Anonym skriver:
Nu er jeg så en af de der skide irriterende forældre der har meldt mig i forældrerådet, FORDI ingen melder sig og jeg faktisk godt kan lide at lave noget for børnene. INGEN gider at bruge tid og energi på det, hvilket jeg slet slet ikke forstår. At forældre der så ikke GIDER/ORKER at være i forældrerådet tillader sig at brokke sig over arrangementer der er varslet i god tid, synes jeg virkelig er en trist tendens! - Godt det ikke er friskole jeres barn går på, så havde der dælme været arrangementer til den helt store guldmedalje og der havde været et dejligt sammenhold.
Jeg er også en mor med fuldtidsjob, med flere børn der går i hver deres institutioner. Jeg er faktisk også skilt fra børnenes far, men det betyder altså ikke at vores børn ikke kan deltage til arrangementer. Vi plejer at deltage sammen - og hvis der uheldigvis skulle falde to arrangementer på samme dag, deler vi os op, så børnene kommer afsted.
Jeg synes virkelig det er trist, som der kan blive høvlet ned på forældreråd, som faktisk påtager sig en stor opgave, nemlig at arrangere nogle gode ting for børnene. - Faktisk bliver der også brugt tid, energi og planlægning på at få det hele til at gå op i højere enhed - og så er takken alligevel brok?
Ville det hele mon være bedre, hvis vi bare afleverede vores børn om morgenen, hentede dem om eftermiddagen og så var det slut med julehygge, påskehygge, sommerhygge etc.? Altså intet sammenhold? - Jeg synes personligt det ville være trist. Udover det, synes jeg disse arrangementer er fantastiske, da jeg også lærer de andre forældre at kende og ved hvem der er far/mor til hvem. For dette har jeg slet ingen ide om - kun i kraft af de arrangementer der har været. Det giver også en tryghed for mig, at lære de andre forældre at kende, i forhold til legeaftaler, fødselsdage osv.
Og tak for jer der har overskuddet og lysten.
Vil personligt aldrig brokke mig over de der stiller laver hvad de tror er bedst for klassen... Og håber jeg selv får overskud når det er den mindste der starter i skole