Hvornår er børn for gamle til at sidde i klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2015

Isabella_mor

Jeg er snart 29 og jeg gad godt at jeg havde en klapvogn. 

Vores søn sagde selv fra omkring 3 års alderen. Han ville hellere cykle. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2015

MyLove E

Jeg støtter mig til de andre. Virkelig ubehagelige dame og hun gik jo LANGT og stregen da hun siger at hun kommer til at lige dig! 

Men vores værste køb af babyudstyr er klapvogen, for vi har næsten ikke brugt den. Vi købte samtidig en babyjogger som vi er meget glade for endnu. Men Elias sidder stort set ikke i den. Vi bruger den når vi går lange ture, til madpakker og ekstra tøj.

Sidst han sad i den var i april  ( næsten 4) og det var efter 10km gå tur  

Jeg tager også tit mig selv i at kigge ekstra på store børn i klapvogn og ved godt det er forkert, da det for det første ikke er mit valg, og at måske er der noget galt som jeg ikke kan se! 

Anmeld Citér

19. november 2015

bøllen

LonglivetheQueen skriver:

Hej de damer.

Jeg havde et lettere ubehagelig oplevelse i dag, hvilket fik mig til at tænke på hvornår "folk" generelt synes et barn er for gammel til at sidde i klapvogn.

Historien, bare fordi jeg har lyst til at fortælle det til nogen:

Min datter blev 4 år i oktober og hvis hun har haft en lang dag i BH og vi måske skal gå et stykke for at komme op og handle, så bruger vi klapvognen, ellers cykler hun altid.

Idag var der så en eller anden dame i brugsen der overhøre min datters alder og vælger at råbe efter mig da jeg er på vej ud af brugsen, hun er på vej ind "4 år og sidder stadig i klapvogn, forældre i dag tager intet ansvar" whaaaaat?

Jeg vælger at gå ind i brugsen og spørge damen om hvorfor hun råber og kritisere mig, et menneske hun slet ikke kender, på den måde.. hvortil en af svarene lød "din datter er gammel nok til at gå, ellers ender hun bare med at ligne dig" (jeg er overvægtig, det er min datter på ingen måde). Ubehageligt menneske. Jeg kunne ret hurtigt se at hun ikke var til at tale med, så endte med at sige til hende at jeg synes hun havde en meget ubehagelig opførsel, hvorefter jeg gik.

Temmelig ubehagelig omgang, det er helt fair at der sidder nogen derude med den mening at en 4 årig er for gammel til klapvogn, men er blevet nysgerrig på hvad der er det gængse. Ikke at det ændre noget, jeg ved jeg ikke gør noget der er skadende eller forkert, så vi fortsætter som vi har gjort ind til det passer os at stoppe, eller hun vokser ud af den haha...

Så.. de damer hvad synes i er for gammel?

Syntes det er fedt du konfronterede damen . Og bevarede overblikket , jeg var nok blevet rasendende . Folk tror nogle gange det er en menneskeret at blande sig . Har jeg aldrig forstået . Hvad andre gør vedkommer ikke mig . Tænker det er optil hvert enkelt at vurdere hvad der er bedst for dem . Tror vi brugte klapvogn til 3-3,5 års alderen. Dog købte vi en da , vi var i N.Y da han var 4,4 da vi gik RIGTIG meget . Den blev så solgt da vi kom hjem. 

Anmeld Citér

19. november 2015

MorDk

Vi skal lige huske at børn er forskellige og der er forskellige grunde til at en evt 4-5 årige sidder i klapvogn. Det kan være handicaps, dovenskab, bare fordi osv. 

Min søn er 5 år og han står på ståbræt og nogle gange bytter ungerne så han sidder i vognen og lillesøster står på ståbræt. 

Lige så ofte går han ved siden af eller cykler. 

Jeg kan ikke se problemet. Det jeg ser som det største problem er at folk blander sig i hvordan andre gør. Det skal vi stoppe med. 

Anmeld Citér

19. november 2015

hautecouture

Jeg synes at det er helt og aldeles op til forældrene. Vores datter fyldte også 4 i august og hun får nogle gange også stadig tur i klapvognen når vi skal gå op til/fra hendes børnehave. Og jeg er bedøvende ligeglad med hvad andre tænker. Min datter tager jo ikke ligefrem skade af de ture og folk der ikke kender os skal stikke piben ind. (Har dog heller aldrig oplevet folk kommentere på det) 

Anmeld Citér

19. november 2015

Taco78

Profilbillede for Taco78

Hej de damer.

