Su og enlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2015

Tip!

Sedigfor skriver:

Nu hvor jeg er blevet enlig mor, så aner jeg ikke hvad jeg skal forvente at få i su os med hensyn til skat og alt det der. Så er der nogle herinde som ved hvad enlig mødre får? 

rigtig god jul! (:

Du vil få dobbelt su og kan evt tage lån.. Men det er jo først fra du starter i uddannelse. 

Jeg havde ca 14.XXX udbetalt i alt, så kom der boligsikring oveni. 

Jeg ville ikke sidde stramt i det under uddannelse med stor risiko for at køre surt i det.  

Du kan søge ordinært og ekstra ordinært børnebidrag på ca 2500 ekstra hvert 3 mdr, udover normal børnepenge fra staten. 

Husk bidrag fra faderen på de knap 1300 kr pr md.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

Sedigfor

BC skriver:

Du vil få dobbelt su og kan evt tage lån.. Men det er jo først fra du starter i uddannelse. 

Jeg havde ca 14.XXX udbetalt i alt, så kom der boligsikring oveni. 

Jeg ville ikke sidde stramt i det under uddannelse med stor risiko for at køre surt i det.  

Du kan søge ordinært og ekstra ordinært børnebidrag på ca 2500 ekstra hvert 3 mdr, udover normal børnepenge fra staten. 

Husk bidrag fra faderen på de knap 1300 kr pr md.. 

Kommer der ikke bare mange renter på når man tager su løn? 

Anmeld Citér

19. december 2015

Tiggi

Hvis du kan undgå det er det jo klart bedst Mener at man betaler 4 % i rente under uddannelse og så betaler nationalsbankensrente + 1% når man er færdiguddannet, men den svinger jo

Altså min mand og jeg har begge læst 5 års universitetesuddannelser samtidig og har godt kunne klare os på rent su, men afhænger jo meget af hvor man kan finde bolig, hvilket kan være ret svært især omkring København. (vi var dog heldige at få en lille 2-værelses til 3500 om måneden ink. forbrug efter 1 års opskrivning) 

Anmeld Citér

19. december 2015

Sedigfor

Tiggi skriver:

Hvis du kan undgå det er det jo klart bedst Mener at man betaler 4 % i rente under uddannelse og så betaler nationalsbankensrente + 1% når man er færdiguddannet, men den svinger jo

Altså min mand og jeg har begge læst 5 års universitetesuddannelser samtidig og har godt kunne klare os på rent su, men afhænger jo meget af hvor man kan finde bolig, hvilket kan være ret svært især omkring København. (vi var dog heldige at få en lille 2-værelses til 3500 om måneden ink. forbrug efter 1 års opskrivning) 

Har det heller ikke godt med at skulle tage løn (: 

Anmeld Citér

20. december 2015

Tip!

Sedigfor skriver:

Det er klart det billigste lån... Men jeg sidder nu også med en ret fornuftig løn (26.0000 plus) efter endt uddannelse, så det er jeg nu ikke nervøs for ikke kan betales af. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Sedigfor

BC skriver:

Det er klart det billigste lån... Men jeg sidder nu også med en ret fornuftig løn (26.0000 plus) efter endt uddannelse, så det er jeg nu ikke nervøs for ikke kan betales af. 

Nej det kan jeg godt forstå, nu er det her kun VUC og derefter på pau, så der vil jo alligevel komme nogle renter på (: 

Anmeld Citér

20. december 2015

Tip!

Sedigfor skriver:

Nej det kan jeg godt forstå, nu er det her kun VUC og derefter på pau, så der vil jo alligevel komme nogle renter på (: 

Pau uddannelsen er jo intet "værd" i forhold til pædagog uddannelsen og du vil få svært ved at få arbejde bagefter. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Sedigfor

BC skriver:

Pau uddannelsen er jo intet "værd" i forhold til pædagog uddannelsen og du vil få svært ved at få arbejde bagefter. 

Kan ikke tage den " rigtige " uddannelse. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Tip!

Sedigfor skriver:

Kan ikke tage den " rigtige " uddannelse. 

Må jeg spørger hvorfor ikke? 

Det rager ikke mig, men du er langt bedre stillet ved at være pædagog, frem for pædagog medhjælper. Ingen rigtig ansætter en pau'er, da i må/kan det samme som en ufaglært medhjælper. 

Anmeld Citér

20. december 2015

Mami

BC skriver:

Men pau giver dig adgang til seminaret of jo den er noget værd bare ny på markedet. Ligesom sosu assistent var i sin tid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.