Hvordan kommer jeg videre !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Hvor gammel er du selv? 

Altså det er et reelt spørgsmål. 

Jeg er 26 år..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Det var også det jeg mente, læste godt tråden dengang men kunne ikke lige finde den igen og var lidt i tvivl. 

Og som jeg husker var der en del dengang der skrev, at det kunne være datteren havde det underligt med at hans far var kærester med en der ikke var meget ældre end hende selv. 

Og hvad jeg kan læse mig frem til i denne tråd, så vil trådstarter gerne opdrage på datteren og agere "mor" overfor hende, og så kan jeg faktisk godt forstå hun ikke "kan lide" hende. 

Hvis min far havde fundet en på min alder (nu er jeg selv 21, ligesom datteren), så ville jeg da acceptere at de var sammen, men jeg ville dælme hade hans kæreste hvis hun skulle "bestemme" over mig, agere mor og prøve at opdrage mig. Jeg er et voksent menneske, det samme er datteren. 

Til TS: Måske du skulle bakke lidt ud, lad være med at lyd som om du vil opdrage på hende. Du skal ikke se hende som et "bonusbarn" hun er ikke et barn længere. 

Øhh der er noget du har misforstået helt..

Jeg har aldrig opdraget på hende & ville jeg heller ikke..

Men jeg vil have folk behandler mig ordenligt i mit hjem !

Det tror jeg alle mennesker gerne vil !

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

Nu har jeg fundet en løsning med hvordan jeg kommer videre da jeg har snakket med min kæreste & han har selv sagt at hun er velkommen i vores hjem, men det er da kun hvis hun kan behandle mig ordenligt ! & kan hun ikke det så må hun blive væk indtil at hun kan finde ud af det !

& det er hans ord !

& så tror jeg det er bedst at denne tråd den stopper nu da jeg endeligt ikke ønsker at blive omtalt som dum osv !

Anmeld Citér

7. december 2015

Abracadabra

I er jævnaldrende, og det er da skrækkeligt for datteren! Derudover bor du ikke sammen med hendes far. 

Hvordan kommer du videre? (For at svare på dit spørgsmål..) 

Du holder op med at være en medspiller i deres forhold. Du holder dig simpelthen helt ude af det. Du holder din sti ren, altså taler neutralt/pænt om hende. Du skal i øvrigt forberede dig på, at hvis I flytter sammen, er jeres hjem også hans hjem, så du kan ikke stille krav til hendes opførsel i DIT hjem længere. 

Anmeld Citér

7. december 2015

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

I er jævnaldrende, og det er da skrækkeligt for datteren! Derudover bor du ikke sammen med hendes far. 

Hvordan kommer du videre? (For at svare på dit spørgsmål..) 

Du holder op med at være en medspiller i deres forhold. Du holder dig simpelthen helt ude af det. Du holder din sti ren, altså taler neutralt/pænt om hende. Du skal i øvrigt forberede dig på, at hvis I flytter sammen, er jeres hjem også hans hjem, så du kan ikke stille krav til hendes opførsel i DIT hjem længere. 

Tak for dit råd !

Anmeld Citér

7. december 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Øhh der er noget du har misforstået helt..

Jeg har aldrig opdraget på hende & ville jeg heller ikke..

Men jeg vil have folk behandler mig ordenligt i mit hjem !

Det tror jeg alle mennesker gerne vil !

Selvfølgelig vil man behandles ordentligt i eget hjem, har ingen steder skrevet at hun handler hverken rigtigt eller forkert. 

Men måden du skriver på, at hun kan kontakte JER, at I har snakket med hende om det osv. 

Jeg ville ikke have det særligt godt med det, hvis min fars kæreste der var 5 år ældre end mig skulle "irrettesætte" mig.

Anmeld Citér

8. december 2015

lineog4

Et lille råd fra en datter til en far; inviter din datter ind i dit liv, slip hende ikke selvom hun er en knold. Accepter lige nu at hun er et fjols og bøvler med en masse og nok også opfører sig uacceptablelt. Men tag skeen i den anden hånd og invester i hende med en biograf tur, en gåtur, besøge hende osv. Lad hende ikke få at vide, at hun en velkommen hvis hun kan opføre sig ordentlig og så er hun velkommen hos JER. Lad hende vide du elsker hende og du vil hende og du håber I på sigt også kan være et jer, men lige nu er I kun far/datter

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Et lille råd fra en datter til en far; inviter din datter ind i dit liv, slip hende ikke selvom hun er en knold. Accepter lige nu at hun er et fjols og bøvler med en masse og nok også opfører sig uacceptablelt. Men tag skeen i den anden hånd og invester i hende med en biograf tur, en gåtur, besøge hende osv. Lad hende ikke få at vide, at hun en velkommen hvis hun kan opføre sig ordentlig og så er hun velkommen hos JER. Lad hende vide du elsker hende og du vil hende og du håber I på sigt også kan være et jer, men lige nu er I kun far/datter

Han åbner hans dør på klem hvis nu kommer igen & så må hun finde ud af hvordan landet det ligger & det er sådan hans mening er..

For hvis nu skal komme i vores hjem skal hun kunne med os alle ellers skal hun blive væk & det er hans holdning !

Anmeld Citér

10. december 2015

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Selvfølgelig vil man behandles ordentligt i eget hjem, har ingen steder skrevet at hun handler hverken rigtigt eller forkert. 

Men måden du skriver på, at hun kan kontakte JER, at I har snakket med hende om det osv. 

Jeg ville ikke have det særligt godt med det, hvis min fars kæreste der var 5 år ældre end mig skulle "irrettesætte" mig.

Tror det at jeg skriver at hun må kontakte os, er bare fordi vi er vand til at skrive os osv..

Vi har snakket med hende ja på den både at vi har givet hende plads til at fortælle os begge hvad det er der gør at hun er på den måde !

Ikke noget med at jeg har siddet & ville fortælle hende hvordan jeg vil behandles, fordi det gør min kæreste det er hans datter ikke min !

Men vi er begge enig i at kan hun ikke behandle alle i vores hjem ordenligt, kan hun komme tilbage den dag hun kan..

Anmeld Citér

10. december 2015

lineog4

Anonym skriver:

Han åbner hans dør på klem hvis nu kommer igen & så må hun finde ud af hvordan landet det ligger & det er sådan hans mening er..

For hvis nu skal komme i vores hjem skal hun kunne med os alle ellers skal hun blive væk & det er hans holdning !

Og den har han ret til at have selvsagt. Men så må jeg tilføje at det lyder som der er mange sider af denne sag og lorten ikke kun er placerer hos han datter. 

Kan han leve uden sin datter så er det jo også hans sag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.