Hvor meget gør i rent?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2016

lineog4

Klumpe-dumpe skriver:

Jeg støvsuger hver dag (til tider 2 gange om dagen) vasker gulv hver 2 dag sammen med afstøvning og badeværelset. Sengetøjet bliver skiftet 3-4 gange om ugen. 

På den samme seng, altså som i oftere end hver anden dag? Altså rent sengetøj på mandag, onsdag, fredag, søndag?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2016

elskeratværemor

Er os mega fanatisk... støvsugning og støv hver dag, vasketøj må der kun være til en maskine i vaskepulver så bliver den startet,  gulvvarme hver 2. Dag, gardiner m.m. tager jeg hver 2 mdr, toiletet, spejle m.m. hvad dag...men nu er jeg også hjemmegående så kan lig så godt cleane det hele i stedet for at sidde og se tv  selvfølgelig har jeg dage hvor jeg ikke orker,og siger IDAG GIDER JEG IKKE, men ender altid med som minimum at støvsuge haha

Anmeld Citér

7. januar 2016

Tip!

Det er forskelligt fra uge til uge, da vi den ene uge er 3 personer herhjemme, den anden uge er vi 6.. 

Støvsuger hvert fald hver tredje dag, ordner vasketøj dagligt, badeværelset tages når drengene er i bad.. 

Sengetøj skiftes oftere på "os faste beboere" hveranden uge, og dele børnene er ved en gang om måneden.. 

Køkken, stue og spiseplads bliver ryddet op hver dag! 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Roselil

Profilbillede for Roselil
Mullesmith skriver:

Jeg kan ikke finde ud af om jeg er meget fanatisk med rengørring og almindelig husholdning herhjemme. Jeg har det rigtig træls hvis jeg ikke får tørret støv af mindst 2 gange om ugen og jeg støvsuger nogen steder i huset hver dag og efter behov under spisebordet og sådan. Gulvvask er ikke så hyppigt som jeg plejer pga graviditeten nu men kan ikke klare hvis der er beskidt på gulvet da jeg næsten altid går med bare tæer. Jeg skal også helst have alt vasketøjet i bund og der skal heller ikke stå en opvaskemaskine der skal tømmes i ret lang tid. Spindelvæv i hjørner skal væk og fodlister skal være tørret af, toilettet rengør jeg ofte to gange om dagen da jeg har to drenge der ikke kan ramme  sengetøj skal også helst skiftes mindst 1 gang hver 14 dag. Hvor meget gør i rent hos jer?

Åh, kan du ikke smitte mig med lidt rengøringsvanvid

Anmeld Citér

7. januar 2016

san

Gør hovedrent 1 gang om ugen, og ellers efter tid og behov... Må siger at når kl er halv otte, så er jeg død, og vil gerne slappe af  så gider jeg ikke at gøre rent eller nogen andet, kun hvad jeg har lyst til.. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

tumle

Mullesmith skriver:

Jeg kan ikke finde ud af om jeg er meget fanatisk med rengørring og almindelig husholdning herhjemme. Jeg har det rigtig træls hvis jeg ikke får tørret støv af mindst 2 gange om ugen og jeg støvsuger nogen steder i huset hver dag og efter behov under spisebordet og sådan. Gulvvask er ikke så hyppigt som jeg plejer pga graviditeten nu men kan ikke klare hvis der er beskidt på gulvet da jeg næsten altid går med bare tæer. Jeg skal også helst have alt vasketøjet i bund og der skal heller ikke stå en opvaskemaskine der skal tømmes i ret lang tid. Spindelvæv i hjørner skal væk og fodlister skal være tørret af, toilettet rengør jeg ofte to gange om dagen da jeg har to drenge der ikke kan ramme  sengetøj skal også helst skiftes mindst 1 gang hver 14 dag. Hvor meget gør i rent hos jer?

Her bliver der støvsuget hver dag, da jeg har hund og kan desuden ligesom dig godt lide at gå på bare tæer.

Badeværelse og køkken får en tur en gang om ugen, hvor der også bliver vasket gulv i hele hytten.

Sengetøjet bliver skiftet en gang hver 14. dag og vasker tøj stort set hver dag for at holde det nede.

En gang om måneden bliver der gjort hovedrengøring. 

Anmeld Citér

7. januar 2016

Klumpe-dumpe

lineog4 skriver:

På den samme seng, altså som i oftere end hver anden dag? Altså rent sengetøj på mandag, onsdag, fredag, søndag?

Ja begge senge (min datters og min) sengetøjet af, begge senge/madrasser støvsuges og rent sengetøj på. 

Hun er bla allergisk for husstøvmider, og dette er den eneste måde at holde hendes reaktion nede. ;)

Anmeld Citér

7. januar 2016

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Ej det SEMPELTHEN så flovt at læse alt det i gør næsten hver dag at jeg ikke har lyst til at fortælle om mit

ej altså hovedrengøring så som vaske køleskab og fryser og fjerne møbler og gør rendt der og vasker alle skabe i køkkenet osv osv bliver kun gjort 1 gang om året. 

Og Nomalt rengøring så som støv af og støvsuge og vaske gulv og vaske tøj og skifte sengetøj bliver alt det gjort kun 1 gang om ugen. 

Jeg har ærlig talt aldrig fået mig en rengøringsvanvid ikke en gang i den periode hvor jeg var høj gravid og tror sku heller ikke jeg kommer til det. For for mig er rengøring ikke noget hoppy for mig men det noget der skal overståes

Anmeld Citér

7. januar 2016

lineog4

Klumpe-dumpe skriver:

Ja begge senge (min datters og min) sengetøjet af, begge senge/madrasser støvsuges og rent sengetøj på. 

Hun er bla allergisk for husstøvmider, og dette er den eneste måde at holde hendes reaktion nede. ;)

Fantastisk altså at I kan holde det nede - vare tanken om alt det vasketøj og jeg laver en Maude....

Anmeld Citér

7. januar 2016

Mullesmith

Roselil skriver:

Åh, kan du ikke smitte mig med lidt rengøringsvanvid

Jo men det kommer nok indefra, jeg får det psykisk træls hvis jeg ikke kan overskue det hele og at det hele hober sig op. Jeg elsker at forlade et helt rent hjem og vide at der ik er nogen til at svine det til haha kan derimod ikke forlade mit hjem hvis det hele står og roder og der er beskidt. Så lidt hængepartier som muligt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.