Jer der har lagt stemmer til blå blok -

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.978 visninger
32 svar
151 synes godt om
16. december 2015

modesty

- og ja - det er også alle jer der har stemt på DF.

Er I stolte af hvad jeres demokratiske ret bliver brugt til?

http://www.tv2lorry.dk/artikel/287921

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2015

A.n.onym.

Jeg synes efterhånden der er nedskæringer på kommunalt plan hvert år, så jeg tror nu ikke det var blevet meget anderledes end hvis det var rød blok der var på magten - riget fattes penge, så et eller andet sted er der jo noget der skal nedprioriteres 

Anmeld Citér

16. december 2015

modesty

Jeg synes efterhånden der er nedskæringer på kommunalt plan hvert år, så jeg tror nu ikke det var blevet meget anderledes end hvis det var rød blok der var på magten - riget fattes penge, så et eller andet sted er der jo noget der skal nedprioriteres 

Det er helt rigtigt at der er noget der skal nedprioriteres. Og rød og blå blok prioriterer forskelligt. Sorry, men det gør de. Det er det her et klart bevis på. Det er en helt sindssyg nedskæring.

Anmeld Citér

16. december 2015

A.n.onym.

modesty skriver:

Det er helt rigtigt at der er noget der skal nedprioriteres. Og rød og blå blok prioriterer forskelligt. Sorry, men det gør de. Det er det her et klart bevis på. Det er en helt sindssyg nedskæring.

Men det er vel kommunalbestyrelsen der i sidste ende beslutter hvad der skal gøres med de penge der tildeles og i kbh er det de røde der sidder på magten - generelt er det jo noget skidt at der skal spares, men som nævt vil jeg tro at man i rød blok også havde været nødt til det 

Anmeld Citér

16. december 2015

SandraXOXO

Uanset hvem man stemmer på er hele flokken derinde jo lige slemme. Ta penge fra de fattige, de ældre, børn og unge, og spyt ikke selv i kassen. De får tonsvis af penge selv. Og dem bliver der sjovt nok aldrig skåret i, rød eller blå. Det er lige meget efterhånden. 

Anmeld Citér

16. december 2015

Pikku Myy

MommyK skriver:

Det er jeg altså ikke så sikker på. Økonomien er ikke længere på en nedadgående spiral. Der var en del eksperter ude ved sidste valg, der sagde at dilemmaet ikke længere handlede om at finde ud af hvor besparelserne skulle findes, men hvor pengene skal bruges. Og her vælger blå blok at kanalisere pengene hen i fx skattelettelser, fordi de mener at det er den bedste måde at skabe den slags vækst de ønsker. Det er en holdning til fordeling - ikke et nødvendigt onde.

Anmeld Citér

16. december 2015

Newsence

Ej hold nu op et indlæg at skrive.. Lad dog folk værre med hvad de har stemt. Jeg har selv stemt rød block men helt ærligt syntes jeg sgu ikke de var særlig socialdemokratiske i deres sidste regeringstid. De lavede også helt sindsyge nedskæringer for landets svageste.  Men hvor er jeg træt af at høre man skal være flov over ens valg. Så til alle jer der har stemt blå her svare en rød person:  værd stolt over jeres valg uanset om så politikkerne skuffer jer eller ej ( blev selv slemt skuffet over Helle) 

og så syntes jeg denne måde at snakke politik på bør stoppe. Demokrati betyder altså at man godt må være uenig

Anmeld Citér

16. december 2015

GrønStjerne

Helt enig med Newsence. Vi lever i et demokrati, og shaming på den måde rykker ikke folk. En debat hvor man lytter til hinanden må være vejen frem. Og det her er også fra en der ikke støttede blå blok sidste gang.

Anmeld Citér

16. december 2015

Astoria

Profilbillede for Astoria
SandraXOXO skriver:

Uanset hvem man stemmer på er hele flokken derinde jo lige slemme. Ta penge fra de fattige, de ældre, børn og unge, og spyt ikke selv i kassen. De får tonsvis af penge selv. Og dem bliver der sjovt nok aldrig skåret i, rød eller blå. Det er lige meget efterhånden. 

Jeg ved godt det er en tankegang hos mange, men jeg forstår det ikke. De tjener måske mere end hvad den gennemsnitlige dansker gør, men i forhold til hvad de kunne få i den private sektor med samme ansvar og eksponering, så tjener de altså meget mindre. Det er endnu mere udtalt på for en på minister niveau. Desuden vil vi ikke gerne have at dem der leder Danmark er kompetente? Der bliver nødt til at være en nogenlunde sammenhæng mellem hvad for et arbejde de foretager og så lønnen. Der er ingen der vil arbejde gratis og slet ikke når man skal stå til mål for så meget på daglig basis. 

Jeg forstår godt man kan føle at man ikke bliver hørt af politikerne, men derfra så til at sige at de alle bare tænker på dem selv og deres lønninger, det synes jeg er usympatisk. De er vel mennesker som alle andre. 

Anmeld Citér

16. december 2015

FruStolpe

modesty skriver:

- og ja - det er også alle jer der har stemt på DF.

Er I stolte af hvad jeres demokratiske ret bliver brugt til?

http://www.tv2lorry.dk/artikel/287921

Ja gu er jeg stolt af at ha sat min stemme på blå blok 

Se bare hvordan det gik da rød blok sad på magten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.