Su og enlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2015

Sedigfor

alenemor42 skriver:

Ja det er der er altid ekstra hjælp at hente når man er ordblind.

Syntes du alvorligt skal over pædagog uddannelsen frem for assistent. Den er meget mere brugbar

Ved du hvor lang den er?(:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2015

alenemor42

Sedigfor skriver:

Ved du hvor lang den er?(:

Ja den varer 3 1/2 år

Anmeld Citér

22. december 2015

Sedigfor

alenemor42 skriver:

Ja den varer 3 1/2 år

Det ik så slemt igen.

Anmeld Citér

22. december 2015

alenemor42

Sedigfor skriver:

Det ik så slemt igen.

Det år længere er virkelig det værd i forhold til dine job muligheder. De bliver meget bedre end hvis du tager pædagogisk assistent

Anmeld Citér

22. december 2015

Sedigfor

alenemor42 skriver:

Det år længere er virkelig det værd i forhold til dine job muligheder. De bliver meget bedre end hvis du tager pædagogisk assistent

Ja, kommer man så os i praktik? (:

Anmeld Citér

22. december 2015

alenemor42

Sedigfor skriver:

Ja, kommer man så os i praktik? (:

Ja der er 3 praktikker

Anmeld Citér

22. december 2015

Sedigfor

alenemor42 skriver:

Ja der er 3 praktikker

Okay, det er mere med hensyn til skole (:

Anmeld Citér

22. december 2015

Steffecph

Jeg er selv uddannet pædagogisk assistent. 

Der er stort set ikke nogle der får et arbejde med uddannelsen. Vi var 31 der blev uddannet i 2014 og kun 2 har fast arbejde - en enkelt har lidt vikariater her og der. 

Jeg starter selv på UCC som pædagog 1 februar :-) Det har hele tiden været meningen, men det er stort set umuligt at finde fast arbejde med Pau. 

Anmeld Citér

22. december 2015

Sedigfor

Steffecph skriver:

Jeg er selv uddannet pædagogisk assistent. 

Der er stort set ikke nogle der får et arbejde med uddannelsen. Vi var 31 der blev uddannet i 2014 og kun 2 har fast arbejde - en enkelt har lidt vikariater her og der. 

Jeg starter selv på UCC som pædagog 1 februar :-) Det har hele tiden været meningen, men det er stort set umuligt at finde fast arbejde med Pau. 

Wow, det var ikke mange da. Men hvad kræver det så at komme ind? (:

Anmeld Citér

22. december 2015

Tiggi

Forskellen er jo bare også at der er nogle højere krav til at blive optaget på pædagog end på PAU, så hvis man alligevel ikke kan opfylde dem er det jo lidt omsonst at overveje den direkte i stedet for.

I følge UG(uddannelsesguide) skal man have opfyldt følgende for at kunne søge optagelse .

Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

• Studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx), eux eller særligt hf-forløb for fremmedsprogede (GIF)
  • Social- og sundhedsuddannelsen (trin 2) samt bestået dansk C, naturfag C og engelsk D
  • Pædagogisk assistentuddannelsen samt bestået dansk C, samfundsfag C og engelsk E
  • Anden adgang med 4 gymnasiale enkeltfag: dansk A, engelsk B, samfundsfag C samt ét valgfrit fag på C-niveau. Hvert enkeltfag skal være afsluttet, dvs. der skal enten være udstedt et prøvebevis eller et deltagerbevis, jf. eksamensbekendtgørelsens bestemmelser, og karakteren for enkeltfaget skal være mindst 02

Men min grandkusine læser også pædagog nu, og tager det meste digitalt hjemmefra og skal ind på skolen én dag om ugen, så kan jo godt lade sig gøre med små børn eller lignende når man ikke har en masse transporttid . (hun skal selvfølgelig ud når det er praktik) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.