Su og enlig mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.004 visninger
45 svar
4 synes godt om
19. december 2015

Sedigfor

Nu hvor jeg er blevet enlig mor, så aner jeg ikke hvad jeg skal forvente at få i su os med hensyn til skat og alt det der. Så er der nogle herinde som ved hvad enlig mødre får? 

rigtig god jul! (:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2015

Liv_86

Kan ikke fortælle dig hvad du får udbetalt da jeg ikke ved hvad dit fradrag er. 

Men du får SU X2 og så skal der trækkes skat fra det. 

Deruder kan du søge ekstra lån for enligeforsøger ved SU på ca 1400kr som man kan få udover det alm. SU lån. Hvis det er noget du skal have. 

Du har også mulighed for at få boligstøtte/ få den forhøjet osv. Så det skal du ringe til udbetaling dk om. Og så kan du envidere søge forhøjet børnefamilieydelse for enlige

håber det hjalp lidt

Anmeld Citér

19. december 2015

Sedigfor

Liv_86 skriver:

Kan ikke fortælle dig hvad du får udbetalt da jeg ikke ved hvad dit fradrag er. 

Men du får SU X2 og så skal der trækkes skat fra det. 

Deruder kan du søge ekstra lån for enligeforsøger ved SU på ca 1400kr som man kan få udover det alm. SU lån. Hvis det er noget du skal have. 

Du har også mulighed for at få boligstøtte/ få den forhøjet osv. Så det skal du ringe til udbetaling dk om. Og så kan du envidere søge forhøjet børnefamilieydelse for enlige

håber det hjalp lidt

Det hjalp (: 

får jeg os som enlig når nu min datter er over et år når jeg starter? 

Anmeld Citér

19. december 2015

Tiggi

Sedigfor skriver:

Det hjalp (: 

Ja har intet med barsel at gøre :-) kun at være enlig forsørger :-)

Anmeld Citér

19. december 2015

Liv_86

Sedigfor skriver:

Det hjalp (: 

Ja det gør du. 

Man får altid SU som enlig hvis man er enlig og så er det ligegyldigt om de barn er 1 eller 7 år

Anmeld Citér

19. december 2015

Sedigfor

Tiggi skriver:

Ja har intet med barsel at gøre :-) kun at være enlig forsørger :-)

Super, for min barsel slutter D 1 Marts og skal først starte efter sommerferien (:

Anmeld Citér

19. december 2015

alenemor42

Du skal dog huske at søge ekstra og ordinær børne ydelse hos Udbetaling Danmark da du først kan få su som enlig når du er registreret der som enlig og modtager de ydelser

Anmeld Citér

19. december 2015

Tiggi

Og så kan du jo søge børnepenge fra din eks.  Men ja afhænger jo også af hvordan I selv vælger at løse det :-)

Anmeld Citér

19. december 2015

Sedigfor

alenemor42 skriver:

Du skal dog huske at søge ekstra og ordinær børne ydelse hos Udbetaling Danmark da du først kan få su som enlig når du er registreret der som enlig og modtager de ydelser

Skal jeg da ha 2 gange det jeg får nu?

Anmeld Citér

19. december 2015

Tiggi

Du kan få det ordinære børnetilskud som du får nu plus børnestilskud til enlige. 

https://www.borger.dk/Sider/Boernetilskud-enlige.aspx?NavigationTaxonomyId=9622b289-c76a-4d7f-8e05-b2f6efe8a839 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.