Overflod af arrangementer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.688 visninger
37 svar
81 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej Medmødre :-)

Har meldt afbud til et skolearrangement  (som først er om 14 dage) og føler mig egentlig lidt "skyldig" ved at melde fra - for vi skal ikke noget andet! Men jeg orker ikke at hygge i skolen på en fredag hvor vi i forevejen er enormt trætte og har svært ved ikke at falde i søvn ved putning at børnene - her mener jeg, at jeg sidder på en stol op sover!

Jeg synes de her mange arrangement tager lidt overhånd og vi er endda først lige startet i skolen i aug. 2015!

Hvis ikke det er fødselsdage, loppemarked, bag for en sag, forældre møde - hygge dit og hygge dat...puhh jeg synes bare det bliver lidt for meget og føler tit at jeg ikke er deltagende nok! Jeg vil egentlig gerne støtte op om arrangementerne...men overskuddet er der bare ikke. Når det er aften og weekend vil jeg gerne selv bestemme over min tid uden at skulle knokle rundt til alle de her ting som jeg ikke selv har valgt.

Jeg har 2 børn på 6 og 2 og fultidarbejde, 1 times transport pr. dag og så er der jo den sædvanlige husholdning der skal passes. Min mand hjælper til.

Hvordan gør i i forhold til de mange arrangementer i skole/børnehave mv. Nogen gange er der jo i flere inst. på samme tid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2015

Julemusen

Helt enig i at man gerne vil have nogle weekender og aftner uden en masse tendens til alt muligt. Jeg har selv lige droppet forældremødet i børnehaven da vi simpelthen ikke orkede det. Har haft syge unger der lige var blevet raske,så vi trængte til en eftermiddag og aften i ro og mag med ungerne. Jeg frygter da lidt når de skal starte i skole. For der er godt nok mange børnefødselsdag, fritidsaktiviteter mm. som skal klemmes ind i et skema hvor vi altså har nok af familie tam tam året rundt... Man må vel finde en balance så MSN deltagere i noget og melder ffraved noget andet. Det vil jeg ikke gå og have dårlig samvittighed over, når jeg har tre børn der skal være tid og plads til.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

PernilleogLouis

Her deltager vi i det hele. Både fordi jeg gerne vil støtte op omkring det og fordi jeg syns det gør noget for fællesskabet børnene imellem - ja også ved jeg at min dreng ville blive øv over ikke at ha været med når børnene snakker om det om mandagen

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Har meldt afbud til et skolearrangement  (som først er om 14 dage) og føler mig egentlig lidt "skyldig" ved at melde fra - for vi skal ikke noget andet! Men jeg orker ikke at hygge i skolen på en fredag hvor vi i forevejen er enormt trætte og har svært ved ikke at falde i søvn ved putning at børnene - her mener jeg, at jeg sidder på en stol op sover!

Jeg synes de her mange arrangement tager lidt overhånd og vi er endda først lige startet i skolen i aug. 2015!

Hvis ikke det er fødselsdage, loppemarked, bag for en sag, forældre møde - hygge dit og hygge dat...puhh jeg synes bare det bliver lidt for meget og føler tit at jeg ikke er deltagende nok! Jeg vil egentlig gerne støtte op om arrangementerne...men overskuddet er der bare ikke. Når det er aften og weekend vil jeg gerne selv bestemme over min tid uden at skulle knokle rundt til alle de her ting som jeg ikke selv har valgt.

Jeg har 2 børn på 6 og 2 og fultidarbejde, 1 times transport pr. dag og så er der jo den sædvanlige husholdning der skal passes. Min mand hjælper til.

Hvordan gør i i forhold til de mange arrangementer i skole/børnehave mv. Nogen gange er der jo i flere inst. på samme tid.

Vi vælger fra hvis vi ikke kan overskue det. 

Vi står lige nu og har 2 x fællesspisning i børnehaven indenfor 2 uger. Og ærligt virker det godt nok uoverskueligt.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hvad gør vi andre??  her i huset melder vi også fra...ofte. For det er hele tiden og så igen.

Jeg deltager i det jeg finder relevant og vigtigt, alt andet springer jeg let hen over.

Vi har haft 5 skole børn på en gang,og helt ærlig vil jeg hellere bruge min tid på at stresse ned med børnene.

Ud over ca 4 arrangementer pr barn, er der fødselsdage, fælles forældremøder  og møder i SFO'en.

Jeg har så også en del andet at rende efter,da vi mindst 1-2 gange i ugen er på sygehuset,til lægen eller andre møder iforbindelser med børnene. Derudover arbejder jeg om natten og hver anden weekend..

Derfor....FINGERNE VÆK FRA MINE WEEKENDER!!

og jeg har ikke det fjerneste dårlige samvittighed,  jeg gør hvad jeg synes jeg kan nå og jeg svigter ikke mine børn på den konto. 

Så synes bare du skal tage det helt roligt,og kun deltage i det du har overskud til. Spring op og fald ned på,hvad andre tænker tror eller mener. 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

De3Guldklumper

Vi plejer at deltage i det hele - enten alle sammen eller vi deler os op. 

Klassemæssigt har vi kun 2 arrangementer årligt og så SFO og skolefester samt forældremøder. 

Jeg synes ikke vi er overrendt af arrangementer men ofte så falder de bare oveni hinanden når de så er der. 

Jeg synes, for vores barns skyld, at vi skal deltage da det styrker sammenholdet og at man kan være med i snakken efterfølgende

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Her er det ikke så mange.... Og jeg vægter højt at komme til div ting...

Dog er der nu kommet nyt forældre råd....hvilket gør at allerede nu er der meldt en ting i marts...en lørdag fra kl 16....

Det gir mig lidt sure miner... Weekenden er hellig her, i klassen er der børn der ikke er hjemme hver weekend pga forældre er skilt mm....og jeg synes faktisk at det er under alt kritik at man ikke ser ud over egen næse....(det skal sige de nye gør stor karriere i hverdage og er alle gift uden delebørn)

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Vi pitutter børnefødselsdag højt, Vi deltager også i forældremøderne og skolehjem samtaler. Men alt andet kommer vi til hvis vi har tid øf overskud. Vi har tre skolebørn nogle gange falder tingene oven i hinanden, og så må vi vælge. Jeg har for længst lagt den dårlige samvittighed på hylden. Det vigtigste er min familie og dens trivsel. Og nogle gange følger jeg lidt at der næsten gå sport i hvor mange sociale begivenheder der skal være i løbet af et år .

Anmeld Citér

29. oktober 2015

SandraXOXO

Vi deler os op. Feks Far tar til forældremøde i skolen, mor tar børnehaven, mor tar Halloweenfest for 1-3 Klasse, far tar oktoberhygge i SFO, mor bager for en sag og laver 1000 frikadeller til samspisning og far levere dem, vi tar alle til julehygge i både skole, sfo og børnehave. Vi sender vores børn afsted til alle fødselsdage. Det er vigtigt for det sociale. Men nogle gange hænger alle de her ting mig ud af halsen. Men det siger man jo ikke højt 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Valle81

Her melder vi ofte fra. Jeg tror ikke på alt det sociale noget altid bør vægtes så højt og især ikke for de små børn. Synes også altid det er mere kaos end hyggeligt og ved egentlig ikke hvem der holdes for.

Vi sorterer groft��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.