Hvordan oplever I at være nygravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2015

Anonym

Jeg er 8+2 i dag og det er første graviditet er begyndt at have det okay faktisk! 

Havde det ret dårligt med kvalme og ingen appetit fra uge 4-7 ca. Men lige oldyselig blev det bedre! Nu er jeg "bare" ekstremt træt, oppustet (kan ikke have mine normale bukser på mere) og sådan lidt små hormonel haha. Føler mig egentlig okay heldig, men samtidig er det lidt skræmmende ikke at have tydelige symptomer. Så den lille spire i fredags og hjertet var så fint  

glæder mig til nf i slutningen af december. Har termin 10 juli ca 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2015

Mulle0802

Camilze skriver:

Jeg er selv 10 uger henne, og jeg kan kun mærke det pga. hævede bryster og en lidt større mave. Jeg har dog mærket en stigende sult, har ikke mærket sult siden min spiseforstyrrelse i 2009, så det er vildt surrealistisk for mig.  Jeg skal til lægen torsdag og have lavet vandrejournal, der håber jeg det bliver meget mere realistisk.  Men måske når man kan mærke babyen sparke, høre hjerterytmen eller se det på scanninger, tror man på det? 

Tillykke

Hvor spændende - har du fået datoen for NF? 

Er du kommet over din spiseforstyrrelse? 

Anmeld Citér

1. december 2015

Camilze

Mulle0802 skriver:

Tillykke

Hvor spændende - har du fået datoen for NF? 

Er du kommet over din spiseforstyrrelse? 

Nej, jeg er slet ikke kommet så langt, pga. et vikararbejde på 40 timer om ugen. Så jeg er heelt bagefter. 
Ja, jeg er heldigvis kommet mig over spiseforstyrrelsen. Det er langt vigtigere for mig, at min baby får den næring den har brug for, end at jeg skal fokusere på kalorier og vægttab. Jeg har heller ikke haft seriøse vægttab siden 2013.

Anmeld Citér

1. december 2015

Mulle0802

Camilze skriver:

Nej, jeg er slet ikke kommet så langt, pga. et vikararbejde på 40 timer om ugen. Så jeg er heelt bagefter. 
Ja, jeg er heldigvis kommet mig over spiseforstyrrelsen. Det er langt vigtigere for mig, at min baby får den næring den har brug for, end at jeg skal fokusere på kalorier og vægttab. Jeg har heller ikke haft seriøse vægttab siden 2013.

Det er godt at høre 

Men mon ikke du skal det inden jul 

Anmeld Citér

1. december 2015

Tine B

Jeg er 13+6 i dag og fatter det stadig ikke helt, på trods af to tryghedsscanninger og nakkefoldsscanning. Vi skal til kønsscanning på mandag, måske det så bliver mere virkeligt. Tror dog først det kommer, når jeg begynder at mærke spark og kunne se maven.

Ingen nævneværdige symptomer, udover træthed, som er forsvundet igen. 

Er blevet gravid ved første forsøg insemination. 

Anmeld Citér

1. december 2015

Mulle0802

Tine B skriver:

Jeg er 13+6 i dag og fatter det stadig ikke helt, på trods af to tryghedsscanninger og nakkefoldsscanning. Vi skal til kønsscanning på mandag, måske det så bliver mere virkeligt. Tror dog først det kommer, når jeg begynder at mærke spark og kunne se maven.

Ingen nævneværdige symptomer, udover træthed, som er forsvundet igen. 

Er blevet gravid ved første forsøg insemination. 

Tillykke 

Det er nu rart at høre at andre ikke har de store symptomer men at alt stadig ser fint ud. Det bliver da vildt spændende. Du har slet ikke fået lidt mave? 

Anmeld Citér

2. december 2015

LenaChristina

Stort tillykke med din graviditet 

Jeg opdagede min graviditet efter en uge med voldsom hovedpine og træthed. Jeg tog en test og vupti - det havde hængt ved i 2. forsøg. Jeg tog til lægen dagen efter og fik det bekræftet endnu en gang. På det tidspunkt var jeg cirka 4+2. 

I dag er jeg 7+3 og min kvalme er lige taget til - har kastet op for første gang i min graviditet. Har haft lidt murren i maven og skidt tilpas den sidste uges tid, men i dag begyndte det "rigtigt". Den sidste uge har jeg også været umenneskelig træt. Hurra for graviditet, men buuuuh til symtomerne....  

Anmeld Citér

2. december 2015

Mulle0802

Christina23 skriver:

Stort tillykke med din graviditet 

Jeg opdagede min graviditet efter en uge med voldsom hovedpine og træthed. Jeg tog en test og vupti - det havde hængt ved i 2. forsøg. Jeg tog til lægen dagen efter og fik det bekræftet endnu en gang. På det tidspunkt var jeg cirka 4+2. 

I dag er jeg 7+3 og min kvalme er lige taget til - har kastet op for første gang i min graviditet. Har haft lidt murren i maven og skidt tilpas den sidste uges tid, men i dag begyndte det "rigtigt". Den sidste uge har jeg også været umenneskelig træt. Hurra for graviditet, men buuuuh til symtomerne....  

Tak og tillykke til dig 

Det lyder hårdt. Jeg "venter" også selv lidt på det kommer fra dag til dag anden for synes jeg kan mærke noget mere i maven nu. 

Hvordan kan det være du var til tidlig skanning? Hvis jeg må spørge 

Anmeld Citér

2. december 2015

Mulle0802

Jeg skal i dag til lægen og havd taget nogle blodprøver og vidst nok en urintest - fik taget HCG tal for 2 uger siden. Er der nogen af jer der har været det så tidligt. Troede egentlig først man skulle til lægen 6-10. uge pga. doubletest. 

Anmeld Citér

2. december 2015

M-Århus

Ej det er SÅ betryggende at vide, at jeg ikke er den eneste, hvor der ikke er de vilde symptomer! Eller jeg har skam symptomer - jeg kaster bare ikke op, som jeg var sikker på at jeg ville  

Det er faktisk det, jeg tænker mest på. Prøver at lade være med at fokusere på risikoen for missed abort og vindæg  Alt er sikkert fint derinde! Men dejligt for jer, som allerede har set hjerteblink 

Idag 7+5 (termin 15/7)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.