværre en rigtig hård en, men det har været under kommunens pres alle gange at jeg har valgt af få de her aborter.. 

Blev gravid i første hug sidste gang, og første gang var også første hug, 2 gang var efter halvandet måned og 3 gang var det i første hug, så problemer med at blive gravid har jeg ikke haft.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom
Minni13 skriver:

Jeg var igennem et overgreb som 14 årig og måtte føde et dødt foster i 17+2 og de andre gange har jeg bare været umulig til at bruge min prævention ordentligt så det har været provokeret aborter jeg har haft 3 af, men den sidste har jo så været ufrivillig! 

Desværre en rigtig hård en, men det har været under kommunens pres alle gange at jeg har valgt af få de her aborter.. 

Blev gravid i første hug sidste gang, og første gang var også første hug, 2 gang var efter halvandet måned og 3 gang var det i første hug, så problemer med at blive gravid har jeg ikke haft.. 

Hvorfor har kommunen presset dig til de aborter?

Anmeld Citér

17. januar 2016

Abracadabra

Grunden til, at din læge ikke umiddelbart hjælper dig videre til fertilitetsbehandling hænger jo nok sammen med din alder men måske også med din forhistorie? Hvis du tidligere er blevet presset til abort, vil han jo ikke risikere at du først skal igennem fertilitetsbehandling og dernæst en provokeret abort. 

Måske skal du snakke lidt med din kontaktperson i kommunen? 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Minni13

Jeg har tidligere været anbragt, men jeg er helt ude af systemet nu. Jeg har ingen kontakt med kommunen længere, og da det jeg er flyttet fra Favrskov kommune til Norddjurs kommune og havde frarådet dem at indhente min journal fra tidligere kommune har de intet på mig, og dermed heller ikke hos lægen..! 

der var ikke tale om hjælp til en graviditet nu, men en undersøgelse af min fertilitet, så kan ikke se hvorfor jeg er blevet afvist når jeg er så bekymret hele tiden, det er herre langt tid at gå og have det som jeg har det, i halvandet år, når jeg har søgt hjælpen uden at få den.. 

Anmeld Citér

17. januar 2016

esioul

Minni13 skriver:

Jeg har tidligere været anbragt, men jeg er helt ude af systemet nu. Jeg har ingen kontakt med kommunen længere, og da det jeg er flyttet fra Favrskov kommune til Norddjurs kommune og havde frarådet dem at indhente min journal fra tidligere kommune har de intet på mig, og dermed heller ikke hos lægen..! 

der var ikke tale om hjælp til en graviditet nu, men en undersøgelse af min fertilitet, så kan ikke se hvorfor jeg er blevet afvist når jeg er så bekymret hele tiden, det er herre langt tid at gå og have det som jeg har det, i halvandet år, når jeg har søgt hjælpen uden at få den.. 

Jeg forstår ikke hvad du vil have undersøgt. 

Du kan blive gravid - lægen kan ikke undersøge for aborter. 

Hvad er det du vil have undersøgt tænker du?  

Anmeld Citér

17. januar 2016

esioul

Minni13 skriver:

Dit indlæg er lidt rodet

Du har forsøgt med din nuværende kæreste i 1½ år uden der er opstået en graviditet? eller?

Anmeld Citér

17. januar 2016

Rockertand

Minni13 skriver:

Simple spørgsmål:

Mener du selv, at du har alt det, der skal til for at give et barn den bedste opvækst? Har du fået professionel hjælp til at bearbejde din opvækst og abort? Har du trygge stabile kår med langt forhold, uddannelse, job, fast bopæl og stabil økonomi? 

Du behøver ikke besvare her, men mere spørgsmål, der skal få dig til at tænke over, hvorfor du jagter en graviditet - om det i virkeligheden ikke handler om dig og ikke så meget barnet.

Anmeld Citér

17. januar 2016

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg er 25 nu og vi prøvet i 1 1/2 år inden vi blev med barn. Jo mere men tænker på jo sværere er det. Pco er noget på sygehuset hvor du bliver undersøgt. Ved jeg af erfaring. 

PCO, en tilstand der er betinget af en arvelig komponent for insulinresistens og en miljødel, nemlig fedtdepoter på maven. Disse to ting forårsager, at æggestokkene låses fast i en tilstand med mange små æggeblærer i æggestokkene ( heraf navnet polycystiske ovarier) og ofte få eller ingen menstruationer.
  Min læge vil ikke sende os videre. Før der var gået 2 år for hun sagde li så snart men ikke tænker over kommer det og det var rigtigt. Jeg blev gravid mens jeg skrevar mit bachelor 
Jeg vejt 70 kg kom ned på 66kg også lykkedes det. Det hjælpe os var helt op på 88kr da min lille pige kom ud. Hele og lykke 

Anmeld Citér

17. januar 2016

libramarie12

Profilbillede for libramarie12
libramarie12 skriver:

Jeg er 25 nu og vi prøvet i 1 1/2 år inden vi blev med barn. Jo mere men tænker på jo sværere er det. Pco er noget på sygehuset hvor du bliver undersøgt. Ved jeg af erfaring. 

PCO, en tilstand der er betinget af en arvelig komponent for insulinresistens og en miljødel, nemlig fedtdepoter på maven. Disse to ting forårsager, at æggestokkene låses fast i en tilstand med mange små æggeblærer i æggestokkene ( heraf navnet polycystiske ovarier) og ofte få eller ingen menstruationer.
  Min læge vil ikke sende os videre. Før der var gået 2 år for hun sagde li så snart men ikke tænker over kommer det og det var rigtigt. Jeg blev gravid mens jeg skrevar mit bachelor 
Jeg vejt 70 kg kom ned på 66kg også lykkedes det. Det hjælpe os var helt op på 88kr da min lille pige kom ud. Hele og lykke 

Jeg kan rigtigt godt lide min læge hun siger tingene som de er og er mega sød 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Minni13

Ja vi har prøvet halvandet år nu. Og ja jeg har fast bopæl, stabil økonomi og styr på tingene. Og nej Ingen af aborterne er blevet beabejdet af andre end mig selv, da ingen i kommunens system ville tildele mig psykolog hjælp, så røg ned med en depression, jeg er helt over den nu, og glæder mig over at jeg stadig står her i dag! 

Ærligt den eneste der kan hjælpe en alligevel er en selv! 

Jeg er blevet svigtet, meget, men det betyder sku ikke at jeg ikke er egnet som mor! 

Det har bare gjort mig stærkere, og vil gøre mere for mit barn end der var nogen der gjorde for mig.. 

Jeg er bliver skam tit fejlvurderet, fordi jeg er institutionsbarn. Men det er altså 5 år siden jeg flyttede hjem igen, så jeg er helt ude af systemet.. 

Jeg ville blive tjekket, ikke have hjælp med graviditet nu. 

Jeg vil gerne kunne gøre det på naturligvis, men derfor kan jeg da stadig godt ønske mig en sikkerhed. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.