LonglivetheQueen skriver:
Hej de damer.
Jeg havde et lettere ubehagelig oplevelse i dag, hvilket fik mig til at tænke på hvornår "folk" generelt synes et barn er for gammel til at sidde i klapvogn.
Historien, bare fordi jeg har lyst til at fortælle det til nogen:
Min datter blev 4 år i oktober og hvis hun har haft en lang dag i BH og vi måske skal gå et stykke for at komme op og handle, så bruger vi klapvognen, ellers cykler hun altid.
Idag var der så en eller anden dame i brugsen der overhøre min datters alder og vælger at råbe efter mig da jeg er på vej ud af brugsen, hun er på vej ind "4 år og sidder stadig i klapvogn, forældre i dag tager intet ansvar" whaaaaat?
Jeg vælger at gå ind i brugsen og spørge damen om hvorfor hun råber og kritisere mig, et menneske hun slet ikke kender, på den måde.. hvortil en af svarene lød "din datter er gammel nok til at gå, ellers ender hun bare med at ligne dig" (jeg er overvægtig, det er min datter på ingen måde). Ubehageligt menneske. Jeg kunne ret hurtigt se at hun ikke var til at tale med, så endte med at sige til hende at jeg synes hun havde en meget ubehagelig opførsel, hvorefter jeg gik.
Temmelig ubehagelig omgang, det er helt fair at der sidder nogen derude med den mening at en 4 årig er for gammel til klapvogn, men er blevet nysgerrig på hvad der er det gængse. Ikke at det ændre noget, jeg ved jeg ikke gør noget der er skadende eller forkert, så vi fortsætter som vi har gjort ind til det passer os at stoppe, eller hun vokser ud af den haha...
Så.. de damer hvad synes i er for gammel?
Jeg tænker umiddelbart at det er lidt ligegyldigt hvornår man er for gammel til klapvogn. Den opførsel du blev udsat for er fuldstændig uacceptabel uanset hvordan man vender og drejer det.
Heldigvis er det sjældent man støder på sådan én, men kan da selv huske at have oplevet lignende (dog ikke i forbindelse med mine børn) og det er bare så ubehageligt! Folk som hende burde bare grave sig selv ned og aldrig nogensinde kigge op igen 
Personligt synes jeg 4 år er for stor til klapvogn (i hvert fald på fast basis) men hånden på hjertet, så har jeg selv nogle gange haft en 4-årig med til eller fra børnehave i klapvogn, i en snæver vending. Det er jo også en alder hvor de kan gå langt, men så alligevel ikke hvis det er efter en lang dag i børnehaven osv.
F*ck den dumme sæk, den opførsel har bare ingen gang på jord og hun må godt nok være en fortabt og trist sjæl. Beklager, men bliver så sur over at nogle tillader sig at være sådan!! Håber du har det bedre nu.