Ville i ringe 1813?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2016

Anonym trådstarter

GUSO skriver:

Hvis du har meget tryk på mælken vil jeg anbefale dig og tage trykket når du starter amning, bare ud i en stofble med det første mælk, læg til og når han får fat og der er gang i nedløb tager du brystet fra ham og sprøjter det første tynde mælk i en stofble og når trykket aftager kan du amme din dreng, derved får han ikke alt det tynde mælk og undgår også trykket, det gjorde jeg med min pige i sin tid da jeg havde sindsygt meget mælk.. Jeg vil for alt i verden ikke anbefale at give flaske medmindre du ikke ønsker at amme, du risikerer at han vil fravælge brystet da flaske er nemmere at spise.. Held og lykke med ham.. 

Gjorde det faktisk igår fordi han slap og ikke kunne få fat igen fordi strålen var i vejen. Har gjort det igen her til morgen. 

Havde din også problemer med maven?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2016

Anonym trådstarter

Mrsopsand skriver:

Mange børn har ondt i maven i starten, det havde min søn også. Det er ikke rart at se de har ondt, men det er ikke sikkert der er noget i vejen. Der sker så meget i maven den første tid. 

Jeg gav min søn sempers bio Gaia dråber, det hjalp virkeligt her. Det var måske også en mulighed. 

Dem må jeg kigge på, hvad skulle de gøre? Og er det bare apoteket man køber dem?

Anmeld Citér

16. januar 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Nogle får mavekneb af d dråber hvis der er kokosolie i... Din dreng er næsten lige startet på d dråber tænker jeg id fra hans alder så måske de kan være medvirkende til hans mavekneb .. Det Erdogan normalt at så små børn får mavekneb da de indtil de har lært at die sagtens kan få slugt for meget luft under amning. Sundhedspl. Har en vagtlinie man kan ringe til om aftenen og i weekender så giv Dem da et kald - hellere en gang for meget end for lidt. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

lineog4

Alle mine har haft grøn og slimet afføring i en periode eller bare en dag - ja man bliver lidt ups, men når man har set det nogle gange så er det bare sådan - vare vent til du ser en ble fyldt med rosiner 

jeg ville personligt aldrig gå i gang med at blokamme blev også rådet til det med min nummer 3, det betød en dreng der skreg, en mor der havde der af h.... Til og det viste sig han slet ikke fik næring nok, så han netop var møg sulten og så havde jeg sultet ham 

jeg ville derimod hvis han falder i søvn hurtigt, kilde han under fødderne og se om jeg kunne holde han vågen. Og så ville jeg mærke efter hos mig selv: føles det som det trækker mælken ned eller mærkes det som det kun er overfladen der bliver suget. Og sp ville jeg hvis han faldt i søvn med brystet i munden lade ham ligge sådan, der gjorde min datter og begyndte af sig selv at sutte efter er stykke tid og så kunne jeg mærke hvordan det nærmest trak helt op fra under armen. 

Og er du nervøs, så giv et ring, men følg dine instinkter hvis du synes han skal have lov ar sutte ofte så skal han det.

Anmeld Citér

16. januar 2016

lineog4

Leonora skriver:

Mit råd er baseret på erfaring fra børne afd hvor jeg arb. Her ser vi ofte at små børn falder i søvn efter 10 min og så er sultne igen efter 1 time. Og når de spiser så ofte er det ofte det sker at barnet kun får det tynde mælk og derved ikke bliver mætte. 

Det er korrekt at børn får appetit spring og har behov for amningen oftere. 

Jeg tænkte mest på at hans aff er skiftet til at blive grøn og slimet. Og som jeg skriver kan det være tegn på at han mangler noget nærring. Grunden til at jeg skriver udmalkning er at du så kan give ham det udmalkende tykke mælk bagefter amningen så han toppes med fed mælk. Så bliver han ikke sulten igen efter 1 time og hans afg burde ændre farve og konsistens. Det kan virke tosset at malke ud når du har så meget erfaring viser at det også kan være med til at stabilisere amningen så barnet får det der behov for. 

Du kan også se tiden an og forsætte som du har gjort og se om han selv retter ind.

Og som andre skriver kan du også kontakte enten barselsgangen eller ammerådgivninhen for yderligere info. 

Er ikke i tvivl om at blokamning kan være tilrådeligt for nogle. 

Men jeg må indrømme jeg aldrig ville turde give det råd alene baseret på en omgang grøn afføring (som jeg tror de fleste babyer prøver at have, alle mine har i hvert fald haft) og de få andre oplysninger. Der mangler oplysninger om især vægtøgning før jeg ville turde give så konkret et råd. 

jeg fik også rådet om blokamning og jeg har aldrig fortrudt noget så meget som at jeg fulgte det

Anmeld Citér

16. januar 2016

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Alle mine har haft grøn og slimet afføring i en periode eller bare en dag - ja man bliver lidt ups, men når man har set det nogle gange så er det bare sådan - vare vent til du ser en ble fyldt med rosiner 

jeg ville personligt aldrig gå i gang med at blokamme blev også rådet til det med min nummer 3, det betød en dreng der skreg, en mor der havde der af h.... Til og det viste sig han slet ikke fik næring nok, så han netop var møg sulten og så havde jeg sultet ham 

jeg ville derimod hvis han falder i søvn hurtigt, kilde han under fødderne og se om jeg kunne holde han vågen. Og så ville jeg mærke efter hos mig selv: føles det som det trækker mælken ned eller mærkes det som det kun er overfladen der bliver suget. Og sp ville jeg hvis han faldt i søvn med brystet i munden lade ham ligge sådan, der gjorde min datter og begyndte af sig selv at sutte efter er stykke tid og så kunne jeg mærke hvordan det nærmest trak helt op fra under armen. 

