Ville i ringe 1813?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.005 visninger
32 svar
41 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har en lille søn på 3,5 uge. Han har igår og idag haft grøn og slimet afføring. Han virker som om han har mavekneb (spænder op i maven og bliver ked af det), han prutter meget og (beklager detaljerne) det lyder som om afføringen sprøjter ud af ham.

Jeg ammer ham, han sover fint når han endeligt falder i søvn, men når han er vågen ammer jeg ca en gang i timen.

Jeg har (selvfølgeligt) googlet og det lyder som om at jeg overproducerer mælk så han kun får den tynde mælk, keg har derfor forsøgt idag at give mange gange i træk fra samme bryst så han får det tømt, og får fed mælk, men det har ikke ændret noget..

min kæreste mener jeg "bare" skal give ham en flaske. 

Min mor derimod sagde at jeg da kunne ringe til 1813 og spørge dem, men vil heller ikke være en af dem som bare spilder deres tid, hvis andre har mere brug for deres hjælp

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2016

Sedigfor

Anonym skriver:

Jeg har en lille søn på 3,5 uge. Han har igår og idag haft grøn og slimet afføring. Han virker som om han har mavekneb (spænder op i maven og bliver ked af det), han prutter meget og (beklager detaljerne) det lyder som om afføringen sprøjter ud af ham.

Jeg ammer ham, han sover fint når han endeligt falder i søvn, men når han er vågen ammer jeg ca en gang i timen.

Jeg har (selvfølgeligt) googlet og det lyder som om at jeg overproducerer mælk så han kun får den tynde mælk, keg har derfor forsøgt idag at give mange gange i træk fra samme bryst så han får det tømt, og får fed mælk, men det har ikke ændret noget..

Min mor derimod sagde at jeg da kunne ringe til 1813 og spørge dem, men vil heller ikke være en af dem som bare spilder deres tid, hvis andre har mere brug for deres hjælp

Deres afføring ændre sig meget i den alder, min datters var gult på det tidspunkt, jeg sprang næsten op i loftet da jeg så det, ringede med det samme til min daværende svigermor og hun sagde det var normalt. Men er du meget bekymret så synes jeg du skal ringe (:

Anmeld Citér

15. januar 2016

Leonora

Anonym skriver:

Hej  

grøn aff er tegn på at han ikke får den næring han skal have. 

Det er vigtigt at de ikke ammer hver time da din mælke prokuktion skal have tid til at arb. 

Du skal derfor lave en rytme der hedder amme hver 3 time eller minimum lade der gå 2 1/2 time mellem hver amning. Så skal du amme max 20 min på hvert bryst og evt malke ud 10 min på hvert bryst bagefter. 

Hvis han virker mere sulten vil jeg forslå dig at give ham lidt erstatning efter hver amning. Hvis ikke du ønsker at give flaske kan du give ham med en engangs sprøjte. 

Udover rytme er det vigtigt at du får masser af væske og søvn. Det giver go og nærings fyldt mælk

Håber du kan bruge mit råd. 

Go week. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Diosa85

--- 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym

Leonora skriver:

Hej  

Det er vigtigt at de ikke ammer hver time da din mælke prokuktion skal have tid til at arb. 

Du skal derfor lave en rytme der hedder amme hver 3 time eller minimum lade der gå 2 1/2 time mellem hver amning. Så skal du amme max 20 min på hvert bryst og evt malke ud 10 min på hvert bryst bagefter. 

Hvis han virker mere sulten vil jeg forslå dig at give ham lidt erstatning efter hver amning. Hvis ikke du ønsker at give flaske kan du give ham med en engangs sprøjte. 

Udover rytme er det vigtigt at du får masser af væske og søvn. Det giver go og nærings fyldt mælk

Go week. 

Undskyld, men hvor har du det fra? 

babyer skal ammes ligeså ofte de har brug for. Om det så er hvert 10. Minut så det det de skal. Skal ikk holde dem hen i 2-3 timer. 

Og skal ikl begynde at give ham erstatning med mindre man er indstillet på at ens amning kan gå i stå. 

Også er det væske og kalorier der skal indtages for næringsfuld mælk. 

Det er jo helt galt det du sidder og skriver her. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

SofiaMik

15. januar 2016

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Deres afføring ændre sig meget i den alder, min datters var gult på det tidspunkt, jeg sprang næsten op i loftet da jeg så det, ringede med det samme til min daværende svigermor og hun sagde det var normalt. Men er du meget bekymret så synes jeg du skal ringe (:

Gult ved jeg det skal være, det skal gerne ligne remoulade nu hvad jeg har fået af vide. Men grønt har jeg ikke hørt om før, og det ville egentligt ikke bekymre mig, hvis ikke det var fordi han virkede som om han også har ondt

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym trådstarter

SofiaMik skriver:

Prøv den gratis ammerådgivning 

http://www.fogf.dk/Ammeraadgivningen/

Eller

http://ammenet.dk/

Tak det tror jeg at jeg vil prøve... 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Mrsopsand

Leonora skriver:

Hej  

Go week. 

Jeg må sige jeg er meget uenig i dit råd. Hvis det er et appetitspring den lille går igennem kan det ødelægge meget at supplere med flaske. At han vil spise hver time lyder meget som et appetitspring der netop ses omkring 3 ugers alderen. http://ammenet.dk/wiki/appetitspring 

Ydermere anbefaler man friamning, hvilket vil sige at man ammer når behovet opstår, og er baby sulten hver time, så nytter det jo ikke at hun strækker den til 2 1/2-3 timer, særligt ikke den første tid hvor amningen skal etableres rigtig godt. Det er jo meget forskelligt fra barn til barn. Min søn har aldrig gået mere end 2 timer imellem måltiderne, i starten hver time, og han stortrives og regulerer nu selv til at kun spiser hver 3-4 time. 

Grøn afføring kan skyldes mange andre ting, det kan endda være fordi moderen spiser meget grønt. 

Trådstarter, ring derind hvis du føler dig utryg, eller ring til sp vagttelefon i morgen hvis du har den mulighed. 

Jeg ringede derind da min søn også havde en eksplosiv afføring, og fik at vide at man ikke behøvede at bekymre sig så meget om brystbørns afføring, da den kan variere meget fra barn til barn.

Anmeld Citér

15. januar 2016

Anonym trådstarter

Leonora skriver:

Hej  

Go week. 

Han falder som regel i søvn efter 5-10 min amning, og vil ikke have mere, heller ikke selvom han er vågen. Han søger bare brystet igen efter en time ca. 

Jeg tør næsten ikke begynde at malke ud, har mega meget mælk (sådan så det sprøjter ham i hovedet hvis han slipper) så skal ikke ud i at det producerer mere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.