Hvor meget gør i rent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

pastry26

Jeg - eller vi må jeg hellere sige, da min kæreste er sød at hjælpe til - gør "hovedrent" 1 gang om ugen. Dvs. tørrer støv af, støvsuger, vasker gulve, skifter sengetøj, ordner køkken (køleskab også)  og badeværelse.

vasketøj er næsten dagligt lige for tiden, da vi venter på ny tørretumbler, og derfor ikke kan sætte for mange vaske over, før det andet er tørt.

gulvene er også lidt efter behov, støvsuger ofte, men jeg kan godt li rene gulve. Vasker dog kun gulv den ene gang om ugen mm der er spildt et eller andet.

opvask er også dagligt, men det klarer opvaskemaskinen.

og ja sengetøj 1 gang om ugen, men ofte går der kun 4 dage imellem. Min kæreste har det ofte varmt om natten, og jeg kan godt li fornemmelsen af rent sengetøj

og nej, vi har det ikke super sterilt! Vi bruger også vores hjem, har tit gæster og ja så trænger der hurtigt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

Mullesmith

Jeg kunne tørrer støv af hver dag hvis det skulle være, der trænger jo hele tiden!

Anmeld Citér

7. januar 2016

Spirrevip

Vi tager efter behov... der bliver tørret støv af 1 gang om ugen, og der bliver badeværelset også taget. Hver anden uge bliver lagner og betræk skiftet, og resten efter behov...

Anmeld Citér

7. januar 2016

modesty

Mullesmith skriver:

Jeg kan ikke finde ud af om jeg er meget fanatisk med rengørring og almindelig husholdning herhjemme. Jeg har det rigtig træls hvis jeg ikke får tørret støv af mindst 2 gange om ugen og jeg støvsuger nogen steder i huset hver dag og efter behov under spisebordet og sådan. Gulvvask er ikke så hyppigt som jeg plejer pga graviditeten nu men kan ikke klare hvis der er beskidt på gulvet da jeg næsten altid går med bare tæer. Jeg skal også helst have alt vasketøjet i bund og der skal heller ikke stå en opvaskemaskine der skal tømmes i ret lang tid. Spindelvæv i hjørner skal væk og fodlister skal være tørret af, toilettet rengør jeg ofte to gange om dagen da jeg har to drenge der ikke kan ramme  sengetøj skal også helst skiftes mindst 1 gang hver 14 dag. Hvor meget gør i rent hos jer?

Vi har rengøring (inkl. gulvvask, har ret sarte gulve) en gang om ugen og gør intet ind imellem. Jo, hvis der samler sig lidt støv i et hjørne, kan jeg godt finde på at tage det med en håndstøvsuger - og så selvfølgelig hvis vi spilder o.s.v. - men ellers ikke.

Anmeld Citér

7. januar 2016

Paddehatten

Okay, jeg er så heller ikke så huslig som jeg troede jeg var, når jeg sammenligner med jer  

Herhjemme støvsuger vi 2-3 gange om ugen, vasker klinkegulve hver 14.dag eller ved behov. De resterende gulve er også kun ved behov, så det er sjældnere. Til gengæld går jeg tit en tur med en støvklud og tørrer dét der skriger mig i øjnene. Toilettet bliver ordnet en gang om ugen og inden der kommer gæster  

Anmeld Citér

7. januar 2016

Kamilla-m

Støvsuger hver dag, vasker gulve hver anden dag. Opvask og tøj vask klares også hver dag. Støv tørres af hver tirsdag og fredag..

toilettet kummen gøres rent dagligt, og jeg vasker gulv på badeværelset hver dag. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Bshizzle

Skal man gør rent i ens hjem?! 

Spøj til side... 

Jeg er SLET ikke så aktiv som mange (de fleste) her 

Jeg støvsuger vel hver anden uge.. (Yep!) men fejer gulvene 1 gang om ugen. 

Støv, forlister, spindelvæv mm tager jeg efter behov.

Jeg har godt nok overvejet at hyre en rengørings dame, men aner ik hvor jeg skal finde en som ikke koster 1/2 husleje pr måned..  

Anmeld Citér

7. januar 2016

Bebsen

Jeg støvsuger herhjemme hveranden dag, burde gøre det hver dag, da jeg har 3 langhårede katte og en hund og ikke mindst en dreng  men jeg gider simpelthen ikke! Jeg har 2 tæpper der rigtigt godt fanger hårbomberne der flyver rundt  Jeg arbejder desuden med rengøring, så har jeg nu været ude ved 2-3 privatekunder og gøre rent den dag, er det godt nok sjældent jeg gider fortsætte herhjemme! De dage det er nødvendigt ender jeg tit op på at have støvsuget og vasket 1000kvm på én dag  

Alt andet er efter behov, dog bliver køkkenborde, spisebord og sofabord tørret af hver dag, men det er vel ret normalt  Badeværelse, udover bruser, gør jeg som regel rent mens knægten er i bad, så det er ca hver anden dag toilet og vask bliver tørret over, spejl pudset osv... 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Klumpe-dumpe

Jeg støvsuger hver dag (til tider 2 gange om dagen) vasker gulv hver 2 dag sammen med afstøvning og badeværelset. Sengetøjet bliver skiftet 3-4 gange om ugen. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

lineog4

Bshizzle skriver:

Skal man gør rent i ens hjem?! 

Spøj til side... 

Jeg er SLET ikke så aktiv som mange (de fleste) her 

Jeg støvsuger vel hver anden uge.. (Yep!) men fejer gulvene 1 gang om ugen. 

Støv, forlister, spindelvæv mm tager jeg efter behov.

Jeg har godt nok overvejet at hyre en rengørings dame, men aner ik hvor jeg skal finde en som ikke koster 1/2 husleje pr måned..  

bliver helt lettet - tænkte jeg næsten kunne meldes for omsorgssvigt over for mit hjem  

gad også godt rengøringshjælp, men en af begrundelserne jeg brugte for at gå på nedsat tid var så kunne vi spare pengene til rengøringshjælp, så.... Problemet er bare at lillemanden og jeg laver alt andet end rengøring på fridage. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.