Arbejdet tillader ikke barns sygedag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.171 visninger
35 svar
45 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Sidder her og græder højlydt og er helt vild frustreret over min situation. Min søn er syg på 3 dag. Min mand tog barnet S første sygedag mandag og fri tirsdag idag bliver jeg nød til at blive da han stadig har feber 39,2. Jeg ringer ind og fortæller min situation men desværre tillader arbejdet ikke at jeg er hjemme da der er 2 andre sygemeldinger i aften. Jeg er aldrig syg ! Sidste jeg var syg var for 2 år siden. Jeg er så ked af at være aftenvagt og ikke kunne være hos min søn når han allermest har brug for det  jeg er så træt af og svigte ham. Havde bare brug for at komme af med det mens jeg tænker på hvem der skal passe min syge søn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2015

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Sidder her og græder højlydt og er helt vild frustreret over min situation. Min søn er syg på 3 dag. Min mand tog barnet S første sygedag mandag og fri tirsdag idag bliver jeg nød til at blive da han stadig har feber 39,2. Jeg ringer ind og fortæller min situation men desværre tillader arbejdet ikke at jeg er hjemme da der er 2 andre sygemeldinger i aften. Jeg er aldrig syg ! Sidste jeg var syg var for 2 år siden. Jeg er så ked af at være aftenvagt og ikke kunne være hos min søn når han allermest har brug for det  jeg er så træt af og svigte ham. Havde bare brug for at komme af med det mens jeg tænker på hvem der skal passe min syge søn

Øv og rigtig god bedring med din søn. Arbejder i begge 2 eftermiddag ?, for ellers er far vel hjemme ?, eller måske har jeg misforstået hvad du skriver

Anmeld Citér

28. oktober 2015

TNBC

Anonym skriver:

Men er far ikke hjemme eller er han også på aftenvagt?

Har du ikke noget familie der kan hjælpe? Ja, det er surt, for man vil helst gerne selv passe sien børn når de er syge.

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Carina:-)

Hvis du arbejder aften er far vel hjemme?

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Øv og rigtig god bedring med din søn. Arbejder i begge 2 eftermiddag ?, for ellers er far vel hjemme ?, eller måske har jeg misforstået hvad du skriver

Far er på arb. Det var mormor der skulle passe ham det vil hun ikke når han er så dårlig. Er lige kommet hjem fra lægen og vi blev henvist til børne afd. På sygehuset. Han har en urinvejs infektion. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Hvis du arbejder aften er far vel hjemme?

Nej, det er han ikke. Hvorfor skulle jeg tage en barn syg når han er hjemme? Det sku'da dumt. Sorry jeg er negativ er så forbandet træt af alle mine kollegaer der melder sig syg pga ingenting! 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Rikkemor89

Anonym skriver:

De kan da ikke tvinge dig på job hvis du ikke har nogen til at passe dit barn ? 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Rikkemor89 skriver:

De kan da ikke tvinge dig på job hvis du ikke har nogen til at passe dit barn ? 

Jo det kan de vist godt. Barn syg er kun hvis arbejdet tillader det. Jeg har fået liv til at blive hos min søn til min mand kommer, men det var meget svært da hun mente at jeg godt kunne rage ham med på arb. Vil lige sige at jeg arbejder på et demens afsnit med udadreagerende demente! 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Jo det kan de vist godt. Barn syg er kun hvis arbejdet tillader det. Jeg har fået liv til at blive hos min søn til min mand kommer, men det var meget svært da hun mente at jeg godt kunne rage ham med på arb. Vil lige sige at jeg arbejder på et demens afsnit med udadreagerende demente! 

Det er rigtig at du ikke har ret til barn syg.... Dette er altså dog kun med løn.....du blir nød til at melde rent ud....JEG KAN IKKE komme. (far skal selvfølgelig os hjælpe til her med at tag barnet)

Der kommer helt sikkert en konsekvens ud over det økonomiske, men ja barnet er bare vigtigst.... 

Det er rigtig hårdt når man står med sygt barn og manglende forståelse.....og ingen til at hjælpe 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym

Du kan også melde ud. 

Jeg kan komme når far er kommet hjem og afløse mig. 

Det er lidt skod at være aften natte vagt i forhold til syge børn. Derfor gemmer jeg altid omsorgsdag til sådanne tilfælde. Der kan de også sige nej men ikke så nemt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.