Jeg har ikke løsningen eller nogle gode råd til hvad du skal gøre, men jeg har et par kommentarer.
Du skriver (lidt groft sagt, det ved jeg, men det er hvad jeg læser) at du bliver skuffet over at han ikke er sammen med sin datter på den måde du ønsker og at han ikke bruger den mængde tid på hende som du synes er passende - kan du se problemet i den sætning?
HVIS det drejer som om samværet med datteren, så er du nødt til at respektere at I har forskellige måder at gøre tingene på og lade ham gøre det på sin måde. Han er ikke en forlængelse af dig. Nu ved jeg ikke hvor gammel jeres datter er, men det lyder ikke som om hun er ret gammel. Jeg kender en del mænd, der ikke finder børn særligt interessante før de bliver lidt ældre, og hvis han er en af dem, så bliver du nok aldrig tilfreds.
HVIS det drejer sig om at du har haft baby konstant, og har brug for noget "mig-tid", så fortæl ham hvornår du har brug for at han er sammen med sit barn, så du kan få lavet mad i fred, tage et langt bad eller en frokost med veninderne. Selvfølgeligt skal nogen af tingene planlægges, men det er faktisk ikke et spørgsmål om han vil, og du skal ikke bede ham om lov. Han må også indrette sit liv efter dig.
Mht. til at han arbejder meget for jeres skyld, så tror jeg rent faktisk at det er tilfældet (uden at kende ham). Mit liv (med en mand der ofte arbejder 70-80 timer om ugen), blev meget nemmere, da jeg accepterede at det er en af de måder han viser os at han elsker os. Der er mange måder at vise kærlighed på, og det kan også være en.
I er nødt til at sætte jer ned og snakke om, hvordan I kan finde et kompromis, hvor I begge to får mest af det I gerne vil, og så vil det måske hjælpe at I prøver at øve jer i at lytte til hvad den anden mener, istedet for at fokusere på hvad I hver især hører.
Hvis han ikke lever op til de krav du til har til en partner, kan det være at det så er bedre for dig at være uden ham - men måske kan det også betyde at dine krav og din synsvinkel kunne trænge til en revision?
Nu sneg der sig alligevel et råd ind - det var ikke med vilje