Leonora skriver:
Hej
grøn aff er tegn på at han ikke får den næring han skal have.
Det er vigtigt at de ikke ammer hver time da din mælke prokuktion skal have tid til at arb.
Du skal derfor lave en rytme der hedder amme hver 3 time eller minimum lade der gå 2 1/2 time mellem hver amning. Så skal du amme max 20 min på hvert bryst og evt malke ud 10 min på hvert bryst bagefter.
Hvis han virker mere sulten vil jeg forslå dig at give ham lidt erstatning efter hver amning. Hvis ikke du ønsker at give flaske kan du give ham med en engangs sprøjte.
Udover rytme er det vigtigt at du får masser af væske og søvn. Det giver go og nærings fyldt mælk
.
Håber du kan bruge mit råd.
Go week.
Jeg må sige jeg er meget uenig i dit råd. Hvis det er et appetitspring den lille går igennem kan det ødelægge meget at supplere med flaske. At han vil spise hver time lyder meget som et appetitspring der netop ses omkring 3 ugers alderen. http://ammenet.dk/wiki/appetitspring
Ydermere anbefaler man friamning, hvilket vil sige at man ammer når behovet opstår, og er baby sulten hver time, så nytter det jo ikke at hun strækker den til 2 1/2-3 timer, særligt ikke den første tid hvor amningen skal etableres rigtig godt. Det er jo meget forskelligt fra barn til barn. Min søn har aldrig gået mere end 2 timer imellem måltiderne, i starten hver time, og han stortrives og regulerer nu selv til at kun spiser hver 3-4 time.
Grøn afføring kan skyldes mange andre ting, det kan endda være fordi moderen spiser meget grønt.
Trådstarter, ring derind hvis du føler dig utryg, eller ring til sp vagttelefon i morgen hvis du har den mulighed.
Jeg ringede derind da min søn også havde en eksplosiv afføring, og fik at vide at man ikke behøvede at bekymre sig så meget om brystbørns afføring, da den kan variere meget fra barn til barn.
Anmeld
Citér