Jer der har lagt stemmer til blå blok -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2015

Heksemutter

Uf, jeg havde ikke set, at der skule spares så meget i København også. Her i Århus sker der desværre også massive besparelser på børne- og ungeområdet, bl.a. skal børnene to måneder tidligere i bønehave. Det har jeg det virkelig dårligt med, og jeg har svært ved at se, hvordan min datter skal blive klar til det.

Det går også ekstra hårdt ud over børneområdet denne gang, fordi ældreområdet er delvis fredet - tak til DF.

Og så lige for at få noget på det rene:
De massive besparelser i kommunerne skyldes, at blå blok indfører nulvækst i kommunerne. Jeg er enig i, at Helle og Co. ikke gjorde det særlig godt, da de havde regeringsmagten, men de tillod trods alt en beskeden vækst i de kommunale budgetter. Derfor er det ene og alene blå blok, der står ansvarlig for dette.

Pengene går i øvrigt ikke til at forsørge flygtninge, men til bl.a. lettelser i topskatten og sænkning af afgifter for erhvervslivet.

Og jeg håber da, at nogen af dem, der stemte på blå blok vil tænke lidt over disse ting inden næste valg. Jeg synes ihvertfald, at det er utrolig svært, at man intet kan gøre som forældre. Man bare må se til mens børn og pædagoger får dårligere og dårligere forhold i daginstitutionerne. Personligt betalte jeg gerne mere i skat, hvis jeg kunne sikre ordentlige forhold for mit barn i daginstitutionen, hun bruger alligevel rigtig mange timer der.

Jeg gjorde hvad jeg kunne, jeg stemte nemlig rødt. Nu er der desværre ikke mere jeg kan gøre - andet end at begynde og kigge mig rundt efter en privat institution. Der er ikke mange endnu, men mon ikke de snart kommer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

nadhja

Newsence skriver:

Ej hold nu op et indlæg at skrive.. Lad dog folk værre med hvad de har stemt. Jeg har selv stemt rød block men helt ærligt syntes jeg sgu ikke de var særlig socialdemokratiske i deres sidste regeringstid. De lavede også helt sindsyge nedskæringer for landets svageste.  Men hvor er jeg træt af at høre man skal være flov over ens valg. Så til alle jer der har stemt blå her svare en rød person:  værd stolt over jeres valg uanset om så politikkerne skuffer jer eller ej ( blev selv slemt skuffet over Helle) 

og så syntes jeg denne måde at snakke politik på bør stoppe. Demokrati betyder altså at man godt må være uenig

jeg blev også skuffet over hende...

Anmeld Citér

16. december 2015

nadhja

Sprit25 skriver:

Er du stolt over de ikke mindre end 11 rokader Helle t havde? Og dermed kostede samfundet RIGTIG mange penge? 

danm!! kom hun helt op på 11...

Anmeld Citér

16. december 2015

Heksemutter

Nå ja, en anden vigtig ting pengene går til: Billigere luksusbiler

http://borsen.dk/nyheder/privatoekonomi/artikel/1/315000/spar_naesten_400000_kr_paa_din_naeste_porsche.html

For det er jo meget vigtigere, at man kan spare penge på sin næste porsche, end at vi har tilstrækkeligt med varme hænder i daginstitutionerne. Tak blå blok.

Anmeld Citér

17. december 2015

Sprit25

nadhja skriver:

danm!! kom hun helt op på 11...

Tjekkede lige. Hun kom op på 8 men Hey ret tæt på 11 alligevelel

Anmeld Citér

17. december 2015

Sandratoft

modesty skriver:

- og ja - det er også alle jer der har stemt på DF.

