Overflod af arrangementer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2015

lineog4

Anonym skriver:

Her er det ikke så mange.... Og jeg vægter højt at komme til div ting...

Dog er der nu kommet nyt forældre råd....hvilket gør at allerede nu er der meldt en ting i marts...en lørdag fra kl 16....

Det gir mig lidt sure miner... Weekenden er hellig her, i klassen er der børn der ikke er hjemme hver weekend pga forældre er skilt mm....og jeg synes faktisk at det er under alt kritik at man ikke ser ud over egen næse....(det skal sige de nye gør stor karriere i hverdage og er alle gift uden delebørn)

Måske er jeg fuldstændig fatsvag, men hvorfor er det "forkert" eller umuligt at lave noget i weekenden når man er en skilsmisse familie? 

Jeg lever selv i en såkaldt kernefamilie og for os er weekenden sørme også hellig, men hellig forstået på den måde der skal være plads til pyjamas ro, vi vil helst være sammen med et eller flere af børnene... 

Det er ment som et forståelses spørgsmål, for jeg er åbenbart en af dem der falder i kategorien: kan ikke se ud over min næsetip og ville sagtens uden tanke gave planlagt et klassearrangement en lørdag ude i fremtiden kl 16 og på ingen måde overvejet at jeg dermed diskrimerede dele familier. Jeg ville også kunne have planlagt en hverdags eftermiddag uden at føle jeg diskrimerede. Derimod har jeg det stramt med arrangementer om morgen alla 7.30-9 en hverdag eller kom og klip julepynt om formiddagen på mandag, for vi er desværre en del der ikke har flex som mulighed og aldrig kan deltage i de arrangementer - jeg havde en vinter hvor der var 5 af de arrangementer i december måned der fordrede jeg holdt en fridag fra arbejde - hvilket jeg dårligt kan bare en dag, så mine unger var altid dem uden forældre...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2015

Anonym

Yurie skriver:

Jamen hvorfor må skilsmissebørn ikke komme med kun en forælder+plus bonus(hvis der er)? eller hvis forældrene godt kan sammen?
Så det må kun ligge i hverdagene, så samværdsforælder aldrig er med til noget med sit barn?

Hvorfor ikke bare planlægge og så melder man til om man kan eller ej.

At smide et barn i en bil og så køre 3+ timer for at komme til det, er for mig ikke en super go løsning....

Jeg ved flere i klassen har den transporttid.....

Her er fint samarbejde og interesse for at deltage mellem forældrene.....dog bare ikke i klassen...og dette udelukker blot de samme igen og igen....

Anmeld Citér

2. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

At smide et barn i en bil og så køre 3+ timer for at komme til det, er for mig ikke en super go løsning....

Her er fint samarbejde og interesse for at deltage mellem forældrene.....dog bare ikke i klassen...og dette udelukker blot de samme igen og igen....

Og det skal så gå udover børn i en familie der godt kan i weekenden. 

Anmeld Citér

2. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Nej det er det ikke, men hvorfor skal det gå udover alle de andre?
Hvis de gerne vil med til tingene i weekenderne, må de da finde på en løsning, sådan at deres børn kan være med til det, det er da mest synd for børnene, hvis de går glip af ting.

Så må du da sige noget, at i kan gøre det på en anden måde, for at hjælpe dem der bor så langt væk.

Anmeld Citér

2. november 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Dog er der nu kommet nyt forældre råd....hvilket gør at allerede nu er der meldt en ting i marts...en lørdag fra kl 16....

Det gir mig lidt sure miner... Weekenden er hellig her, i klassen er der børn der ikke er hjemme hver weekend pga forældre er skilt mm....og jeg synes faktisk at det er under alt kritik at man ikke ser ud over egen næse....(det skal sige de nye gør stor karriere i hverdage og er alle gift uden delebørn)

JØSSES altså! Hvem er det lige, der ikke ser ud over sin egen næse? Der er annonceret ET!!! arrangement i super god tid (om et halvt år!) en lørdag fra kl. 16. og det gør dig sur? Christ altså....

Anmeld Citér

2. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Igen og igen? Du skriver om et nyt forældreråd, der har varslet ET weekendarrangement til MARTS, og så opfatter du det som egoisme fra arrangørernes side? Hvorfor kan skilsmisseforældrene ikke planlægge sig ud af det ved at bytte samværsweekender? 

