Hvor meget gør i rent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

Valle81

Alt for lidt, men mit liv og min tid hjemme er simpelthen for Kort til at have et klinisk og skinnende hjem.

Her er altid rent og pænt, men ikke klinisk ryddet og rent.

Christina

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

Bshizzle

lineog4 skriver:

bliver helt lettet - tænkte jeg næsten kunne meldes for omsorgssvigt over for mit hjem  

gad også godt rengøringshjælp, men en af begrundelserne jeg brugte for at gå på nedsat tid var så kunne vi spare pengene til rengøringshjælp, så.... Problemet er bare at lillemanden og jeg laver alt andet end rengøring på fridage. 

Præcis.. Jeg får da osse en klump i maven når jeg hører fra andre de gør så meget rent. 

Men altså.. Syntes bestemt ikke vores hjem er fyldt med nullermænd og støv på alle hylder efter bare 1 dag   (Her er det tydeligt at se, da vi har sorte natur sten-gulve og mørke gulvtæppet på værelserne)  

Så jeg tager efter behov. 

Når jeg har fridag med ungerne, så blir de 100% brugt på dem.. Så dér skal rengøring ikke spilde vores tid   

Anmeld Citér

7. januar 2016

Klumpe-dumpe

lineog4 skriver:

Fantastisk altså at I kan holde det nede - vare tanken om alt det vasketøj og jeg laver en Maude....

Man vænner sig til det, det værste er faktisk tørrestativet, da jeg ikke har tørretubler. -og det er ikke hensigtigsmæssigt at bruge fællesvaskeriet 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Carina:-)

Jeg gør ikke rent ,men holder rent og med alle mine rollinger + min 2 ekstra kammerater på daglig basis  er vi så mange i huset dagligt at ugentligt rengøring slet ikke er på tale. 

Ja så  det bliver til daglig støvsugning og gulvvask.

Derudover vasketøj daglig og self alm køkkenrengøring også på daglig basis. Toiletter ligesådan da det tydeligt ses vi er mange.

Gulvlister,køkkenskabe lamper og alm aftørring for støv er mindst hver 3 dag  Køkkenskabe dog tiere især når rollingerne har lavet mad så det er nok mere eller mindre daglig de lige får en klud ved den alm køkkenreng. 

Sengetøj er hver fredag hvor ungerne også skal ordne deres værelser.

Synes det er betydeligt lettere at have et pænt hjem hvis man hele tiden er over det og tager det før det trænger.

Anmeld Citér

7. januar 2016

God-mor

Jeg støvsuger dagligt, vasker gulve 1 gang om ugen, støver af hver 3-4 dag, vasker tøj dagligt, badeværelser 1-2 gange ugentligt, køkkenlåger og køleskab bliver taget hver 14. dag og skifter sengetøj ca. hver 10 dag. Jeg syntes ikke du er hysterisk eller fanatisk  

Anmeld Citér

8. januar 2016

Ammi

Vi gør godt nok rent væsentlig mindre end jer!

Når tingene kører dvs. ingen syge mv. så støvsuger vi en gang i ugen, gulvvask nok en - to gang i måneden og badeværelset hver anden uge. Støv af er jeg for dårlig til, så det bliver når det trænger -  som i trænger.

Jeg synes det er fedt at i har tid og overskud til så meget, men det vil jeg simpelthen ikke bruge min tid på, der er ikke timer nok i døgnet, når jeg gerne vil lege med min søn hver dag, lave mad, arbejde og nå lidt afslapning inden det er tid til at sove igen.

Jeg føler ikke vores hjem er beskidt, og det bliver ryddet op hver dag. Men når vi gør rent er det fordi nu trænger det.

Anmeld Citér

8. januar 2016

lottemusen

Bshizzle skriver:

Skal man gør rent i ens hjem?! 

Spøj til side... 

Jeg er SLET ikke så aktiv som mange (de fleste) her 

Jeg støvsuger vel hver anden uge.. (Yep!) men fejer gulvene 1 gang om ugen. 

Støv, forlister, spindelvæv mm tager jeg efter behov.

Jeg har godt nok overvejet at hyre en rengørings dame, men aner ik hvor jeg skal finde en som ikke koster 1/2 husleje pr måned..  

Jeg har det fuldstændig lige som dig

Jeg tager heller ikke det med rengøring så højtideligt.... Dejligt at vi er flere der har det sådan

Anmeld Citér

8. januar 2016

debbie19

Uhhh. Jeg føler  mig helt klam nu ha ha. Jeg er sygemeldt og har været Det I 7 mdr og ret meget I de sidste 7 år tror Jeg har været I praktik måske 1.5 år I alt. Jeg har ret dårlig helbred. 

Herhjemme bliver Der støvsuget 1 gang om ugen. Gulv vask  har Jeg ingen anelse om hvor ofte men Ikke særlig tror Det er gjord  3 eller 4 gange på  et år.  Støv  bliver taget når Det virkelig trænger. Badeværelse  bliver taget når Det  trænger sommetider hver anden dag dog tager Jeg sommetider lige noget papir  og fjerner Støv og gør wc rent hver gang man har været på  stor  toilet. Vi lever Ikke svinet overhoved og alle Siger her altid er fint. vi har dog Ikke børn eller kat  længere så vi er kun os  to og kæresten  arbejder jo fuldtid så Det jo begrænset hvor meget Han når at svine  dog Støver vores dyner ret meget og vi nød til  at tørre tøj I lejligheden. Det støvere også. Vis Jeg kunne gøre rent gjorde Jeg Det men Det er kæresten  s opgave og Han orker Ikke særlig ofte. Så Vil heller leve lidt støvet og havde Det godt sammen ind  at Jeg Skal presse ham  til  at Støve af hver weekend. Så Jeg må  jo leve I en svine Sti  ha ha dog ingen rod overhoved. vi Ejer Ikke særlig mange ting så her er aldrig rodet hilsen støv  grisen

Anmeld Citér

21. januar 2016

Krydserfingre

Vi har rengøringshjælp 1 gang ugentligt hvor der støvsuges, støves af, vaskes gulv, tages toilettet, køkken. derudover støvsuger jeg selv 1 gang yderligere og tager det værste på toieltter køkken bliver rengjort hver dag når der er blevet lavet aftensmad.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.