Er I stolte af hvad jeres demokratiske ret bliver brugt til?

http://www.tv2lorry.dk/artikel/287921

Jeg ved ikke om jeg er stolt af at stemme blå, men min mening er snart at det kan være ligemeget hvilken blok vi stemmer på, for velfærden skæres der i alligevel.

http://www.information.dk/478613

Læs blot denne artikel hvor en socialdemokratisk ledet regering faktisk skar i velfærden istedet for at øge den (som de ellers havde lovet)

Jeg synes faktisk at det er ret slemt, at nærmest alle partier bruger mere krudt på at fortælle hvad de andre partier gør forkert, istedet for at kigge indad. Og det gælder dem ALLE. 
Brug nu tiden på at se hvad i selv kan gøre bedre, det er ret typisk at dem der nu er opposition, bruger meget krudt på at være forarget over besparelser, når nu de ikke selv kan gøre det bedre når de selv står ved styret.

Og det samme gælder Danmarks befolkning. Det er så grimt at være nedladende når der kommer besparelser. Besparelser er en uundgåelig begivenhed, især så længe vi har så mange på en passiv overførsel. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Fremad

Jeg er slet ikke stolt over at stemme, hvis man skal været ret firkantet ...

Fordi det ganske enkelt er blevet et valg mellem pest eller kolera....

Desværre...

Anmeld Citér

17. december 2015

Sprit25

modesty skriver:

- og ja - det er også alle jer der har stemt på DF.

Er I stolte af hvad jeres demokratiske ret bliver brugt til?

http://www.tv2lorry.dk/artikel/287921

Du blev stille hvad var meningen med tråden

Anmeld Citér

17. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sandratoft skriver:

Jeg ved ikke om jeg er stolt af at stemme blå, men min mening er snart at det kan være ligemeget hvilken blok vi stemmer på, for velfærden skæres der i alligevel.

http://www.information.dk/478613

Læs blot denne artikel hvor en socialdemokratisk ledet regering faktisk skar i velfærden istedet for at øge den (som de ellers havde lovet)

Jeg synes faktisk at det er ret slemt, at nærmest alle partier bruger mere krudt på at fortælle hvad de andre partier gør forkert, istedet for at kigge indad. Og det gælder dem ALLE. 
Brug nu tiden på at se hvad i selv kan gøre bedre, det er ret typisk at dem der nu er opposition, bruger meget krudt på at være forarget over besparelser, når nu de ikke selv kan gøre det bedre når de selv står ved styret.

Og det samme gælder Danmarks befolkning. Det er så grimt at være nedladende når der kommer besparelser. Besparelser er en uundgåelig begivenhed, især så længe vi har så mange på en passiv overførsel. 

Sådan har jeg det også...

Det havde været ligemeget hvilken blok, som man havde stemt på.... 

Jeg føler faktisk lidt det er pest eller kolera (som en anden nævner). Jeg synes faktisk, at det er en forfærdelig følelse at have....

Jeg vil dog sige, at jeg ikke har stemt på blå blok...  

Jeg synes også, det er tankevækkende, at de bruger SÅ meget krudt på, hvad de andre gør forkert. Tænk på, hvad de kunne have brugt den tid på, hvis de ikke gjorde det?  

Anmeld Citér

17. december 2015

alenemor42

Jeg tilslutter mig også lidt pest eller kolera valget.

Min største bekymring er at regeringen ikke skaber vækst... tværtimod! 

At indføre et kontanthjælpsloft med en forklaring om at 700 vil komme i arbejde ... come on 700! Mit bud er at de var kommet i arbejde alligevel. Det er jo ingen ambition, 10000 ville være en ambition! 

Det skaber ikke vækst og arbejdspladser at sænke afgiften på biler altså de dyre af dem, de rige bruger ikke flere penge af den grund

Der bliver tordnet om at unge skal igennem uddannelse men samtidig spares der milliarder på uddannelserne. Der mangler elev pladser i stor stil... ingen tiltag for at øge dette.

Regeringen siger ord, men gør noget modstridende i handling! Ældre,børn og unge, sygehuse ... besparelser er massive og har været det i årevis. Man må effektivisere .... det er ikke muligt at effektivisere på noget som sort på hvidt viser at manglende personale er problemet.

Jeg mener i den grad at regeringen manipulerer med ord i en bekymrende grad som ikke er sund for DK

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.