Overflod af arrangementer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

At smide et barn i en bil og så køre 3+ timer for at komme til det, er for mig ikke en super go løsning....

Jeg ved flere i klassen har den transporttid.....

Her er fint samarbejde og interesse for at deltage mellem forældrene.....dog bare ikke i klassen...og dette udelukker blot de samme igen og igen....

Ej undskyld hvis jeg ikke forstår, men bor barnet så langt væk fra skolen eller er det kun den ene forældre der bor så langt væk? For hvis det kun er den ene forældre kan man så ikke med så lang tid til planlægning sørge for barnet er hos den forældre der bor tæt på skolen netop den lørdag og så kunne weekend forældrene måske komme og være med så det kun er den voksne der skal køre. 

Jeg må indrømme jeg ikke ser egoismen når nogle forældre gider bruge tid på at arrangere for resten af klassen. Jeg kunne forstå hvis de arrangerede arrangementer der kostede en del penge uden at tænke over ikke alle lige kan finde et par hundrede til klassearrangement - ved det problem opstår i nogle klasser omkring blå mandag fx. Jeg kan forstå hvis de planlagde arrangementer der kræver man kan løbe 10 km eller hvad ved jeg, arrangementer hvor man ikke med en lille ændring kan deltage. Men kan ikke se man er egoistisk fordi man regner med familier med så god tid kan arrangere så barnet kan deltage. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

At smide et barn i en bil og så køre 3+ timer for at komme til det, er for mig ikke en super go løsning....

Jeg ved flere i klassen har den transporttid.....

Her er fint samarbejde og interesse for at deltage mellem forældrene.....dog bare ikke i klassen...og dette udelukker blot de samme igen og igen....

Ej undskyld hvis jeg ikke forstår, men bor barnet så langt væk fra skolen eller er det kun den ene forældre der bor så langt væk? For hvis det kun er den ene forældre kan man så ikke med så lang tid til planlægning sørge for barnet er hos den forældre der bor tæt på skolen netop den lørdag og så kunne weekend forældrene måske komme og være med så det kun er den voksne der skal køre. 

Jeg må indrømme jeg ikke ser egoismen når nogle forældre gider bruge tid på at arrangere for resten af klassen. Jeg kunne forstå hvis de arrangerede arrangementer der kostede en del penge uden at tænke over ikke alle lige kan finde et par hundrede til klassearrangement - ved det problem opstår i nogle klasser omkring blå mandag fx. Jeg kan forstå hvis de planlagde arrangementer der kræver man kan løbe 10 km eller hvad ved jeg, arrangementer hvor man ikke med en lille ændring kan deltage. Men kan ikke se man er egoistisk fordi man regner med familier med så god tid kan arrangere så barnet kan deltage. 

Anmeld Citér

2. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Nu er jeg så en af de der skide irriterende forældre der har meldt mig i forældrerådet, FORDI ingen melder sig og jeg faktisk godt kan lide at lave noget for børnene. INGEN gider at bruge tid og energi på det, hvilket jeg slet slet ikke forstår. At forældre der så ikke GIDER/ORKER at være i forældrerådet tillader sig at brokke sig over arrangementer der er varslet i god tid, synes jeg virkelig er en trist tendens! - Godt det ikke er friskole jeres barn går på, så havde der dælme været arrangementer til den helt store guldmedalje og der havde været et dejligt sammenhold. 

Jeg er også en mor med fuldtidsjob, med flere børn der går i hver deres institutioner. Jeg er faktisk også skilt fra børnenes far, men det betyder altså ikke at vores børn ikke kan deltage til arrangementer. Vi plejer at deltage sammen - og hvis der uheldigvis skulle falde to arrangementer på samme dag, deler vi os op, så børnene kommer afsted. 

Jeg synes virkelig det er trist, som der kan blive høvlet ned på forældreråd, som faktisk påtager sig en stor opgave, nemlig at arrangere nogle gode ting for børnene. - Faktisk bliver der også brugt tid, energi og planlægning på at få det hele til at gå op i højere enhed - og så er takken alligevel brok?

Ville det hele mon være bedre, hvis vi bare afleverede vores børn om morgenen, hentede dem om eftermiddagen og så var det slut med julehygge, påskehygge, sommerhygge etc.? Altså intet sammenhold? - Jeg synes personligt det ville være trist. Udover det, synes jeg disse arrangementer er fantastiske, da jeg også lærer de andre forældre at kende og ved hvem der er far/mor til hvem. For dette har jeg slet ingen ide om - kun i kraft af de arrangementer der har været. Det giver også en tryghed for mig, at lære de andre forældre at kende, i forhold til legeaftaler, fødselsdage osv. 

Og tak for jer der har overskuddet og lysten.

Vil personligt aldrig brokke mig over de der stiller laver hvad de tror er bedst for klassen... Og håber jeg selv får overskud når det er den mindste der starter i skole

Anmeld Citér

2. november 2015

Leneur

Min datter er også lige startet i skole i år og indtil videre har der været 3 fødselsdage, hendes egen incl. og et trivselsarrangement. Om et par uger skal hun til 2 fødselsdage i streg hvor der også er forældrekaffe. Julearrangementerne i både skole og SFO tager mormor sig heldigvis af... 

Her vil jeg helt sikkert prioritere fødselsdagene, for de er kun 8 piger i klassen og det er en dejlig lille gruppe hvor de alle leger fint med hinanden, så det synes jeg hun skal men ja kan da godt få lidt sved på panden af alt det som kommer hen ad vejen men det må jeg tage stilling til, til den tid, for en ting er helt sikkert min datter skal ikke køres træt, hun skal have det godt med det hun er med til... 

Anmeld Citér

2. november 2015

Carina:-)

Vi tager næsten med til alt

Skolebørnene går i friskole og der forventes der at man bakker op og deltager og det har fra starten i august  indtil videre betydet Halloweenfest i hver klasse - forældremøder i hver klasse -Skolelørdag og forældre fest i hver klasse.

Der mangler inden vi skriver 2016 juleklip i hver klasse - julebanko og juleafslutning i hver klasse. 

Så er der sport - Har en dreng der går til håndbold og spiller kamp hver søndag lige for tiden og der skal man også møde op og støtte 

Så er der de små der går i børnehave med det der tilhører af forældre møder,bestyrelsesvalg og arbejdsweekender. 

Så ja vi er til meget ,men synes det er vigtigt med opbakning og detagelse og så er det også hyggeligt at møde forældrene til ens børns kammerater på en anden måde end når man bare lige mødes til aflevering og hentning

Anmeld Citér

3. november 2015

CarinaSB

Vi har ikke vild mange arrangementer på skolen og i bh (min dreng går i 0 klasse) Jeg har dog valgt at melde fra 2 gange i den tid den store har gået i skole fordi at det har været fredag ved 19.30 tiden. Men mest fordi at ungerne er trætte der og egentlig helst bare vil sidde i sofaen og slappe af med os. Og 1 gang i børnehaven fordi at den bette havde skoldkopper :)

Men skal da ærligt indrømme at jeg sortere i hvad for nogen vi kommer til :) Hvis jeg syntes at det ligger for sent så melder vi fra. Men jeg priotere mine ungers sengetid frem for socialt hygge. :)

Anmeld Citér

22. november 2015

tobogsylsmor27

Her er weekende hellig og ja hvis der er børnefødselsdag kom de med men lade min børn selv bestemme om de vil med eller ej uden og ting dem 

Anmeld Citér

22. november 2015

tobogsylsmor27

Her er weekende hellig og ja hvis der er børnefødselsdag kom de med men lade min børn selv bestemme om de vil med eller ej uden og ting dem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.