Hvordan oplever I at være nygravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2015

ljuul88

Tillykke med jeres graviditeter piger 

Jeg er i dag 7+0 efter egne udregninger. Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i over 1 år. Vi har ikke fået hjælp, men det er nu endelig lykkedes. Jeg skal til første lægeundersøgelse i næste uge og har bestilt tid til første (tidlig)scanning den 17. dec. 

Jeg har ret meget kvalme, men ingen opkastninger. Kvalmen begyndte i uge 5, måske 5+3 eller sådan noget og det kom virkelig fra den ene dag til den anden. Ellers har jeg været ret træt og kan blive svimmel ind i mellem. 

Synes først det var virkelig underligt og ikke til at forstå! Det kryber langsomt ind på mig. Engang i mellem griber panikken mig, men synes faktisk alt i alt, at jeg er meget rolig og tager det meget bedre end jeg troede, jeg ville. Ikke at jeg er bange for om det er det, jeg vil, men troede jeg ville være lidt mere skræmt ved tanken og at jeg heller ikke ville kunne fatte det det første stykke tid. 

Men kvalmen minder mig også om hver eneste dag, hvad der sker i min krop!  

Held og lykke med jeres graviditeter og små mirakler I har i mavserne 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2015

Mulle0802

august18 skriver:

Jeg er 8 + 2 - og jeg kan overhovedet ikke forstå det- men tør heller ikke tro på det før nakkefoldsscanning . Så det venter jeg i spænding på, og håber på det bedste! 

Jeg har en smule kvalme og ondt i bækkenet.... 

Nej det er svært når noget man har ønsket sig så højt endelig blevet en realitet. Når du NF inden jul? 

Anmeld Citér

27. november 2015

Mulle0802

ljuul88 skriver:

Tillykke med jeres graviditeter piger 

Jeg er i dag 7+0 efter egne udregninger. Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i over 1 år. Vi har ikke fået hjælp, men det er nu endelig lykkedes. Jeg skal til første lægeundersøgelse i næste uge og har bestilt tid til første (tidlig)scanning den 17. dec. 

Jeg har ret meget kvalme, men ingen opkastninger. Kvalmen begyndte i uge 5, måske 5+3 eller sådan noget og det kom virkelig fra den ene dag til den anden. Ellers har jeg været ret træt og kan blive svimmel ind i mellem. 

Synes først det var virkelig underligt og ikke til at forstå! Det kryber langsomt ind på mig. Engang i mellem griber panikken mig, men synes faktisk alt i alt, at jeg er meget rolig og tager det meget bedre end jeg troede, jeg ville. Ikke at jeg er bange for om det er det, jeg vil, men troede jeg ville være lidt mere skræmt ved tanken og at jeg heller ikke ville kunne fatte det det første stykke tid. 

Men kvalmen minder mig også om hver eneste dag, hvad der sker i min krop!  

Held og lykke med jeres graviditeter og små mirakler I har i mavserne 

I lige måde. Tror først jeg panikker senere i forløbet eller hvis vi ser der er to  Men er sikker på vi nok skal blive klar og så snart man vokser bliver det hele nok mere virkeligt. 

Anmeld Citér

27. november 2015

august18

Mulle0802 skriver:

Nej det er svært når noget man har ønsket sig så højt endelig blevet en realitet. Når du NF inden jul? 

Det håber jeg virkelig!!! Men er ikke sikker  men det ville være skønt! - også at kunne fortælle det til familien og venner osv til jul 

Anmeld Citér

27. november 2015

Jn81

Mulle0802 skriver:

Okay det var alligevel utroligt. Men er det ikke skønt at få to samtidig nu I har kæmpet så længe så skal I ikke kæmpe igen for at få barn nr. 2 medmindre i vil have flere 

Jo, det er helt fantastisk og vi føler os meget heldige og velsignet (uden at være troende 

det er netop det... Vi ville gerne have 2-3 børn da vi for 10 år siden startede PB, men som årene gik uden resultat, ville 1 også bare være fantastisk... Men samtidig ville vi gerne at det ikke blev enebarn.. Så nu er "presset" for en mere ikke liiiige så stort som hvis der "kun" havde været 1.... Jeg bliver 34 om små 3 uger og manden er 36... Så vi er ikke så unge mere.. Så hvis vi sku have en mere skulle der ikke gå aallllt for mange år... 

Anmeld Citér

30. november 2015

M-Århus

Tillykke til alle 

Jeg er i dag 7 +3 og har termin i midt juli.. Jeg har ømme bryster, bliver let svimmel og forpustet, er ret træt og spiser mere, MEN jeg har ikke kastet op. Kun lidt kvalme om morgenen inden morgenmad. Det er både fedt at slippe (det kan jo nå at komme endnu), men også lidt skræmmende for jeg vil jo gerne mærke det ligesom nogle af jer Håber I kan klare kvalmen?

Vi når ikke NF inden jul, så vi har faktisk aftalt at betale for en tidlig scanning inden jul, så vi kan fortælle det til familien (og jeg derfor ikke behøver at komme med alt for mange dårlige undskyldninger i forhold til ikke at drikke rødvin osv) 

Anmeld Citér

30. november 2015

Mulle0802

K-Århus skriver:

Tillykke til alle 

Jeg er i dag 7 +3 og har termin i midt juli.. Jeg har ømme bryster, bliver let svimmel og forpustet, er ret træt og spiser mere, MEN jeg har ikke kastet op. Kun lidt kvalme om morgenen inden morgenmad. Det er både fedt at slippe (det kan jo nå at komme endnu), men også lidt skræmmende for jeg vil jo gerne mærke det ligesom nogle af jer Håber I kan klare kvalmen?

Vi når ikke NF inden jul, så vi har faktisk aftalt at betale for en tidlig scanning inden jul, så vi kan fortælle det til familien (og jeg derfor ikke behøver at komme med alt for mange dårlige undskyldninger i forhold til ikke at drikke rødvin osv) 

Tillykke 

Kan godt forstå i tager en tidlig skanning. Glæder mig til vores hvor jeg vil være 7+2. Jeg er også blevet konstant sulten nu 

Er glad for jeg indtil nu har sluppet for kvalme og opkast, men ja man forbinder det med at der sker noget 

Anmeld Citér

30. november 2015

M-Århus

Så du har termin i slutningen af juli? 

Ja, altså vi tager faktisk kun den tidlige scanning pga julen, hvor der er så mange arrangementer og familien er samlet, hvis jeg var gravid på et andet tidspunkt havde vi ikke betalt 500 kr for en konsultation 

Anmeld Citér

1. december 2015

Mulle0802

Så du har termin i slutningen af juli? 

Ja, altså vi tager faktisk kun den tidlige scanning pga julen, hvor der er så mange arrangementer og familien er samlet, hvis jeg var gravid på et andet tidspunkt havde vi ikke betalt 500 kr for en konsultation 

Ja 27. juli 2016 

Vi får jo en tidlig skanning pga. vi har været i behandling, det synes jeg nu er rigtig rart 

Hvor længe har I prøvet? 

Anmeld Citér

1. december 2015

Camilze

Jeg er selv 10 uger henne, og jeg kan kun mærke det pga. hævede bryster og en lidt større mave. Jeg har dog mærket en stigende sult, har ikke mærket sult siden min spiseforstyrrelse i 2009, så det er vildt surrealistisk for mig.  Jeg skal til lægen torsdag og have lavet vandrejournal, der håber jeg det bliver meget mere realistisk.  Men måske når man kan mærke babyen sparke, høre hjerterytmen eller se det på scanninger, tror man på det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.