Er det acceptabelt/normalt vedr. lærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er også en tendens der er meget sigende om "nutidens arbejdstagere". At de egentlig dybest set ikke føler ansvar for deres arbejde. Jeg tænker se mange tusinde jobsøgende må føle at det er virkelig uretfærdigt når de nu ikke har et job.

Jeg har det omvendt og er nok af den gamle skole på det punkt. Men man gør sgu sine opgaver færdige og stopper på en ordentlig måde.

Det kan jeg dog høre på mine forældre der arbejdrr i lederstillinger at langt fra de fleste gør, hvilket jo bare er trist.

Jeg bliver faktisk ret harm over, at du dømmer på så løst et grundlag. Det er IKKE normalt at stoppe som lærer med så kort varsel, og der ligger uden tvivl vægtige årsager bag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2015

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg bliver faktisk ret harm over, at du dømmer på så løst et grundlag. Det er IKKE normalt at stoppe som lærer med så kort varsel, og der ligger uden tvivl vægtige årsager bag. 

Men det.er jo netop en del af spørgsmålet. Om det er normalt. Og hvilket løst grundlag, det er ikke forstået?

Jeg dømmer på det jeg har fået at vide. Og jeg synes ikke det er den rigtige måde at skifte job på.

Anmeld Citér

24. oktober 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Det er også en tendens der er meget sigende om "nutidens arbejdstagere". At de egentlig dybest set ikke føler ansvar for deres arbejde. Jeg tænker se mange tusinde jobsøgende må føle at det er virkelig uretfærdigt når de nu ikke har et job.

Jeg har det omvendt og er nok af den gamle skole på det punkt. Men man gør sgu sine opgaver færdige og stopper på en ordentlig måde.

Det kan jeg dog høre på mine forældre der arbejdrr i lederstillinger at langt fra de fleste gør, hvilket jo bare er trist.

Sikke en gang uvidende pladder at lukke ud! Ej men Undskyld mig, du har ikke den ringeste ide om hvad der ligger bag. 

Selv det mest hjertevarme medfølende menneske kan ramme en krise hvor fokus må rettes på.en selv. Og så sidder du der som en forkælet teenager og synes det er synd for dig... 

Hvad hvis hendes barn havde fået kræft, eller hendes far var blevet alvorligt syg... ? 

Synes det ville klæde dig med lidt respekt og forståelse for at sådan et tingene bare nogen gange.... 

Beklager mit sure opstød, men hele verden drejer sig altså ikke om dig 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Sikke en gang uvidende pladder at lukke ud! Ej men Undskyld mig, du har ikke den ringeste ide om hvad der ligger bag. 

Selv det mest hjertevarme medfølende menneske kan ramme en krise hvor fokus må rettes på.en selv. Og så sidder du der som en forkælet teenager og synes det er synd for dig... 

Hvad hvis hendes barn havde fået kræft, eller hendes far var blevet alvorligt syg... ? 

Synes det ville klæde dig med lidt respekt og forståelse for at sådan et tingene bare nogen gange.... 

Beklager mit sure opstød, men hele verden drejer sig altså ikke om dig 

Jo jeg kender godt årsagen 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Jo jeg kender godt årsagen 

"Som det er meldt ud, så har hun fået nyt arbejde"

-nej du har fået en officiel forklaring og kan umuligt vide om der ligger andet og mere alvorlige ting bag ��

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men det.er jo netop en del af spørgsmålet. Om det er normalt. Og hvilket løst grundlag, det er ikke forstået?

Jeg dømmer på det jeg har fået at vide. Og jeg synes ikke det er den rigtige måde at skifte job på.

Din dom er, at "nutidens arbejdstagere" ikke føler ansvar for deres job. Det er en helt ude i hampen konklusion at drage ud fra en historie, du ikke kender. 

Måske er det nyt for dig, men du får som mor IKKE at vide, om en lærer stopper grundet private problemer, stressymptomer, samarbejdsvanskeligheder, uenighed med ledelsen, oplevelsen af urimelige arbejdsforhold - eller oplevelsen af at gå ind i dit barns klasse med panikagtig hjertebanken og følelsen af ikke at slå til. 

Lad det ligge. 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg troede slet ikke man kun havde en uges opsigelse, så mon ikke der ligger mere bag end bare nyt job, eller at hun har fået mundkurv på af ledelsen mens de fandt en løsning.

Angående det med at færdigøre sine opgaver, altså, hvis nu drømmejobbet er kommet, så forstår jeg da godt at hun tager det. Skulle hun være blevet skoleåret ud eller til klassen skulle have ny lærer. Der er altid en opgave som ikke er færdig i en eller anden af hendes klasser.

det kan være 1000 ting der ligger bag det pludselige jobskifte i kender jo kun den officielle grund, men lærere er ikke mere moralsk forpligtede til at blive i deres job end andre, hvis de ikke har lyst. 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan slet ikke forstå, at du er harm... 

Ja, det kan godt være den officielle grund er, at hun har fået nyt job, men hvad nu hvis der ligger noget andet bag? Skal hun så stå til regnskab hos dig? 

Det lyder nemlig som det ikke er den rigtige grund....  

JA, det er irriterende i forhold til nogle ting, men sådan er livet bare... Der opstår uventet ting, som man ikke kan styre...

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Anonym

Selvfølgelig er dit barns lærer ikke forpligtet til noget som helst! Det er et job- især efter skolereformens indtog. Din praktiserende læge er heller ikke forpligtet til at tilse dig en lørdag, fordi det passer bedst i dine planer. Det er kritiske forældre der, sammen med et massivt pres fra oven, knækker lærerne. Det er altså bare mennesker! Mulighederne er mange- som grundlæggende ikke kommer dig ved, det kan være sygdom, stress, graviditet, drømmejob, familiære forhold osv. Og nej, i disse tider med ny reform er lærerne ikke moralsk forpligtet. Men forældrene kan gøre meget gennem positiv opbakning i dagligdagen. Adfærd avler adfærd! De sætter pris på at blive behandlet pænt, og i så fald forsvinder de sjældent på 1 uge! 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

lineog4

Anonym skriver:

Som det er meldt ud, så har hun fået nyt arbejde. Og der er jo som bekendt en ansættelsesproces, som starter fra ansøgningens afsendelse og sjældent varer mindre end to uger inkl ansøgningsfrist.

Så jeg vil faktisk mene det ikke er i orden at lurepasse med noget man netop ved har stor betydning for små børn. Jeg er ret chokeret over at man så vælger ikke engang at færdiggøre sine opgaver.

En lærer har en opsigelsesperiode så ledelsen og skolen har vidst det længere og det kan sagtens være en ledelsesbeslutning man ikke fortæller det før af hensyn til mange ting.

Som lærer er man ansat som alle andre, der er nogle helt specifikke regler om fx afholdelse af ferie hvis man ansættes i by kommune eller på fx friskole efter kommune skole. De er ikke bøjelige på den måde. Selvsagt kan en lærer formodentlig vælge at arbejde gratis for at afslutte sine sager, men man har også ret til at lade være og tænker en del kollegaer vil løfte øjenbrynene hvis hin/han valgte at arbejde under ferie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.