Anonym skriver:
Hej Medmødre :-)
Har meldt afbud til et skolearrangement (som først er om 14 dage) og føler mig egentlig lidt "skyldig" ved at melde fra - for vi skal ikke noget andet! Men jeg orker ikke at hygge i skolen på en fredag hvor vi i forevejen er enormt trætte og har svært ved ikke at falde i søvn ved putning at børnene - her mener jeg, at jeg sidder på en stol op sover!
Jeg synes de her mange arrangement tager lidt overhånd og vi er endda først lige startet i skolen i aug. 2015!
Hvis ikke det er fødselsdage, loppemarked, bag for en sag, forældre møde - hygge dit og hygge dat...puhh jeg synes bare det bliver lidt for meget og føler tit at jeg ikke er deltagende nok! Jeg vil egentlig gerne støtte op om arrangementerne...men overskuddet er der bare ikke. Når det er aften og weekend vil jeg gerne selv bestemme over min tid uden at skulle knokle rundt til alle de her ting som jeg ikke selv har valgt.
Jeg har 2 børn på 6 og 2 og fultidarbejde, 1 times transport pr. dag og så er der jo den sædvanlige husholdning der skal passes. Min mand hjælper til.
Hvordan gør i i forhold til de mange arrangementer i skole/børnehave mv. Nogen gange er der jo i flere inst. på samme tid.
Hvad gør vi andre?? her i huset melder vi også fra...ofte. For det er hele tiden og så igen.
Jeg deltager i det jeg finder relevant og vigtigt, alt andet springer jeg let hen over.
Vi har haft 5 skole børn på en gang,og helt ærlig vil jeg hellere bruge min tid på at stresse ned med børnene.
Ud over ca 4 arrangementer pr barn, er der fødselsdage, fælles forældremøder og møder i SFO'en.
Jeg har så også en del andet at rende efter,da vi mindst 1-2 gange i ugen er på sygehuset,til lægen eller andre møder iforbindelser med børnene. Derudover arbejder jeg om natten og hver anden weekend..
Derfor....FINGERNE VÆK FRA MINE WEEKENDER!!
og jeg har ikke det fjerneste dårlige samvittighed, jeg gør hvad jeg synes jeg kan nå og jeg svigter ikke mine børn på den konto.
Så synes bare du skal tage det helt roligt,og kun deltage i det du har overskud til. Spring op og fald ned på,hvad andre tænker tror eller mener.