Arbejdet tillader ikke barns sygedag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Nej, det er han ikke. Hvorfor skulle jeg tage en barn syg når han er hjemme? Det sku'da dumt. Sorry jeg er negativ er så forbandet træt af alle mine kollegaer der melder sig syg pga ingenting! 

Men hvem plejer at passe jeres barn når du så er på arbejde ?

Tænker hvis du har en barnepige at hun godt vil selv om han er sløj selv om man self helst selv gerne vil .

Ellers må far jo komme tidl hjem indtil han igen er frisk.

Kan sagtens forstå du helst vil - men det er desværre sådan rigtig mange steder at aftenarb er lig med ingen ret til børns 1 sygedag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men hvem plejer at passe jeres barn når du så er på arbejde ?

Tænker hvis du har en barnepige at hun godt vil selv om han er sløj selv om man self helst selv gerne vil .

Ellers må far jo komme tidl hjem indtil han igen er frisk.

Kan sagtens forstå du helst vil - men det er desværre sådan rigtig mange steder at aftenarb er lig med ingen ret til børns 1 sygedag. 

Min mor plejer og passe ham men det vil hun ikke når han er så sløj som han er idag. Far har taget fri både mandag og tirsdag og må ikke mere. Jeg må ikke en gang bruge en fridag da de skal bruge mig på arbejdet. Heldigvis kommer min mand tidligt hjem og jeg tager på arbejde men min mands chef er sur da han var så sød og give ham fri i 2 dage men det kan ikke blive ved. Der er ingen forståelse fra nogen steder. Han er så syg min dejlige dreng ��

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Min mor plejer og passe ham men det vil hun ikke når han er så sløj som han er idag. Far har taget fri både mandag og tirsdag og må ikke mere. Jeg må ikke en gang bruge en fridag da de skal bruge mig på arbejdet. Heldigvis kommer min mand tidligt hjem og jeg tager på arbejde men min mands chef er sur da han var så sød og give ham fri i 2 dage men det kan ikke blive ved. Der er ingen forståelse fra nogen steder. Han er så syg min dejlige dreng ��

Er det helt udelukket at din mor kan passe din søn? 

Tænker, om du har talt med hende omkring hvor svært det er for jer at holde fri fra jeres jobs.

Jeg kan godt forstå at du er frustreret - man vil bare helst være hos sine børn når de er syge. Rigtig god bedring med ham  

Anmeld Citér

28. oktober 2015

GrønStjerne

Sikke noget lort. Det lyder som en arbejdsplads jeg ville søge væk fra med det samme. 

En urinvejsinfektion er jo ikke ingenting, det er sgu ikke en forkølelse... Ej jeg bliver gal over den manglende forståelse, det er jo ikke fordi du ikke har ladet far tage de første dage..

håber han bliver hurtigt frisk igen. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Det er superhårdt og synd for både jer og lillemand

Som arbejdsgiver kan jeg godt forstå din mands cheft frustration men jeg giver selv mine ansatte fri når det er nødvendigt da min erfaring er at det giver de bedste medarbejdere og det bedste arbejde hvis tillid og forståelse går begge veje. 

Og som mor ved jeg jo godt at man ikke kan yde det optimale når ens tanker er ved ens syge rolling 

Håber din  mor trods alt vil hjælpe jer resten af ugen .

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Er du medlem af en fagforening?

Jeg er ret overbevist om at din overenskomst siger du har ret til barnets første sygedag, det skal arbejdet slet ikke blande sig i.

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Flomse

skovrup skriver:

Jeg er ret overbevist om at din overenskomst siger du har ret til barnets første sygedag, det skal arbejdet slet ikke blande sig i.

Det kommer helt an på, om hun arbejder under en overenskomst. Hvis hun er vikar er der mange der ikke har ret til barnets første sygedag:-( 

God bedring med lillemanden, det er en rigtig øv situation at stå i. Og så ville jeg nok overveje om det var tid til at kigge efter et nyt job:-)

Anmeld Citér

28. oktober 2015

A.n.onym.

skovrup skriver:

Det skal også være barnets 1. Sygedag, her er der vist tale om 3. Sygedag 

føler med dig TS

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Cvbn

forstår til fulde din frustration. 

Hvis dit barn bliver indlagt, så er jeg dig ret sikker på, at du har ret til orlov for at være medindlagt; uanset hvad dit arbejde mener. Spørg evt på sygehuset...

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

skovrup skriver:

Jeg er fast ansat. Og har FOA som fagforening... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.