Jeg havde et lettere ubehagelig oplevelse i dag, hvilket fik mig til at tænke på hvornår "folk" generelt synes et barn er for gammel til at sidde i klapvogn.

Min datter blev 4 år i oktober og hvis hun har haft en lang dag i BH og vi måske skal gå et stykke for at komme op og handle, så bruger vi klapvognen, ellers cykler hun altid.

Idag var der så en eller anden dame i brugsen der overhøre min datters alder og vælger at råbe efter mig da jeg er på vej ud af brugsen, hun er på vej ind "4 år og sidder stadig i klapvogn, forældre i dag tager intet ansvar" whaaaaat?

Jeg vælger at gå ind i brugsen og spørge damen om hvorfor hun råber og kritisere mig, et menneske hun slet ikke kender, på den måde.. hvortil en af svarene lød "din datter er gammel nok til at gå, ellers ender hun bare med at ligne dig" (jeg er overvægtig, det er min datter på ingen måde). Ubehageligt menneske. Jeg kunne ret hurtigt se at hun ikke var til at tale med, så endte med at sige til hende at jeg synes hun havde en meget ubehagelig opførsel, hvorefter jeg gik.

Temmelig ubehagelig omgang, det er helt fair at der sidder nogen derude med den mening at en 4 årig er for gammel til klapvogn, men er blevet nysgerrig på hvad der er det gængse. Ikke at det ændre noget, jeg ved jeg ikke gør noget der er skadende eller forkert, så vi fortsætter som vi har gjort ind til det passer os at stoppe, eller hun vokser ud af den haha...

Du skulle ha sagt til hende "Jeg vil hellere have, at hun kommer til at ligne mig, end at hun kommer til at opføre sig som dig!!"

Uanset hvilken holdning man måtte have til alder og klapvogn, så opfører men sig da anstændigt!!!! Det manglede den dame så at lære!! Tsk tsk!

/ Taco78 

Anmeld Citér

19. november 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Vi bruger stadig af og til klapvogn til vores pige på 3,9. Vi bor tæt på centrum, og går derfor altid derind. Vores pige kan sagtens gå selv, men efter turen derind samt diverse butikker, så er der lidt langt at gå hjem. Jeg vil mene de får rigeligt bevægelse til hverdag i børnehaven, så kan ikke se problemet i at de af og til tager en slapper i klapvognen.

Jeg tænker lidt at nogen af de der er imod, måske ikke har behov for at gå så langt - altså tager bilen til der hvor de skal noget, og så skal børnene kun gå lidt rundt. Bil, cykelvogn eller klapvogn - resultatet er jo det samme, nemlig at barnet sidder inaktivt. I det mindste får du som mor med klapvogn selv lidt motion 

Anmeld Citér

19. november 2015

EnGodMor

Det var da en skam at den gnaven dame ikke gik med gangstativ, så kunne du have sagt at hun da var for gammel til at bruge det

Jeg har slet ikke nogle holdninger til sådan noget hvis barnet  på tre fire fem seks år har brug for at slappe af i en klapvogn, så er det da det der skal til. 

Kan overhovedet ikke se noget galt i det. 

Jeg kan da selv blive træt efter en dag i zoo fx, og sider da os ned nogle gange på sådan en dag, og jeg er da over 30. 

Så  om man som forældre har sit barn i en klapvogn eller sider på en bænk i hviler sig, det går for mig ud på et. 

Jeg Gør altid det som er bedst for mig og mine børn, og så er jeg fuldstændig ligeglad med hvad andre tanker og siger. 

Dem der kommenterer mine ting, er dem der har et problem. 

For jeg Gør som jeg Gør, netop for ikke at få problemer

Anmeld Citér

19. november 2015

Klumpe-dumpe

Min datter bliver 7 år til feb. sidst hun sad i klapvogn var her for 4-5 uger siden 

Hun/jeg får også mange laaaaange blikke, men ingen har dog endnu været SÅ uhøflig, som hende madammen du mødte 

Anmeld Citér

19. november 2015

LOL

Hej de damer.

Hold nu op en tarvelig opførsel, det siger da bare så meget mere om hende end det gør om dig og det at din datter sidder i klapvogn.  Min søn er kun 3 mdr så har endnu ikke skænket en klapvogn tanken så kan ikke svare på det med en passende alder...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.