Det kunne være mig, der skrev dit indlæg. Har også pige i 0.klasse, 1 i bh, 1 i vuggestue. 1 i maven. Jeg orker ikke al det p.., jeg er i forvejen dødtræt og vil kun bruge min fritid på mine børn. Samtidig får jeg meget dårlig samvittighed. Men føler også, at det er arrangørernes skyld, for jeg forstår ikke behovet for at skole, bh, fritidsinteresser osv skal overtage samtlige traditioner og hyggetemaer. Her tænker f.eks halloween og jul. Jeg får nogengange helt åndenød og stress over al det. Jeg skal huske, om det er udklædning, ting de skal have med for at kunne hygge for pædagogerne er jo så gode til at finde på ting, der kræver, at børnene skal have ting med hjemmefra feks stearinlys, kogler og gran til en dekoration eller ting til at lege købmand osv. Oveni en hverdag hvor man i forvejen har tusind bolde i luften: hvad der mangler af mad. Hvem der skal til gymnastik, huske at vaske det tøj de skal bruge, pakke deres tasker, lave madpakker, huske sin egen taske osv.
Derudover regner de med, at vi så deltager i arrangementet bagefter og betaler for diverse ting mens man befinder sig i det totale kaos med mindre børn midt i ulvetimen og hold kæft hvor jeg hader det. Min mand tog turen alene en gang hvor jeg sad fast i trafikken og brød sammen på vej hjem i bilen.
Det er bare hårdt nok at være en familie med fuldtidsarbejde, lang transporttid og mange børn.
Måske skulle vi til at sige fra? Vi meldte fra sidste gang og sagde helt ærligt, at vi ikke orkede det - folk kiggede meget mærkeligt på os. Tænker allerede med frygt nu på. Når jeg har 4 skolebørn på en gang..
Anmeld
Citér