Hvornår er børn for gamle til at sidde i klapvogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.734 visninger
44 svar
106 synes godt om
19. november 2015

MomInTheMaking

Hej de damer.

Jeg havde et lettere ubehagelig oplevelse i dag, hvilket fik mig til at tænke på hvornår "folk" generelt synes et barn er for gammel til at sidde i klapvogn.

Historien, bare fordi jeg har lyst til at fortælle det til nogen:

Min datter blev 4 år i oktober og hvis hun har haft en lang dag i BH og vi måske skal gå et stykke for at komme op og handle, så bruger vi klapvognen, ellers cykler hun altid.

Idag var der så en eller anden dame i brugsen der overhøre min datters alder og vælger at råbe efter mig da jeg er på vej ud af brugsen, hun er på vej ind "4 år og sidder stadig i klapvogn, forældre i dag tager intet ansvar" whaaaaat?

Jeg vælger at gå ind i brugsen og spørge damen om hvorfor hun råber og kritisere mig, et menneske hun slet ikke kender, på den måde.. hvortil en af svarene lød "din datter er gammel nok til at gå, ellers ender hun bare med at ligne dig" (jeg er overvægtig, det er min datter på ingen måde). Ubehageligt menneske. Jeg kunne ret hurtigt se at hun ikke var til at tale med, så endte med at sige til hende at jeg synes hun havde en meget ubehagelig opførsel, hvorefter jeg gik.

Temmelig ubehagelig omgang, det er helt fair at der sidder nogen derude med den mening at en 4 årig er for gammel til klapvogn, men er blevet nysgerrig på hvad der er det gængse. Ikke at det ændre noget, jeg ved jeg ikke gør noget der er skadende eller forkert, så vi fortsætter som vi har gjort ind til det passer os at stoppe, eller hun vokser ud af den haha...

Så.. de damer hvad synes i er for gammel?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2015

Sandratoft

LonglivetheQueen skriver:

Hej de damer.

Jeg havde et lettere ubehagelig oplevelse i dag, hvilket fik mig til at tænke på hvornår "folk" generelt synes et barn er for gammel til at sidde i klapvogn.

Min datter blev 4 år i oktober og hvis hun har haft en lang dag i BH og vi måske skal gå et stykke for at komme op og handle, så bruger vi klapvognen, ellers cykler hun altid.

Idag var der så en eller anden dame i brugsen der overhøre min datters alder og vælger at råbe efter mig da jeg er på vej ud af brugsen, hun er på vej ind "4 år og sidder stadig i klapvogn, forældre i dag tager intet ansvar" whaaaaat?

Jeg vælger at gå ind i brugsen og spørge damen om hvorfor hun råber og kritisere mig, et menneske hun slet ikke kender, på den måde.. hvortil en af svarene lød "din datter er gammel nok til at gå, ellers ender hun bare med at ligne dig" (jeg er overvægtig, det er min datter på ingen måde). Ubehageligt menneske. Jeg kunne ret hurtigt se at hun ikke var til at tale med, så endte med at sige til hende at jeg synes hun havde en meget ubehagelig opførsel, hvorefter jeg gik.

Temmelig ubehagelig omgang, det er helt fair at der sidder nogen derude med den mening at en 4 årig er for gammel til klapvogn, men er blevet nysgerrig på hvad der er det gængse. Ikke at det ændre noget, jeg ved jeg ikke gør noget der er skadende eller forkert, så vi fortsætter som vi har gjort ind til det passer os at stoppe, eller hun vokser ud af den haha...

Min datter er kun halvandet år, så har absolut ingen anelse om hvornår de er for gamle til klapvogn.

Dog synes jeg at voksne mennesker er for gamle til at råbe sådan en kommentar efter andre, omg altså 

Anmeld Citér

19. november 2015

MorTil3+

Vores datter er 3 år og sidst vi brugte klapvogn det var da hun var 2 år, men i sommers da vi var på ferie ville vi ønske vi havde taget klapvognen med da det var nogle lange dage og hun blev meget træt. Men ja det er vel op til hver enkelte familie hvordan man gør det. Men vi bruger ikke klapvogn mere men tænker da ikke dårligt om andre der bruger den.