Jeg forestiller mig, at arrangørerne har tænkt på, hvordan og hvornår, man kunne lave et FEDT arrangement for børnene, og selvfølgelig kan meget mere lade sig gøre en lørdag end en hverdagseftermiddag. Det skal så efter din mening gå ud over alle børnene i klassen, at du og din eks ikke kan være fleksible? 

Jøsses, altså. Måske skulle du være glad for, at travle karriereforældre melder sig til at give ungerne en god oplevelse sammen. Med din indstilling er der i hvert fald ikke grobund for positivt samvær. Har du selv meldt dig til forældrerådet? 

Anmeld Citér

2. november 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har et skolebarn og et i bh - og jeg må indrømme, jeg kommer til alle arrangementer med et smil. Det er skønt at se mine børn være sammen med deres venner og dejligt at lære de andre forældre bedre at kende.

Jeg arbejder også fuld tid og er alene med mine børn - og vores weekender er familie weekender som sagtens kan indeholde et arrangement en dag og en legeaftale den næste

Anmeld Citér

2. november 2015

Bshizzle

Jeg har 2 drenge.. En i BH og en i 3 kl. 

Jeg prøver så vidt muligt at deltage i div møder og hvad der ellers blir holdt. 

Men jeg kan sagtens forstå man kan sige NEJ til ik at deltage i alle ting. 

Jeg har måtte springe fra en del gange da jeg ikke har kunne skaffe babysitter (hvis det lå efter kl 16). 

Hvis jeg ikke selv kan deltage i et forældre møde, så får min kæreste eller den store drengs Far besked om dette og de tager med til mødet og gir mig en Update hvis der skulle være noget nyttig viden. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Mum33

Anonym skriver:

Øhhhh - så det frivillige arbejde de øvrige engagerede forældre gør, er ikke godt nok, fordi det ikke passer ind i DIT skema? - hvem skal se ud over egen næse her? 

For nogen er weekenden der hvor der er tid til denne slags arrangementer. For andre er den hellig. Det kan ikke gøres så alle er tilfredse. 

Men er i øvrigt enig med ts - det er rigtigt mange arrangementer. Vi melder også afbud engang imellem  det skal man gøre som overskuddet er til. 

Anmeld Citér

2. november 2015

Anonym

Nu er jeg så en af de der skide irriterende forældre der har meldt mig i forældrerådet, FORDI ingen melder sig og jeg faktisk godt kan lide at lave noget for børnene. INGEN gider at bruge tid og energi på det, hvilket jeg slet slet ikke forstår. At forældre der så ikke GIDER/ORKER at være i forældrerådet tillader sig at brokke sig over arrangementer der er varslet i god tid, synes jeg virkelig er en trist tendens! - Godt det ikke er friskole jeres barn går på, så havde der dælme været arrangementer til den helt store guldmedalje og der havde været et dejligt sammenhold. 

Jeg er også en mor med fuldtidsjob, med flere børn der går i hver deres institutioner. Jeg er faktisk også skilt fra børnenes far, men det betyder altså ikke at vores børn ikke kan deltage til arrangementer. Vi plejer at deltage sammen - og hvis der uheldigvis skulle falde to arrangementer på samme dag, deler vi os op, så børnene kommer afsted. 

Jeg synes virkelig det er trist, som der kan blive høvlet ned på forældreråd, som faktisk påtager sig en stor opgave, nemlig at arrangere nogle gode ting for børnene. - Faktisk bliver der også brugt tid, energi og planlægning på at få det hele til at gå op i højere enhed - og så er takken alligevel brok?

Ville det hele mon være bedre, hvis vi bare afleverede vores børn om morgenen, hentede dem om eftermiddagen og så var det slut med julehygge, påskehygge, sommerhygge etc.? Altså intet sammenhold? - Jeg synes personligt det ville være trist. Udover det, synes jeg disse arrangementer er fantastiske, da jeg også lærer de andre forældre at kende og ved hvem der er far/mor til hvem. For dette har jeg slet ingen ide om - kun i kraft af de arrangementer der har været. Det giver også en tryghed for mig, at lære de andre forældre at kende, i forhold til legeaftaler, fødselsdage osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.