Delebørn.... Og en vattet eks og hans ny kæreste..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2015

lineog4

Hvorfor har de ondt i maven og er bange for at de ikke har sele på? Er det fordi de er bange for der sker noget med deres far og hans kæreste eller er det fordi de er bange for at der sker dem selv noget. Hvis det er det sidste, hvor har de så fået den viden fra - spørger kun fordi jeg som rimelig intelligent kvinde på 41 slet ikke har tænkt det og så skulle børn vide det 

Det kan godt være det gør dig nervøs og med rette, men din ypperste opgave må være at vise dem ro, fortælle dem de ikke skal gå og være bange for hvad der kan ske, men nyde det der er nu. For hvis de små pus er bange når de sidder bilen og bestyrkes inden frygt af dig fx, så vil de jo også være bange for deres fars liv i morgen når de ikke er samme. Jeg siger ikke vi som voksne skal billige de dine handlinger, men vi skal give dem ro og tryghed også selvom der måske er noget at være nervøs for. 

Og så tænker jeg selvom du ikke mener du kan kræve ændringer i deres tid hos far, at du skal lytte til dine børn, tale med dem om hvorfor de ikke vi afsted, hvorfor de har ondt i maven. Ikke krydsforhøre, ikke give dem ret, men lytte og give dem den tryghed at mor lytter og mor måske også vil kunne forklare dem nogle ting så det giver mening. For mig er selen en biting, og formodentlig om de så tog både sele, cykelhjelm, skridtbeskytter eller hvad ved jeg på, så havde dine børn stadig ondt i maven - og det er der du skal lytte og glemme selen....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2015

Lilotte87

Jeg synes godt nok du får nogle ikke så brugbare, men hårde svar på din problematik. 

Jeg kan for det første godt forstå, at det bekymrer dig med den manglende sele. Dog ville jeg mene at chancen for et uheld hvor stedmor lander på bagsædet er mindre end chancen for de psykiske problemer, det kan give dem, at have det sådan op til samvær hos far. 

Derfor synes jeg du skal vælge dine kampe. 

Jeg har selv været et lille barn med ondt i maven mange dage inden samvær hos min far. Min mor kæmpede for at jeg skulle have et godt forhold til min far og stedmor. Hun talte altid positivt om dem og nævnte jeg noget negativt forsøgte hun altid at undskylde dem. Det betød bare at jeg overbeviste mig selv om at det var mig den var gal med. 

Jeg ville ønske at min mor havde "kæmpet min sag". Havde tilladt mig at sørge over de svigt jeg oplevede hos min far. INGEN børn skal stresse over hvor de skal være. 

Hvis jeres kommunikation er på et nogenlunde plan, synes jeg du skal sætte dig med dem og fortælle dem hvordan du oplever jeres piger. Måske kan I finde en løsning. 

held og lykke

Anmeld Citér

11. november 2015

Anonym trådstarter

Lilotte87 skriver:

Jeg synes godt nok du får nogle ikke så brugbare, men hårde svar på din problematik. 

Jeg kan for det første godt forstå, at det bekymrer dig med den manglende sele. Dog ville jeg mene at chancen for et uheld hvor stedmor lander på bagsædet er mindre end chancen for de psykiske problemer, det kan give dem, at have det sådan op til samvær hos far. 

Derfor synes jeg du skal vælge dine kampe. 

Jeg har selv været et lille barn med ondt i maven mange dage inden samvær hos min far. Min mor kæmpede for at jeg skulle have et godt forhold til min far og stedmor. Hun talte altid positivt om dem og nævnte jeg noget negativt forsøgte hun altid at undskylde dem. Det betød bare at jeg overbeviste mig selv om at det var mig den var gal med. 

Jeg ville ønske at min mor havde "kæmpet min sag". Havde tilladt mig at sørge over de svigt jeg oplevede hos min far. INGEN børn skal stresse over hvor de skal være. 

Hvis jeres kommunikation er på et nogenlunde plan, synes jeg du skal sætte dig med dem og fortælle dem hvordan du oplever jeres piger. Måske kan I finde en løsning. 

held og lykke

Tusind tak for et svar jeg føler jeg kan bruge... Voreskommunikation er ikke god... Den kan være ok, hvis stedmor ikke er til stede... 