Og er du nervøs, så giv et ring, men følg dine instinkter hvis du synes han skal have lov ar sutte ofte så skal han det.

Har set mange sjove bleer, både med min store datter og i mit job som pædagog, men må indrømme At jeg aldrig har set en grøn en...

nu prøver jeg som en skriver at tage det værste tryk og meget af det tynde mælk når jeg ammer.. Så må jeg se til imorgen om det hjælper

Anmeld Citér

16. januar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Har set mange sjove bleer, både med min store datter og i mit job som pædagog, men må indrømme At jeg aldrig har set en grøn en...

nu prøver jeg som en skriver at tage det værste tryk og meget af det tynde mælk når jeg ammer.. Så må jeg se til imorgen om det hjælper

Jeg har ser grønne med alle tre med sådan lidt slim agtigt i. Og altid i deres første leveuger og de to af dem fil rigelig næring  

Anmeld Citér

16. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Jeg har en lille søn på 3,5 uge. Han har igår og idag haft grøn og slimet afføring. Han virker som om han har mavekneb (spænder op i maven og bliver ked af det), han prutter meget og (beklager detaljerne) det lyder som om afføringen sprøjter ud af ham.

Jeg ammer ham, han sover fint når han endeligt falder i søvn, men når han er vågen ammer jeg ca en gang i timen.

Jeg har (selvfølgeligt) googlet og det lyder som om at jeg overproducerer mælk så han kun får den tynde mælk, keg har derfor forsøgt idag at give mange gange i træk fra samme bryst så han får det tømt, og får fed mælk, men det har ikke ændret noget..

min kæreste mener jeg "bare" skal give ham en flaske. 

Min mor derimod sagde at jeg da kunne ringe til 1813 og spørge dem, men vil heller ikke være en af dem som bare spilder deres tid, hvis andre har mere brug for deres hjælp

Min ældste drengs afføring var flaskegrøn i flere måneder. Han havde kolik de første 4 mdr. Pga. Luft i maven. Grøn afføring er ufarligt. Det er desuden helt normalt at amme meget ofte den første tid. Masér ham lidt hårdt på maven i retning med uret. Cykel med benene, hold ham varm på maven, gerne varmt bad. En varm hårtørrer var et kæmpe hit her, både pga. Lyd og luft er du stadig urolig så ta til egen læge.

Anmeld Citér

16. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hej  

grøn aff er tegn på at han ikke får den næring han skal have. 

Det er vigtigt at de ikke ammer hver time da din mælke prokuktion skal have tid til at arb. 

Du skal derfor lave en rytme der hedder amme hver 3 time eller minimum lade der gå 2 1/2 time mellem hver amning. Så skal du amme max 20 min på hvert bryst og evt malke ud 10 min på hvert bryst bagefter. 

Hvis han virker mere sulten vil jeg forslå dig at give ham lidt erstatning efter hver amning. Hvis ikke du ønsker at give flaske kan du give ham med en engangs sprøjte. 

Udover rytme er det vigtigt at du får masser af væske og søvn. Det giver go og nærings fyldt mælk

Håber du kan bruge mit råd. 

Go week. 

Synes det er lidt firkantet stillet op. Grøn afføring har ifølge diverse læger jeg har konsulteret intet med manglende næring at gøre. Det er desuden helt normalt at amme meget med så lille et spædbarn og der kan hurtigt gå kludder i det hvis man prøver at styre barnets ammebehov så tidligt. At råde til at give erstatning hvis amningen er fin og hun er glad for at amme, ja det forstår jeg slet ikke. Både kvinders brystmælkprodution og spædbørns ammeteknik kan være vidt forskellig så synes, man skal passe på med at stille det så skarpt op.

Anmeld Citér

16. januar 2016

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Min ældste drengs afføring var flaskegrøn i flere måneder. Han havde kolik de første 4 mdr. Pga. Luft i maven. Grøn afføring er ufarligt. Det er desuden helt normalt at amme meget ofte den første tid. Masér ham lidt hårdt på maven i retning med uret. Cykel med benene, hold ham varm på maven, gerne varmt bad. En varm hårtørrer var et kæmpe hit her, både pga. Lyd og luft er du stadig urolig så ta til egen læge.

Jeg ringede til sundhedsplejerskens vagttelefon, hun sagde nogenlunde det samme at det nok bare var luft i maven, at det eneste jeg kan gøre for st hjælpe ham er at massere maven og lave cyklebevægelser med ham. 

Men jeg vælger dog stadig at tage ham fra i nedløbet og få det værste tryk af med en stofble for kan høre at han ikke kan følge med og kløjes i det. Samtidig tager jeg noget af det tynde mælk... Håber det kan hjælpe ham lidt, ellers kommer min egen sp på tirsdag så må jeg spørge hende

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.