Hvordan kan han det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.298 visninger
40 svar
22 synes godt om
17. januar 2016

Minni13

Jeg var her i for 3 måneder siden ved lægen i anledning af at jeg har forsøgt at blive gravid i 1 års tid nu! For halvandet år siden var jeg igennem en MA og ønskede dermed graviditet bagefter igen! Jeg psykisk var hurtigt ovenpå igen, men min første blødning opstod først 2 en halv måned efter udskrabning og har hafturegelmæssiglige blødninger lige siden! 

- Jeg tog til læge som skrevet at jeg havde forsøgt aktivt sammen med kæresten at blive gravide i halvandet år. 

Lægen tjekkede mig ikke!! Han havde kun en samtale med mig om at jeg nu var 20 år gammel og at det var alt for tidligt at få hjælp til sådan noget og bla bla bla.. 

Ærligt, jeg kom egentlig bare for at blive tjekket så det kunne udlukkes at det ikke var mig der var noget galt med, så jeg kunne falde til ro igen! 

Så ævlede han om at jeg var en lille smule overvægtig om jeg evt. Kunne have noget PCO/PCOC, og om jeg havde øget hårvækst, hvilket jeg svarede nej til, det det ikke er sådan! Jeg fortalte ham at jeg havde været gravid nogle gange før, og dermed mente han ikke at jeg havde PCO alligevel da jeg ingen problemer havde haft før det.. 

Det har været en kæmpe kamp indtil da at jeg faktisk slet ikke tænker på det længere! 

Men ærligt kan han tillade sig at stille en diagnose uden at have tjekket mig, og hvordan får man stillet diagnosen PCO/pcos 

please giv mig feet back! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2016

Jupiter

Jamen han har jo netop IKKE givet dig en diagnose - sådan som jeg læser dit indlæg.

Og det er da mest naturligt at lægen spørger dig om noget, for derefter at forklare hvorfor han spørger. Ellers ville du jo bare være mere forvirret.

Jeg forstår godt du er frustreret over at det ikke lykkes at blive gravid, men jeg forstår ikke at du bliver sur over at din læge nævner mulige årsager når du går op til ham og selv spørger!

Anmeld Citér

17. januar 2016

Minni13

Jeg ringede til lægen, og forklarede sekretæren hvad det omhandlede! Og jeg sagde til hende at vi havde forsøgt i lidt over et års tid at blive gravide, og alting ikke var blevet som det skulle efter min MA.. 

Dermed vil jeg ikke mene at jeg kom for at blive talt til, men for at blive undersøgt og evt få en henvisning til en gyn. 

Jeg har ærligt været igennem 4 aborter og alle gange er min mestruation faldet punktligt! Så bliver jeg 18 og er normalvægtig og så får jeg ikke min menstruation regelmæssigt. Den er kommet selv punktligt når jeg har været på prævention.. 

Han job var at undersøge mig, da det var det jeg kom efter.. 

Han sad og sagde til mig at det var muligt at jeg havde noget PCO på grund af en lille smule overvægt, men skød det hurtigt af vejen igen da jeg fortalte ham om tidligere graviditeter, så ja det er rigtigt at han ikke stillede en diagnose! Udover det sagde han til mig at hvis noget var galt nu, og jeg var barnløs eller andet, så ville man ikke kunne tjekke det nu, da jeg for det første er ung, og unødvendig at tjekke for barnløshed nu, i det han mener at jeg skal have uddannelse og sådan først! 

Han har fuldstændig ret i at uddannelsen skal komme først, men han bestemmer vel ikke hvornår jeg vil have børn?? 

Jeg følte som en kritik! At være ung og kommer og spørg om hjælp til at finde ud af om jeg evt fejler noget, at jeg går derfra uden at vide noget som helst, er som at gå lidt i stå i sin egen verden, det er træls!! 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Minni13

Til gengæld var han godt på vej til at stille mig en diagnose hvis ikke jeg havde fortalt ham om mine tidligere graviditeter. 

Men læge er til for at hjælpe, at mistænke noget er ikke godt nok! Jeg må have en diagnose ellers går jeg ud af mit gode skind! 

Jeg er forholdsvis ret ung endnu og har længe endnu til at få børn i, men hvis jeg gerne vil prøve aktivt nu, er der vel ingen grund til at gå rundt og tænke at det aldrig sker for mig, idet at jeg ikke har en diagnose! Så dermed er det svært for mig at have ben i næsen og vente spændt på at det sker! 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Jupiter

Men BAD du om at blive undersøgt? Eller sagde du bare at du ville have en tid fordi du ikke var blevet gravid?

