Arbejdet tillader ikke barns sygedag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2015

Carina:-)

"Anarkisten" skriver:

Hvor er det synd for din lille gut, håber han snart er frisk igen. Er i indlagt nu, eller?

Jeg er helt med på, at arbejdsgiver er i sin fulde ret osv., men hvis jeg var i din situation, ville jeg ringe og sige "jeg kommer ikke, for mit barn er syg" og så er den simpelthen ikke længere. De må trække dig i løn og kalde andre ind, hvis ikke du kan undværes. 

Prob med den løsning er at det betragtes som ulovlig udeblivelse og vil ikke bare blive kvitteret med trækning i løn ,men også med en fyreseddel og karantæne fra fagforeningen. 

Så ligegyldigt hvor træls det er så skal man aldrig bare udeblive fra sit job når cheefen har sagt nej.....

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Update. Efter lægen henviste os til sygehuset var vi på børne afd. på hospitalet. Han blev sendt hjem da han godt kunne tage sin piller min dygtige dreng Har lige snakket med min mand der siger at han stadig har feber men har fået noget smerte stillende samt hans antibiotika.

GODT JEG HAR FRI I 4 DAGE NU!!!  Jeg skal så meget pusle om ham.

God bedring med ham 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

"Anarkisten"

Carina:-) skriver:

Prob med den løsning er at det betragtes som ulovlig udeblivelse og vil ikke bare blive kvitteret med trækning i løn ,men også med en fyreseddel og karantæne fra fagforeningen. 

Så ligegyldigt hvor træls det er så skal man aldrig bare udeblive fra sit job når cheefen har sagt nej.....

Ville stadig gøre det 

Anmeld Citér

29. oktober 2015

L-Mortil3

Jeg tror da netop det er pga den indstilling og det arbejdsmiljø arbejdspladsen har at folk melder sig syge selv, man risikerer jo at folk melder sig selv syge næste gang der er noget med barnet, man ønsker fri mm. Når de er så rigide med alt andet, jeg er målløs over det du fortæller med ferien også :-O !! Undskyld TS det var et sidespring!

Line, TR ....

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Ciss

Hvor er det trist, at noget så grundlæggende, som at passe på sit barn, når det er sygt, ikke har en naturlig plads i samfundet. ALLE forældrer oplever det - og alligevel bliver det set på, som noget forældre bare skal holde kæft om og så ellers lade det være op til arbejdsgiver, om de allernådigst kan få lov til at tage sig af. Samtidig er folk forargede over, at enkelte sender sine sløje børn i børnehave/i skole. Det er jo et symptom på, at folk ikke ved sine arme råd en del gange.

Uanset, rigtig god bedring til din dejlige dreng. Godt, at du får fri nu!

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Hvor er det trist, at noget så grundlæggende, som at passe på sit barn, når det er sygt, ikke har en naturlig plads i samfundet. ALLE forældrer oplever det - og alligevel bliver det set på, som noget forældre bare skal holde kæft om og så ellers lade det være op til arbejdsgiver, om de allernådigst kan få lov til at tage sig af. Samtidig er folk forargede over, at enkelte sender sine sløje børn i børnehave/i skole. Det er jo et symptom på, at folk ikke ved sine arme råd en del gange.

Uanset, rigtig god bedring til din dejlige dreng. Godt, at du får fri nu!

Tusind tak  han har stadig feber vi er på 5 dagen. Men han er på antibiotika så det skal nok dale ned på et tidspunkt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.