Ville i ringe 1813?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2016

Anonym trådstarter

Mrsopsand skriver:

Jeg må sige jeg er meget uenig i dit råd. Hvis det er et appetitspring den lille går igennem kan det ødelægge meget at supplere med flaske. At han vil spise hver time lyder meget som et appetitspring der netop ses omkring 3 ugers alderen. http://ammenet.dk/wiki/appetitspring 

Ydermere anbefaler man friamning, hvilket vil sige at man ammer når behovet opstår, og er baby sulten hver time, så nytter det jo ikke at hun strækker den til 2 1/2-3 timer, særligt ikke den første tid hvor amningen skal etableres rigtig godt. Det er jo meget forskelligt fra barn til barn. Min søn har aldrig gået mere end 2 timer imellem måltiderne, i starten hver time, og han stortrives og regulerer nu selv til at kun spiser hver 3-4 time. 

Grøn afføring kan skyldes mange andre ting, det kan endda være fordi moderen spiser meget grønt. 

Trådstarter, ring derind hvis du føler dig utryg, eller ring til sp vagttelefon i morgen hvis du har den mulighed. 

Jeg ringede derind da min søn også havde en eksplosiv afføring, og fik at vide at man ikke behøvede at bekymre sig så meget om brystbørns afføring, da den kan variere meget fra barn til barn.

vidste ikke de havde en vagttelefon, det må jeg da lige prøve at se om jeg kan finde et nummer på. Tusind tak for ideen. 

Det ville egentligt ikke bekymre mig så meget, hvis ikke han virkede til at have ondt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2016

Mrsopsand

Anonym skriver:

vidste ikke de havde en vagttelefon, det må jeg da lige prøve at se om jeg kan finde et nummer på. Tusind tak for ideen. 

Det ville egentligt ikke bekymre mig så meget, hvis ikke han virkede til at have ondt

Mange børn har ondt i maven i starten, det havde min søn også. Det er ikke rart at se de har ondt, men det er ikke sikkert der er noget i vejen. Der sker så meget i maven den første tid. 

Jeg gav min søn sempers bio Gaia dråber, det hjalp virkeligt her. Det var måske også en mulighed. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

Mrsopsand

Og lige en ting mere, man anbefaler ikke blokamning længere, og slet ikke i den første tid, da det er her man etablerer en god og stabil amning. Så det bedste vil være at skifte mellem hvert bryst. Du kan i stedet massere brystet lidt og frigive noget af fedtet i mælken.

Anmeld Citér

15. januar 2016

spj

Synes det lyder helt normalt. Begge mine børn havde også grønne afføringer i den alder.

mht at du synes det virker som om han har ondt, er det nok bare tarmene der arbejder og som også skal vende sig til den nye mad. Mine børn slog også nogle vældige prutter i den alder og pressede meget ind i mellem.

masser maven lidt med cirkelbevægelser rundt om navlen og cykle lidt med hans ben. Læg ham evt på maven hen over din arm. 

Tag det roligt og tro på dig selv. Bliver du nervøs går det ud over mælken og han bliver urolig. Det er svært at amme i starten, men når mælken har tilpasset sig og du kender din søn bedre er det bare så skønt og hyggeligt. 

Anmeld Citér

15. januar 2016

EnGodMor

Anonym skriver:

Jeg har en lille søn på 3,5 uge. Han har igår og idag haft grøn og slimet afføring. Han virker som om han har mavekneb (spænder op i maven og bliver ked af det), han prutter meget og (beklager detaljerne) det lyder som om afføringen sprøjter ud af ham.

Jeg ammer ham, han sover fint når han endeligt falder i søvn, men når han er vågen ammer jeg ca en gang i timen.

Jeg har (selvfølgeligt) googlet og det lyder som om at jeg overproducerer mælk så han kun får den tynde mælk, keg har derfor forsøgt idag at give mange gange i træk fra samme bryst så han får det tømt, og får fed mælk, men det har ikke ændret noget..

min kæreste mener jeg "bare" skal give ham en flaske. 

Min mor derimod sagde at jeg da kunne ringe til 1813 og spørge dem, men vil heller ikke være en af dem som bare spilder deres tid, hvis andre har mere brug for deres hjælp

Grøn afføring skyldes som regel farvestoffer fra fødevarer. Farven kan dog også være tegn på en underliggende lidelse eller tilstand.Nyfødte har af naturlige årsager grøn afføring, der også kaldes "mekonium". Herudover kan modermælk også give afføring en gullig eller grønlig farve.Læs om alle de mulige årsager til grøn afføring - hos voksne såvel som børn - i denne artikel.

Fandt lige dette på nettet, hvad jeg kan læse frem til, så er det meget normal at babyer os kan have grøn afføring

Anmeld Citér

15. januar 2016

Christine

Anonym skriver:

Jeg har en lille søn på 3,5 uge. Han har igår og idag haft grøn og slimet afføring. Han virker som om han har mavekneb (spænder op i maven og bliver ked af det), han prutter meget og (beklager detaljerne) det lyder som om afføringen sprøjter ud af ham.

