Overflod af arrangementer....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2015

Anonym

Benjamins'mor skriver:

Vi vælger fra hvis vi ikke kan overskue det. 

Vi står lige nu og har 2 x fællesspisning i børnehaven indenfor 2 uger. Og ærligt virker det godt nok uoverskueligt.

hvordan kan 2 spisninger på 2 uger være uoverskueligt ?

er der for travlt på jobbet eller er der for meget transport tid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Her er det ikke så mange.... Og jeg vægter højt at komme til div ting...

Dog er der nu kommet nyt forældre råd....hvilket gør at allerede nu er der meldt en ting i marts...en lørdag fra kl 16....

Det gir mig lidt sure miner... Weekenden er hellig her, i klassen er der børn der ikke er hjemme hver weekend pga forældre er skilt mm....og jeg synes faktisk at det er under alt kritik at man ikke ser ud over egen næse....(det skal sige de nye gør stor karriere i hverdage og er alle gift uden delebørn)

Hvorfor ser de ikke udover deres egen næse?

Anmeld Citér

1. november 2015

Anonym

Sprit25 skriver:

Hvorfor ser de ikke udover deres egen næse?

Fordi et fællesarrangement ikke kun skal være for dem der der bor i en såkaldt "kerne" familie...

Sjovt nok er er kun forståelse for ting hvis det er eget barn det går ud over....

Anmeld Citér

1. november 2015

Sprit25

Anonym skriver:

Fordi et fællesarrangement ikke kun skal være for dem der der bor i en såkaldt "kerne" familie...

Sjovt nok er er kun forståelse for ting hvis det er eget barn det går ud over....

Jeg må indrømme jeg stadig ikke forstår problematikken? Hvordan skulle de tage hensyn til skilsmissebørn

Anmeld Citér

1. november 2015

Anonym

Det kunne være mig, der skrev dit indlæg. Har også pige i 0.klasse, 1 i bh, 1 i vuggestue. 1 i maven. Jeg orker ikke al det p.., jeg er i forvejen dødtræt og vil kun bruge min fritid på mine børn. Samtidig får jeg meget dårlig samvittighed. Men føler også, at det er arrangørernes skyld, for jeg forstår ikke behovet for at skole, bh, fritidsinteresser osv skal overtage samtlige traditioner og hyggetemaer. Her tænker f.eks halloween og jul. Jeg får nogengange helt åndenød og stress over al det. Jeg skal huske, om det er udklædning, ting de skal have med for at kunne hygge for pædagogerne er jo så gode til at finde på ting, der kræver, at børnene skal have ting med hjemmefra feks stearinlys, kogler og gran til en dekoration eller ting til at lege købmand osv. Oveni en hverdag hvor man i forvejen har tusind bolde i luften: hvad der mangler af mad. Hvem der skal til gymnastik, huske at vaske det tøj de skal bruge, pakke deres tasker, lave madpakker, huske sin egen taske osv.

Derudover regner de med, at vi så deltager i arrangementet bagefter og betaler for diverse ting mens man befinder sig i det totale kaos med mindre børn midt i ulvetimen og hold kæft hvor jeg hader det. Min mand tog turen alene en gang hvor jeg sad fast i trafikken og brød sammen på vej hjem i bilen. 

Det er bare hårdt nok at være en familie med fuldtidsarbejde, lang transporttid og mange børn.

Måske skulle vi til at sige fra? Vi meldte fra sidste gang og sagde helt ærligt, at vi ikke orkede det - folk kiggede meget mærkeligt på os. Tænker allerede med frygt nu på. Når jeg har 4 skolebørn på en gang..

Anmeld Citér

1. november 2015

lineog4

Til trods for jeg har to skolebørn og et børnehave barn plus ja selv er lærer så synes jeg faktisk ikke vi er overbebyrdet med arrangementer. Men ja det kan da være hårdt i den nogle gange hektiske hverdag, men så deler vi os især da den mindste var mindre, så blev fx jeg hjemme med ham eller tog tidligere hjem. 

Vi prioriterer de få arrangementer der er, og ved ungerne ser frem til dem og ville blive slemt skuffede hvis vi meldte afbud. Nu har vi ikke den store familie så det hjælper måske også lidt på det. 

Jeg nyder når vi har lidt program på i weekenden og mange gange er vi til et kulturelt arrangement, eller en er til liverollespil, en til spejder, en til teater eller... Hektisk men skønt. Fx denne weekend: fredag den store til klassearrangement, os andre gæster og lysfest i byen, den største en sovende, lørdag den mellemste til Halloween hos ven, den store til korarrangement, mig og den mindste hjemme med tegning, syning og hygge. I dag koncert med en fra den Mellemstes klasse, den mellemste til legeaftale og vi andre lidt tiltrængt ro hjemme. Jeg er oplevelsesnarkoman og jeg elsker der sker noget og heldigvis er mine børn næsten det samme

Anmeld Citér

1. november 2015

Benjamins'mor

Anonym skriver:

hvordan kan 2 spisninger på 2 uger være uoverskueligt ?

er der for travlt på jobbet eller er der for meget transport tid 

Min fejl at der er skrevet 2 uger. 

Den ene spisning er d. 12 og den anden d. 17. Så indenfor en uge.

Anmeld Citér

1. november 2015

TNBC

Anonym skriver:

Jamen hvorfor må skilsmissebørn ikke komme med kun en forælder+plus bonus(hvis der er)? eller hvis forældrene godt kan sammen?
Så det må kun ligge i hverdagene, så samværdsforælder aldrig er med til noget med sit barn?

Hvorfor ikke bare planlægge og så melder man til om man kan eller ej.

Anmeld Citér

1. november 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her melder vi fra hvis ik overskudet eller tiden er til det. Jeg har ik dårlig samvitighed. 

Jeg arbejder blandet aften/dag vagter + hver anden weekend, med forskellige arbejdstider. 

De weekender jeg har fri laver vi familie ting, feks tager på ture eller over og sover hos svigermor osv. 

De weekender jeg arbejder, vælger vi til og fra afhængig af mine arbejdstider, da kæresten jo så ka stå med ungerne alene en hel weekend.

De ting der forgår i hverdagen vælger vi også i mellem, da alberte feks går til gym tirsdag og thea går fredag. Ligger der arangamanger de dage vælger vi som regl gym til, med mindre der feks er en fødselsdag i klassen. Vh stine

Anmeld Citér

1. november 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Så når mange familier har svært ved at klemme et hverdagsarrangement ind i programmet - pga. arbejdstider, børn der ikke kan hænge sammen efter kl. 17 pga. træthed, enlige forældre, der ikke vil slæbe små søskende med grundet deres behov for ro på hverdage - så er det udtryk for manglende evne til at se ud over egen næsetip, når forældrerådet arrangerer noget på en hverdagsaften? Eller gælder det kun den anden vej? 

Hurra for forældre, der TRODS "stor karriere" gider bruge deres tid og kræfter på at arrangere noget for børnene. De færreste har nok fantasi til at forestille sig, at man med flere måneders varsel ikke har mulighed for at planlægge sig til at prioritere, at barnet kan deltage en lørdag eftermiddag. 

Hvad gør ikke-kernefamilier, hvis der er familiefødselsdage og lign. i weekender? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.