Uf, jeg havde ikke set, at der skule spares så meget i København også. Her i Århus sker der desværre også massive besparelser på børne- og ungeområdet, bl.a. skal børnene to måneder tidligere i bønehave. Det har jeg det virkelig dårligt med, og jeg har svært ved at se, hvordan min datter skal blive klar til det.
Det går også ekstra hårdt ud over børneområdet denne gang, fordi ældreområdet er delvis fredet - tak til DF.
Og så lige for at få noget på det rene:
De massive besparelser i kommunerne skyldes, at blå blok indfører nulvækst i kommunerne. Jeg er enig i, at Helle og Co. ikke gjorde det særlig godt, da de havde regeringsmagten, men de tillod trods alt en beskeden vækst i de kommunale budgetter. Derfor er det ene og alene blå blok, der står ansvarlig for dette.
Pengene går i øvrigt ikke til at forsørge flygtninge, men til bl.a. lettelser i topskatten og sænkning af afgifter for erhvervslivet.
Og jeg håber da, at nogen af dem, der stemte på blå blok vil tænke lidt over disse ting inden næste valg. Jeg synes ihvertfald, at det er utrolig svært, at man intet kan gøre som forældre. Man bare må se til mens børn og pædagoger får dårligere og dårligere forhold i daginstitutionerne. Personligt betalte jeg gerne mere i skat, hvis jeg kunne sikre ordentlige forhold for mit barn i daginstitutionen, hun bruger alligevel rigtig mange timer der.
Jeg gjorde hvad jeg kunne, jeg stemte nemlig rødt. Nu er der desværre ikke mere jeg kan gøre - andet end at begynde og kigge mig rundt efter en privat institution. Der er ikke mange endnu, men mon ikke de snart kommer.
Anmeld
Citér