Jeg ammer ham, han sover fint når han endeligt falder i søvn, men når han er vågen ammer jeg ca en gang i timen.

Jeg har (selvfølgeligt) googlet og det lyder som om at jeg overproducerer mælk så han kun får den tynde mælk, keg har derfor forsøgt idag at give mange gange i træk fra samme bryst så han får det tømt, og får fed mælk, men det har ikke ændret noget..

min kæreste mener jeg "bare" skal give ham en flaske. 

Min mor derimod sagde at jeg da kunne ringe til 1813 og spørge dem, men vil heller ikke være en af dem som bare spilder deres tid, hvis andre har mere brug for deres hjælp

Han kan jo reelt set bare have mavekneb. Hvis han ikke har feber, så ville jeg se tiden an til i morgen i hvert fald.

Mine babyer har også haft afføring i forskellige farver og de har hverken fået for meget eller lidt mælk. Det vigtigste er om han ellers er kvik og "normal".

Selvfølgelig skal du ringe hvis du er bekymret, men jeg er u hvert fald ikke bekymret på jeres vegne og mener ikke han har et akut behandlingsbehov. Men jeg er ikke læge og det er der vist heller ikke andre der har svaret, som er.

Vil dog ikke anbefale at give flaske. Det vil virkelig være hårdt mod hans mave at få erstatning! Det kan også ødelægge hans sutteteknik og din mælkeproduktion og i sidste ende ødelægge amningen. Groft sagt 

Anmeld Citér

16. januar 2016

GUSO

Hvis du har meget tryk på mælken vil jeg anbefale dig og tage trykket når du starter amning, bare ud i en stofble med det første mælk, læg til og når han får fat og der er gang i nedløb tager du brystet fra ham og sprøjter det første tynde mælk i en stofble og når trykket aftager kan du amme din dreng, derved får han ikke alt det tynde mælk og undgår også trykket, det gjorde jeg med min pige i sin tid da jeg havde sindsygt meget mælk.. Jeg vil for alt i verden ikke anbefale at give flaske medmindre du ikke ønsker at amme, du risikerer at han vil fravælge brystet da flaske er nemmere at spise.. Held og lykke med ham.. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Leonora

Anonym skriver:

Han falder som regel i søvn efter 5-10 min amning, og vil ikke have mere, heller ikke selvom han er vågen. Han søger bare brystet igen efter en time ca. 

Jeg tør næsten ikke begynde at malke ud, har mega meget mælk (sådan så det sprøjter ham i hovedet hvis han slipper) så skal ikke ud i at det producerer mere 

Mit råd er baseret på erfaring fra børne afd hvor jeg arb. Her ser vi ofte at små børn falder i søvn efter 10 min og så er sultne igen efter 1 time. Og når de spiser så ofte er det ofte det sker at barnet kun får det tynde mælk og derved ikke bliver mætte. 

Det er korrekt at børn får appetit spring og har behov for amningen oftere. 

Jeg tænkte mest på at hans aff er skiftet til at blive grøn og slimet. Og som jeg skriver kan det være tegn på at han mangler noget nærring. Grunden til at jeg skriver udmalkning er at du så kan give ham det udmalkende tykke mælk bagefter amningen så han toppes med fed mælk. Så bliver han ikke sulten igen efter 1 time og hans afg burde ændre farve og konsistens. Det kan virke tosset at malke ud når du har så meget erfaring viser at det også kan være med til at stabilisere amningen så barnet får det der behov for. 

Du kan også se tiden an og forsætte som du har gjort og se om han selv retter ind.

Og som andre skriver kan du også kontakte enten barselsgangen eller ammerådgivninhen for yderligere info. 

Anmeld Citér

16. januar 2016

anna111

Profilbillede for anna111

Min pige på 10-11 uger 

Har osse grøn afføring og dette er fra sygehuset ikke noget jeg bare har læst da vi har været indlagt med hende 3 gange nu. 

Det bliver grønt fordi det det sidder længere oppe i tarmen inden han kommer af med det. 

Og vis det bare er helt tyndt det der kommer ud kan det være overløbs dirrea det vil sige der kan sidde en klump afføring oppe i tarmen som han ikke kan komme af med og det tynde han så kommer af med løber inten i et lille huld i midten af  klumpen eller ude i siderne. 

Så du skal søge læge med ham da han højst sandsynligt er forstoppet og det gør ondt og giver mange mavekneb 

Det er bedst at få det taget i opløbet vi gik for lang tid med det og måtte være indlagt 4 dage med 2 × udskylning og movikol 2 gange dagligt 

Kæmpe kram til dig håber snart han for det bedre 

Anmeld Citér

16. januar 2016

Mor til Ella

Det lyder helt normalt i mine øre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.