Anmeld Citér

19. november 2015

Benjamins'mor

Hej de damer.

Personligt synes jeg 4 år er lige til den store side, min søn var 3,5 da vi stoppede. 

Men uanset min holdning til det, så kunne jeg aldrig drømme om at dømme andre. Jeg kender ikke folk og ved ikke om der evt også kunne ligge en grund bag, som at barnet fx havde noget med benene. 

Og jeg synes på ingen måder heller at det var okay af hende at snakke sådan til dig. 

Anmeld Citér

19. november 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Hos os gå grænsen ved tre år, men hvad andre gør må de selv om.

Anmeld Citér

19. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Hej de damer.

Det er i hvert fald på ingen måde ok at råbe af og kritisere fremmede på den måde! Nej hvor var jeg blevet gal 

Men personligt synes jeg også at en 4-årig er for stor til klapvognen.

Min bonus-pige på 4 har ikke siddet i klapvogn siden hun var omkring 3 år. Hun kan godt blive træt af at gå, hvis vi går tur, og hun har en masse snedige kneb til at få os til at bære hende. Når vi er ude og handle sidder hun ofte i vognen, med mindre det bare er få ting vi skal have. Af og til får hun lov at komme op og sidde på fars skuldre, men for det meste får hun altså at vide at hun er en stor pige, og store piger går selv.

Anmeld Citér

19. november 2015

Abracadabra

Vores store har gået selv, siden hun fyldte 2, så I mine øjne er en 4 årig ALT for stor til ikke at gå selv. 

Anmeld Citér

19. november 2015

MomInTheMaking

MummiT skriver:

Det er i hvert fald på ingen måde ok at råbe af og kritisere fremmede på den måde! Nej hvor var jeg blevet gal 

Men personligt synes jeg også at en 4-årig er for stor til klapvognen.

Min bonus-pige på 4 har ikke siddet i klapvogn siden hun var omkring 3 år. Hun kan godt blive træt af at gå, hvis vi går tur, og hun har en masse snedige kneb til at få os til at bære hende. Når vi er ude og handle sidder hun ofte i vognen, med mindre det bare er få ting vi skal have. Af og til får hun lov at komme op og sidde på fars skuldre, men for det meste får hun altså at vide at hun er en stor pige, og store piger går selv.

og det er lige præcis pointen, det er nemlig helt fair at vi er forskellige og har forskellige ide'er og holdninger til hvad man vil gøre og ikke gøre som forældre.. det gør dem bare ikke til forkert/ikke forkerte.

Jeg bliver så træt, træt af at folk synes det er okay at opføre sig så uforskammet.

Anmeld Citér

19. november 2015

MomInTheMaking

Vores store har gået selv, siden hun fyldte 2, så I mine øjne er en 4 årig ALT for stor til ikke at gå selv. 

hehe.. ja og min datter fik først en klapvogn da hun var 2 år. Så det viser jo bare hvor forskellige vi er som mennesker.

Min datter har såmen også altid gået selv, siden den dag hun lærte at gå. Det er jo ikke sort/hvidt, man kan godt både gå, cykle, køre bil, bus  og køre i klapvogn på forskellige tidspunkter.

Anmeld Citér

19. november 2015

2721

Tja min søn er 5,5 år og han køre stadig i klapvogn nogen gange. Vi er altid på gåben ellers cykler vi. Mår vi fx tager til Kbh en hel dag, så er den med. Af 2 årsager selv en stor dreng på 5'år kan blive træt og vil og kan ikke slæbe rundt på ham når han ikke kan mere. Og så er han sensitiv og i klapvognen kan han søge tryghed og afskærme sig, når han er ved og have fået nok. Nu kommer lille søster lige og lidt og så må vi jo så se hvordan vi klare den. Har dog aldrig fået kommentar for det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.