Skuffet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Men han er så nok ikke som dig, han mistede nok modet, da hun skød ham ned... Og så kan det jo bare være lige meget og nok derfor han ikke snakker om det mere....

Nej, han har ikke talt om det siden, fordi det ikke var vigtigt eller betød det helt store for ham. 

Det var en hurtig tur til Dubai for at købe guld og diamanter. Der var ikke planlagt frieri eller romantik. 

Forstå det nu altså.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nej, han har ikke talt om det siden, fordi det ikke var vigtigt eller betød det helt store for ham. 

Det var en hurtig tur til Dubai for at købe guld og diamanter. Der var ikke planlagt frieri eller romantik. 

Forstå det nu altså.

Jeg har fattet det, men derfor forstår jeg ham godt.
Bare fordi det kun er en tur ned for at købe ringene, ville jeg have sagt ja..

Jeg kan ikke se hvad der er så galt ved det, du siger at det er fordi at overraskelsen er ødelagt.. Hvilken overraskelse? Om han køber ringen med dig eller alene, så ved du jo at frieriet kommer, så er det vel ikke en overraskelse. 

Men jeg kunne også godt reagere på den måde, hvis jeg havde fået den besked som du smed ud(hvis jeg var en mand, der gerne ville fri til min kæreste, og gerne købe ringene i et andet land med hende)
Hvis min kæreste havde skudt min ide ned og så holdt op med at snakke om det, så ville jeg også tror at der ikke var lyst til kirkebryllup alligevel og ikke have lyst til det selv.

Jeg siger ikke at det er sådan han har det..

Anmeld Citér

23. november 2015

Mami

Yurie skriver:

Men han er så nok ikke som dig, han mistede nok modet, da hun skød ham ned... Og så kan det jo bare være lige meget og nok derfor han ikke snakker om det mere....

det ved du jo lige så lidt som jeg gør.

ts har snakket med manden og han undrede sig over hun bragte det op for han havde ikke skænket det en tanke.

så jeg hælder til han ikke er specielt såret, stakkels eller nedslået over lige præcis den samtale 

Anmeld Citér

23. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Kære søde kvinder.
Må jeg høre jeres tanker?

Jeg har været i et forhold med en mand i nogle år, og vi har et barn sammen. Det var et mega hårdt første år sammen.. Der skulle slibes kanter, en pludselig graviditet og dertil en milliard hormoner.. Yikes.

Men vi kom igennem, og har et stærkt og godt forhold i dag.

Under min graviditet talte vi om at blive gift.. Han udtrykte stort ønske om kæmpe kirkebryllup med det hele.
Jeg derimod ville egentlig bare gerne have papir på vores forhold, men han skulle selvfølgelig have sit store ønske opfyldt.

Vi har talt meget om det.. Rigtig meget. Om at jeg skal prøve brudekjoler, talt om ringe, hvilken slags kage vi hver især drømmer om, at frieriet ville blive noget helt særligt. Det har været så romantisk at tale om, og jeg har glædet mig SÅ meget til den dag friet ville ske.
Jeg er blevet helt forelsket i tanken om et stort bryllup, hvor alle dem vi elsker og holder af vil være der, talerne, kjolen, maden, men vigtigst af alt HAM!
At gå ned af kirkegulvet til min elskede!

I kan godt høre at han har solgt idéen godt, ik ;-)

Så sker der i maj måned det, at han synes vi skal rejse til Dubai og købe forlovelsesring og vielsesringe, for han vil gerne giftes næste år!
Der røg overraskelsesmomentet i frieriet ligesom.. Så jeg takkede pænt nej til turen.
Så hellere en mindre ring og få overraskelsen ved et uventet frier.
Det siger jeg til ham, og han virker lidt fornærmet.

Jeg taler mindre og mindre bryllup, fordi jeg faktisk gerne vil gemme snakken til der er noget at tale om.
Han derimod taler tit om bryllup og at vi skal giftes næste år. Det er hans plan.

