Hvordan kommer jeg videre !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2015

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Hvorfor ser hun ikke sin far?

Fordi at hun tror at hun kan behandle mig som det passer hende & det vil han ikke have..

Der er mange ting i det..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2015

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg ville heller aldrig være den kæreste der krævede der skulle vælges mellem kæreste og barn  

Står der nogen steder at jeg har sagt han skal vælge imellem hende eller mig ?

Men tror denne tråd er gået af sporet fordi en voksen pige skal sku ikke behandle folk som det passer hende bare fordi hendes far har fået en kæreste..

Anmeld Citér

7. december 2015

Mami

lineog4 skriver:

Kan godt være jeg er blødsøden men jeg vil aldrig fortælle mine børn de ikke er velkomne - jeg elsker dem uafhængigt og selv når de opfører sig som idioter kan jeg lide dem. Jeg kan ikke lide deres handlinger men jeg kan lide dem og vil dem i mit liv.

I den situation TS beskriver vil jeg selvsagt kræve mine børn opfører sig ordentlig i ts hjem, men kan de ikke det vil jeg aldrig afskrive dem. Jeg vil finde et kompromis så de er i mit liv og de altid ved jeg vil dem i mit liv lige så meget (hvis ikke mere) end en partner, men igen jeg er nok blødsøden og har altid vidst at mine forældre elskede mig uafhængigt og de altid ville mig i deres liv også da jeg var ung og urimelige

jeg skriver hun ikke er velkommen med den opførsel, ikke hende som person, så ændrer hun den, er hun sikkert mere end velkommen  

ts og farmand har givet hende tid, forsøgt at snakke osv. jeg husker den tidligere tråd også og så syntes jeg man til sidst må sige nok er nok. hun er 21 år, en voksen kvinde og hun må opfører sig derefter at nægte at sige goddag og svarer når folk taler til hende er simpelthen så uopdragen og uhøflig som noget kan være, jeg vil ikke engang acceptere min 3,5 årige søn havde den opførsel  

Anmeld Citér

7. december 2015

lineog4

Anonym skriver:

Men tror denne tråd er gået af sporet fordi en voksen pige skal sku ikke behandle folk som det passer hende bare fordi hendes far har fået en kæreste..

Nej undskyld det var ikke en hentydning til dig, det var bare ment som at en mor fx ikke vælger mellem sit barn og en kæreste med mindre der også er enten et barn eller en kæreste der beder om det. 

Ja selvsagt skal hun opføre sig ordentlig, men selv når mine børn ikke opfører sig ordentlig så er de mine børn og jeg elsker dem og jeg vil dem i mit liv og jeg ville gå på tusind kompromiser før de fik lov at afskrive mig... 

Anmeld Citér

7. december 2015

lineog4

Mami skriver:

jeg skriver hun ikke er velkommen med den opførsel, ikke hende som person, så ændrer hun den, er hun sikkert mere end velkommen  

ts og farmand har givet hende tid, forsøgt at snakke osv. jeg husker den tidligere tråd også og så syntes jeg man til sidst må sige nok er nok. hun er 21 år, en voksen kvinde og hun må opfører sig derefter at nægte at sige goddag og svarer når folk taler til hende er simpelthen så uopdragen og uhøflig som noget kan være, jeg vil ikke engang acceptere min 3,5 årige søn havde den opførsel  

Klart man håber ens børn opfører sig ordentlig og hun overskrider formodentlig grænser (tænker hun garanteret også har en side at fortælle i den historie og hun måske også synes der bliver overskredet nogle grænser). Men tænk 18 frem vil du afskrive din søn fordi han opfører sig som en idiot? Eller vil du finde diverse kompromiser, lave utallige tilbud? Vil du falde i søvn med et smil når du ikke ser din søn? For han er jo også din søn, dit barn selvom han er 21 og opfører sig barnligt.

Anmeld Citér

7. december 2015

Mami

lineog4 skriver:

Klart man håber ens børn opfører sig ordentlig og hun overskrider formodentlig grænser (tænker hun garanteret også har en side at fortælle i den historie og hun måske også synes der bliver overskredet nogle grænser). Men tænk 18 frem vil du afskrive din søn fordi han opfører sig som en idiot? Eller vil du finde diverse kompromiser, lave utallige tilbud? Vil du falde i søvn med et smil når du ikke ser din søn? For han er jo også din søn, dit barn selvom han er 21 og opfører sig barnligt.

jeg ville helt ærligt regne med mit barn kom til fornuft, jeg ville fortælle ham, min dør altid står åben, han altid vil være i mit hjerte, men at han sætter mig i en umulig situation med hans opførsel. 

derefter ville jeg fortælle ham at han altid er velkommen når han opfører sig ordentligt, men han nu er en voksen mand, jeg har prøvet tale med mange gange og jeg ikke kan tolerer den opførsel. 

Anmeld Citér

7. december 2015

Abracadabra

Anonym skriver:

Mange tak & ja det må vi når hun kontakter os igen..

Åh, jamen I er jo netop IKKE en enhed!! Og slet ikke i forhold til hans datter. Hun skal ikke kontakte "jer", hun skal kontakte sin far. 

Jeg ved ikke, om du er en idiot, eller om hun er en idiot, eller om han er en idiot - men det ER idiotisk at forlange, at hun skal se sin far og dennes kæreste som en enhed. Det er umiddelbart HANS fejl, at han ikke arbejder på en relation til sin datter uafhængigt af sin kæreste. 

Hvis min fars kæreste begyndte at omtale min far og sig selv som et "os", jeg skulle kontakte, ville jeg da tænke, at hun havde misforstået noget. 

Anmeld Citér

7. december 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Hvor gammel er du selv? 

Altså det er et reelt spørgsmål. 

Anmeld Citér

7. december 2015

o1Mutte

Benjamins'mor skriver:

Hvor gammel er du selv? 

Altså det er et reelt spørgsmål. 

så vidt jeg husker ikke ret meget ældre end datteren  

Anmeld Citér

7. december 2015

Benjamins'mor

o1Mutte skriver:

så vidt jeg husker ikke ret meget ældre end datteren  

Det var også det jeg mente, læste godt tråden dengang men kunne ikke lige finde den igen og var lidt i tvivl. 

Og som jeg husker var der en del dengang der skrev, at det kunne være datteren havde det underligt med at hans far var kærester med en der ikke var meget ældre end hende selv. 

Og hvad jeg kan læse mig frem til i denne tråd, så vil trådstarter gerne opdrage på datteren og agere "mor" overfor hende, og så kan jeg faktisk godt forstå hun ikke "kan lide" hende. 

Hvis min far havde fundet en på min alder (nu er jeg selv 21, ligesom datteren), så ville jeg da acceptere at de var sammen, men jeg ville dælme hade hans kæreste hvis hun skulle "bestemme" over mig, agere mor og prøve at opdrage mig. Jeg er et voksent menneske, det samme er datteren. 

Til TS: Måske du skulle bakke lidt ud, lad være med at lyd som om du vil opdrage på hende. Du skal ikke se hende som et "bonusbarn" hun er ikke et barn længere. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.