Hvis din læge er typen som ikke smider om sig med henvisninger, og ovenikøbet ikke kan lægge sin personlige holdning om alder osv. på hylder - så er det måske nødvendigt at være direkte og konkret.

Jeg forstår godt du er frustreret, det er ikke sjovt at det ikke vil lykkes.

Men jeg tænker at hvis du er utilfreds, så må du sige til din læge hvad du vil ha'.

Hvis han så nægter, så er du jo i din gode ret til at finde en anden læge.

Mht. diagnose, så er det jo i realiteten lige meget om han siger at du har pco eller ej. Det kan han ikke konstatere uden at du er blevet undersøgt. Og igen, så må du jo bede om at blive tjekket for det, hvis du synes hans mistanke er begrundet (hvilket jeg ikke læser at du synes), og han ikke selv foreslår det.

Anmeld Citér

17. januar 2016

Minni13

Jeg blev ved med at sige til ham at jeg gerne ville undersøges, men det mente han ikke der var grundlag for! Så jeg har alligevel skiftet læge i forhold til en flytning, så jeg må jo lige tage den med ham. 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Jupiter

Ja så håber vi at den nye læge er med medgørlig 

Anmeld Citér

17. januar 2016

anna111

Profilbillede for anna111
Minni13 skriver:

Til gengæld var han godt på vej til at stille mig en diagnose hvis ikke jeg havde fortalt ham om mine tidligere graviditeter. 

Men læge er til for at hjælpe, at mistænke noget er ikke godt nok! Jeg må have en diagnose ellers går jeg ud af mit gode skind! 

Jeg er forholdsvis ret ung endnu og har længe endnu til at få børn i, men hvis jeg gerne vil prøve aktivt nu, er der vel ingen grund til at gå rundt og tænke at det aldrig sker for mig, idet at jeg ikke har en diagnose! Så dermed er det svært for mig at have ben i næsen og vente spændt på at det sker! 

Jeg har prøvet det samme med en læge der mente jeg var for ung til at få børn så hun ville ikke hjælpe mig med at blive udret  efter et år så jeg skiftede læge 

Jeg har nu 2 børn som 23 åri 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Rtjm05

Minni13 skriver:

Jeg var her i for 3 måneder siden ved lægen i anledning af at jeg har forsøgt at blive gravid i 1 års tid nu! For halvandet år siden var jeg igennem en MA og ønskede dermed graviditet bagefter igen! Jeg psykisk var hurtigt ovenpå igen, men min første blødning opstod først 2 en halv måned efter udskrabning og har hafturegelmæssiglige blødninger lige siden! 

- Jeg tog til læge som skrevet at jeg havde forsøgt aktivt sammen med kæresten at blive gravide i halvandet år. 

Lægen tjekkede mig ikke!! Han havde kun en samtale med mig om at jeg nu var 20 år gammel og at det var alt for tidligt at få hjælp til sådan noget og bla bla bla.. 

Ærligt, jeg kom egentlig bare for at blive tjekket så det kunne udlukkes at det ikke var mig der var noget galt med, så jeg kunne falde til ro igen! 

Så ævlede han om at jeg var en lille smule overvægtig om jeg evt. Kunne have noget PCO/PCOC, og om jeg havde øget hårvækst, hvilket jeg svarede nej til, det det ikke er sådan! Jeg fortalte ham at jeg havde været gravid nogle gange før, og dermed mente han ikke at jeg havde PCO alligevel da jeg ingen problemer havde haft før det.. 

Det har været en kæmpe kamp indtil da at jeg faktisk slet ikke tænker på det længere! 

Men ærligt kan han tillade sig at stille en diagnose uden at have tjekket mig, og hvordan får man stillet diagnosen PCO/pcos 

please giv mig feet back! 

Jeg synes du skal snakke med en anden læge, for at finde ud af om der er noget galt, du kan jo godt blive gravid selvom du skulle have pco/pcos, jeg har det selv og fik en datter naturligt for 2,5 år siden, har dog måtte have hjælp til at blive gravid anden gang, mener også du har ret til at blive udredt for hvorfor du har haft så mange aborter...

Ang. Din alder hvis du har svært ved at blive gravid, og skal have hjælp, kan det jo tage lang tid inden du bliver, der er nogen der prøver i flere år inden det lykkedes, så jeg kan faktisk godt forstå du gerne vil vide om det er nødvendigt med behandling 

Anmeld Citér

17. januar 2016

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg skal lige forstå noget, om jeg har læst det korrekt, inden jeg vil give dig min mening om lægen.

Du var igennem 4 aborter inden du blev 18 år? Hvis det er korrekt, var det så frivillige aborter eller ufrivillige?

Du havde en MA for 1 1/2 år siden, og har derefter prøvet at blive gravid?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.