I går aftes snakker vi så lidt frem og tilbage, og han siger at han faktisk ikke er vild efter det kirkebryllup længere.. Rådhuset ville måske være et fint alternativ.

Jeg blev faktisk så skuffet og fik ondt i maven. Nu har han solgt mig drømmen om det helt store, og så ombestemmer han sig.
Det synes jeg ikke man kan være bekendt!
Jeg blev så ked af det, at jeg gik i seng, og jeg kan mærke at det nager mig.

Kan jeg tillade mig at sige, at jeg er skuffet og ked af det, og føler at han frarøver mig noget som han har fået mig til at drømme om?
Eller er jeg bare fjollet?

Helt ærligt: I har fået blæst det op til noget stort, og nu bliver du skuffet, fordi det ikke går, som du har forventet.

Jeg ville snakke med ham om, hvorfor han nu foreslår rådhuset. Det kan være at prøver at tilgodese dig, men det er åbenbart heller ikke godt nok.

Jeg lyder nok en smule hård, men din mand har rent faktisk haft en sød tanke, og du skød ideen ned ret hurtigt. Det kan godt være I har snakket om det meget kort, men det er jo klart, når du har haft skudt ideen ned.

Nyd at din mand kommer med ideer i forhold til ringe osv. 

Det lyder til, at dine forventninger er steget i takt med at I har snakket en del om det. 

Anmeld Citér

23. november 2015

fo82

Tørt indspark fra fløjen: hvorfor overhovedet blive gift hvis det "bare" er for at få papir på en anden person?

det lyder i min verden som en handelskontrakt og "nu ejer jeg dig"

for mig, er ægteskabet en romantisk handling, en manifestation for Gud og omverden at man elsker hinanden (som egentlig er ligegyldig - for findes Gud - så kender han parrets kærlighed), og man fejrer kærligheden med dem man har nær...

tilbage til ytringen om papiret, udledt fra denne, så nej, så kan jeg ikke finde et grundlag for at være skuffet... Du har selv ytret at betydningen af selve vielsen var irellevant.. At du så er blevet mere hooked på din kærestes første ide står for din egen regning...

Og så kommer vi hen til Dubai turen, nej det var måske ikke af så stor betydning, men det var et initiativ. Og selv om det "bare" var for at hente ringe, så har det vel lige så meget betettigelse som din ytring om at papiret var vigtigst - der er vel ikke mere handelskontrakt i ring-turen end i at man bare vil have papir?

i har snakket sammen om bryllup og ægteskab - og hvis du ikke har nævnt at du vil overraskes, så kan du heller ikke tillade dig at blive skuffet over at blive taget med i snak og beslutning om ringene... 

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

Jeg har talt med ham om årsagen der ligger bag.. Og det er hverken noget jeg har sagt eller gjort.

så tak for alle jeres svar.

Anmeld Citér

23. november 2015

januar16

Nu virker det til at hele Dubai turen er uddebateret, men kommer lige med en hurtig tanke..:

Ja det kan godt være at guld og diamanter er billigere i Dubai. Men for at det skal være økonomisk fornuftigt og en reel besparelse skal man huske at medregne alle udgifter. Så er en ring i dk stadig dyrere end samme ring i Dubai plus fly, hotel og diverse andre rejseudgifter? 

Anmeld Citér

23. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
januar16 skriver:

Nu virker det til at hele Dubai turen er uddebateret, men kommer lige med en hurtig tanke..:

Ja det kan godt være at guld og diamanter er billigere i Dubai. Men for at det skal være økonomisk fornuftigt og en reel besparelse skal man huske at medregne alle udgifter. Så er en ring i dk stadig dyrere end samme ring i Dubai plus fly, hotel og diverse andre rejseudgifter? 

Jeg er endnu mere nysgerrig efter, hvordan man kan shoppe guld i Dubai helt uden at holde ferie... 

Anmeld Citér

23. november 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg er endnu mere nysgerrig efter, hvordan man kan shoppe guld i Dubai helt uden at holde ferie... 

Det forstår jeg godt, at du er 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.