Arbejdet tillader ikke barns sygedag.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2015

Mariposa2

I langt de fleste overenskomster er barnets 1. og 2. sygedag ikke en ret, men en mulighed hvis det er foreneligt med arbejdspladsen. Derfor er en arbejdsgiver i sin gode ret til at sige nej.

Det er rigtig hårdt at stå med syge børn og få det puslespil til at gå op, håber I finder en løsning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvis det er helt rigtigt, så har man kun krav på barnets 1. sygedag. Det vil sige, at hverken din mand eller dig begge kan tage barnets 1. sygedag. Man får betalt 1. barns sygedag for, at finde pasning til sit barn. Hvis man ikke kan finde pasning må man tage ferie.

Så dit arbejde har ikke gjort så meget forkert selvom man godt kan synes, at det er mega uretfærdigt

God bedring.

Anmeld Citér

28. oktober 2015

MoarMoar

skovrup skriver:

Er du medlem af en fagforening?

Jeg er ret overbevist om at din overenskomst siger du har ret til barnets første sygedag, det skal arbejdet slet ikke blande sig i.

Det er ofres sådan at du kun har ret til barnets 1 sygedag, hvis det er foreneligt med arbejdspladsen. 

Så arbejdsgiver kan godt sige du skal møde på arbejdet selvom du beder om barnets 1 sygedag. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

"Anarkisten"

Hvor er det synd for din lille gut, håber han snart er frisk igen. Er i indlagt nu, eller?

Jeg er helt med på, at arbejdsgiver er i sin fulde ret osv., men hvis jeg var i din situation, ville jeg ringe og sige "jeg kommer ikke, for mit barn er syg" og så er den simpelthen ikke længere. De må trække dig i løn og kalde andre ind, hvis ikke du kan undværes. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Skouboe

skovrup skriver:

Er du medlem af en fagforening?

Jeg er ret overbevist om at din overenskomst siger du har ret til barnets første sygedag, det skal arbejdet slet ikke blande sig i.

Men når barnet allerede har været hjemme i 2 dage, er det ikke barnets 1. sygedag længere.

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Men når barnet allerede har været hjemme i 2 dage, er det ikke barnets 1. sygedag længere.

Det behøver ikke og være barnets første eller 2 sygedag. Jeg har 150 timers ferie med løn men må ikke afholde dem pga manglende personale. 

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Hvis det er helt rigtigt, så har man kun krav på barnets 1. sygedag. Det vil sige, at hverken din mand eller dig begge kan tage barnets 1. sygedag. Man får betalt 1. barns sygedag for, at finde pasning til sit barn. Hvis man ikke kan finde pasning må man tage ferie.

Så dit arbejde har ikke gjort så meget forkert selvom man godt kan synes, at det er mega uretfærdigt

God bedring.

Jeg må ikke tage noget som helst jeg skal være på job. Der er 2 sygemeldinger. Jeg er bare træt af det hele fordi dette sker så sjældent! Jeg har ingen sygemeldinger i over 1 år- Jeg er også træt af min kollegaer der bare melder sig syg hvis de har en prut de ikke kan komme af med(ironi) Men nu er jeg blevet klogere!

Anmeld Citér

28. oktober 2015

Anonym trådstarter

Update. Efter lægen henviste os til sygehuset var vi på børne afd. på hospitalet. Han blev sendt hjem da han godt kunne tage sin piller min dygtige dreng Har lige snakket med min mand der siger at han stadig har feber men har fået noget smerte stillende samt hans antibiotika.

GODT JEG HAR FRI I 4 DAGE NU!!!  Jeg skal så meget pusle om ham.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Det behøver ikke og være barnets første eller 2 sygedag. Jeg har 150 timers ferie med løn men må ikke afholde dem pga manglende personale. 

Og det er jo et helt andet problem, som du må arbejde på at få løst sammen med din arbejdsgiver. Det var ikke for at antyde at du ikke skulle være hjemme hos dit syge barn. Jeg kan godt se problemet fra begge sider, både dig med dit syge barn, og arbejdspladsen med underbemandede vagter. 

Mit svar var kun møntet på det indlæg, der sagde at man havde krav på at holde barns første sygedag, og det faktum at jeg ofte oplever folk der mener at begge forældre har ret til barns 1. sygedag i samme sygdomsperiode, og det er faktisk ikke tilfældet.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Skouboe

Anonym skriver:

Update. Efter lægen henviste os til sygehuset var vi på børne afd. på hospitalet. Han blev sendt hjem da han godt kunne tage sin piller min dygtige dreng Har lige snakket med min mand der siger at han stadig har feber men har fået noget smerte stillende samt hans antibiotika.

GODT JEG HAR FRI I 4 DAGE NU!!!  Jeg skal så meget pusle om ham.

Dejligt at høre - god bedring med ham 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.