Jeg føler mig splittet, synes jo de skal se dem og ha det rart, men de har en gang hentet den store på 8, som har ADHD og det er første og sidste gang det skete, for pigen er nærmest hans 'mor'... Så hun var helt ødelagt pga en hentning i SFO :/  Og da hun kom hjem sagde hun at det ALDRIG ALDRIG ALDRIG skulle ske igen, at han hentede hende...

prøver at lytte, og pt er der en aftale der lyder at de kan 'læsse af' og jeg kun tager den videre med far, hvis det er ok for pigerne... For når der kommer noget som de er kede af, utrygge ved osv og vi har snakket med far, ja så går han stik modsat og køre på... Meget meget skidt, specielt for hende med diagnose... Og jeg bør nævne at hun har angst..., derfor hun er hysterisk over at køre når de ik har sele på... Lige såvel som hun har angst for Nissen.... Fordi det er uforudsigeligt... Ligesom desværre med hendes far... 

Anmeld Citér

11. november 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hvad med en anonym anmeldelse til politiet? Det ville koste mindst et klip i kortet + bøde.

Blot til orientering så er det kun såfremt børn er uden sele, at man får et klip. - og politiet tager ikke ud på et tip om manglende sele. - men det koster samfundet mange penge når folk nægter at passe på sig selv og anvende selen! - og ja det er egoistisk overfor se stakkels børn på bagsædet, ikke særlig pædagogisk at lade selen hænge  

Anmeld Citér

11. november 2015

Flødebollen

Anonym skriver:

Så at de kan få fysisk ondt går dig på men ikke at de psykisk har ondt.... For det er jo i bund og grund det de prøver at fortælle ved de har ondt og ikke vil hen til far....

Børn kan ikke li en person hvis mor ikke kan, og får de skidt hvis de"svigter" mor ved at kunne li en hun ikke kan...( og jo børn kan mærke det uden du siger noget)

Mand dig dog op og tag fat i den mand du fik børn sammen med og løs det for BØRNENES SKYLD... Det andet er simpelthen dybt egoistisk og at svigte sine børn.....

I har helt seriøst nogle større problemer end en sikkerhedssele 

Anmeld Citér

11. november 2015

fo82

Ikke at man skal forsvare at de voksne kører uden sele, for det er ikke ok.

men derfra og til at en af dem ender på bagsædet kræver jo, som videoen også beskriver i sin overskrift, at bilen bliver slynget rundt... Og der skal alligevel en del uheld eller uforsvarlig kørsel til.

jeg ville som flere andre skriver også flytte mit diskus fra den specifikke handling med selen, til at finde ud af hvilke situationer der udløser de mavepine, og simpelt men nøgternt spørge - hvorfor han du ondt i maven? Og er svaret fordi de skal ud til far, ville jeg spørge hvad det er ude vef far der giver ondt i maven? Hvis det er den decideret sag om selen, ville jeg tale med pigerne om, at de jo er sikret når de er spændt fast, og at kæreste er voksen og selv bestemmer, men at hendes mangel på sele ikke er farlig for dem...

når jeg tænker på, at min fornemmelse siger mig at du har ledt efter denne film, så har du ledt efter et bevis for at DIN angst er berettiget? Omend at risikoen er lille for at dette kan ske så higer du efter at bekræfte at det KAN ske... Men risikoen for at bilen bliver krøllet under en lastbil er jo også til stede når de bevæger sig ud på vejene - så i teorien skulle de så blive i huset? Som jo så kan bryde i brand pga stearinlys til aftensmadshygge og sådan kunne man jo blive ved???

du kan intet diktere når de er hos far, her gælder hans regler... Du kan forholde dig nøgternt, og sporer du noget kan du spørge indtil hvad og hvorfor?!

Anmeld Citér

11. november 2015

Anonym

Sjovt nok så er det faktisk sådan engang imellem at far eller mor rent faktisk finder en kæreste der er idiot!! Og som børne aldrig kommer til at kunne lide. Det sker sørme også at den pågældende far/ mor også kan gå hen og blive idioter og sætte den nye partner før sine børn. Så nogle gange kan man sgu ikke "bare" mande sig op og løse tingene.

Alle der ikje har prøvet at stå i situationen hvir børnene ikke vil afsted på samvær har INGEN anelse om hvor svært det er at finde balancen om at lytte til sine børn og så samtidig finde ud af om der måske virkelig er noget om snakken der kommer fra børnene.

Enten skal du bede far om en snak og selvfølgelig uden hans kæreste vil han ikke det syntes jeg du skal kontakte statsforvaltningen og bede om et møde hvor i kan tale sammen. Det mest alvorlige i det her er at dine børn,  især den store ikke vil afsted. 

Anmeld Citér

11. november 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sjovt nok så er det faktisk sådan engang imellem at far eller mor rent faktisk finder en kæreste der er idiot!! Og som børne aldrig kommer til at kunne lide. Det sker sørme også at den pågældende far/ mor også kan gå hen og blive idioter og sætte den nye partner før sine børn. Så nogle gange kan man sgu ikke "bare" mande sig op og løse tingene.

Alle der ikje har prøvet at stå i situationen hvir børnene ikke vil afsted på samvær har INGEN anelse om hvor svært det er at finde balancen om at lytte til sine børn og så samtidig finde ud af om der måske virkelig er noget om snakken der kommer fra børnene.

Enten skal du bede far om en snak og selvfølgelig uden hans kæreste vil han ikke det syntes jeg du skal kontakte statsforvaltningen og bede om et møde hvor i kan tale sammen. Det mest alvorlige i det her er at dine børn,  især den store ikke vil afsted. 

Hvor er jeg glad for der kommer nogle brugbare kommentarer!

Kan godt være at jeg skulle forsøge med endnu en snak med far, og se om vi kan løse det.... For det er hårdt... 

Den store begynder gerne tre dage før, med ondt i maven, alle de trælse ting og ting der er blevet sagt osv om mig og om dem, de dukker op... Og det er altså sindsygt hårdt... Nogle gange prøver hun at falde i søvn inden afhentning, så hun ikke skal med... 

Mig du har ret, tror ikke man kan sætte sig ind i det og udtale sig før man selv har stået i det... For det er ikke ret sjovt... 

Anmeld Citér

11. november 2015

Kløver

Anonym skriver:

Kan desværre ikke finde ud af at kopiere end video herind... Hvor man ser en mand blive kylet rundt i bilen, og lander tværs over bagsædet (det vil være der hvor mine børn sidder) Men når jeg ser den, så har jeg svært bedst forstå at nogle synes det er ok, bare børnene er spændt fast, for de andre i bilen vil jo stadig flyve rundt... 

pigerne fortæller hun skælder dem ud, og de skal se iPad eller lege på værelset... Har de mareridt må de heller ikke komme ind for trøst... 

Jeg har intet imod hende, jeg har derimod helt fra start taget godt imod, afleveret børne til hende.... Hvor faderen ikke var kommet, men der må være sket noget, for siden da har de ikkevillet være alene med hende? 

Ved hvilken video det er og lige den video jeg selv tænker, samme tanke burde gælde mange andre løsdele i en bil, der også transporteres, feks barnevogn, varer osv osv 

vi 2 kan godt blive enige om

man skal og bør have sele på, og det er ulovligt atkøre uden, men derfor er der (mig bekendt) ingen lov som forhindrer dem i at tage børnene med i bilen, selvom de vil få en bøde for at køre uden sele kan man ikke nægte det. 

Jeg ville samtidig snakke med din eks omkring samværet når børnene er der og hjælpe til at gnidningerne bliver afhjulpet

jeg kender hverken dig eller dem så er svært at sige hvad der måske kan virke fir jer men ang selen kan du ikke forhindre dem i at køre i bil så længe børnene er spændt fast 

Anmeld Citér

12. november 2015

sandramor

Anonym skriver:

Så at de kan få fysisk ondt går dig på men ikke at de psykisk har ondt.... For det er jo i bund og grund det de prøver at fortælle ved de har ondt og ikke vil hen til far....

Børn kan ikke li en person hvis mor ikke kan, og får de skidt hvis de"svigter" mor ved at kunne li en hun ikke kan...( og jo børn kan mærke det uden du siger noget)

Mand dig dog op og tag fat i den mand du fik børn sammen med og løs det for BØRNENES SKYLD... Det andet er simpelthen dybt egoistisk og at svigte sine børn.....

I har helt seriøst nogle større problemer end en sikkerhedssele 

Og du Sys du skulle skrive det på den måde fordi????????? 

Det er sådan nogle indlæg som dine der gør at jeg ikke laver flere end jeg gør....... Det er okay at sige ens mening men der er sku forskellige måder man kan sige det på af respekt for det menneske som har lavet indlægget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.