Er det acceptabelt/normalt vedr. lærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det normalt og acceptabelt?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.227 visninger
34 svar
142 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej alle.

Hvad ville i sige til hvis jeres barns skolelærer og kontaktperson med en uges varsel sagde op og i øvrigt i de dage afvikler 4 feriedage? Nu tænker jeg ikke juridisk, men moralsk forpligtelse og selvfølgelig hovedsageligt hvad I føler det betyder for børnene. Børnene er 6-8 år. Mit eget barn er 7 og de har allerede splittet klassen en gang pga for mange elever. Desuden kan denne lærer nu ikke afholde planlagte forældremøder ang. trivsel og faglig udvikling i skolen så det efterlader alle os forældre ret uvidende om hvordan det går vores børn i skolen.

Selv mener jeg man har en moralsk forpligtelse når man arbejder med børn i den alder og jeg synes det er gak at man fra den ene dag til den anden siger man ikke kommer mere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2015

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg vil tro, at hvis man som lærer sagde op fra den ene dag til den anden, at der ligger en god grund bag dette som forældrene nødvendigvis ikke kender til. 

Hvis min datters lærer sagde op på den måde, ville jeg selvfølgelig blive ked af det på mit barns vegne, men jeg ville også være bekymret for pågældende lærer. Jeg tror ikke, en lærer gør sådan bare for sjov, og jeg tror heller ikke, det er en nem beslutning at tage, for hun ved bedre end nogen anden, hvordan det vil påvirke eleverne i klassen.

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Mami

Ville undrer mig ja, men er sikker på der ligger en god grund bag så pludselig en opsigelse og det skal man respektere. 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg vil tro, at hvis man som lærer sagde op fra den ene dag til den anden, at der ligger en god grund bag dette som forældrene nødvendigvis ikke kender til. 

Hvis min datters lærer sagde op på den måde, ville jeg selvfølgelig blive ked af det på mit barns vegne, men jeg ville også være bekymret for pågældende lærer. Jeg tror ikke, en lærer gør sådan bare for sjov, og jeg tror heller ikke, det er en nem beslutning at tage, for hun ved bedre end nogen anden, hvordan det vil påvirke eleverne i klassen.

Som det er meldt ud, så har hun fået nyt arbejde. Og der er jo som bekendt en ansættelsesproces, som starter fra ansøgningens afsendelse og sjældent varer mindre end to uger inkl ansøgningsfrist.

Så jeg vil faktisk mene det ikke er i orden at lurepasse med noget man netop ved har stor betydning for små børn. Jeg er ret chokeret over at man så vælger ikke engang at færdiggøre sine opgaver.

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Anonym trådstarter

PT skriver:

Men tak for svar 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Anonym trådstarter

Mami skriver:

Ville undrer mig ja, men er sikker på der ligger en god grund bag så pludselig en opsigelse og det skal man respektere. 

Altså den officielle grund er jo nyt job 

Og det der undrer mig mest er at må. så vælger at holde ferie de sidste dage i stedet for at foretage det nødvendige samarbejde mellem.skole og hjem. Skolen har heller ikke meldt ud hvad planen så er, så jeg er lidt harm 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Selv hvis det er moralsk forkert, som du foreslår (hvilket jeg ikke tror, jeg synes, det er) - hvad vil du så gøre ved det? Okay, du er harm, men det kan der vel ikke rigtig komme noget konstruktivt ud af i denne situation?

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Karina84

Anonym skriver:

Som det er meldt ud, så har hun fået nyt arbejde. Og der er jo som bekendt en ansættelsesproces, som starter fra ansøgningens afsendelse og sjældent varer mindre end to uger inkl ansøgningsfrist.

Så jeg vil faktisk mene det ikke er i orden at lurepasse med noget man netop ved har stor betydning for små børn. Jeg er ret chokeret over at man så vælger ikke engang at færdiggøre sine opgaver.

Det kan jo være den melding der er meldt ud til jer, hvad grunden er til hendes ansættelsesstop kommer jo reelt set ikke jer ved.

Er enig med PT, jeg ville også være bekymret, er sikker på at det ikke er noget hun gør i ond vilje.

Desuden, hvis det er et nyt job hun har søgt, vil du have at du skal melde ud til alle forældre at hun har sendt en ansøgning og derfor lige går i standby i 2 uger? Sådan hænger det jo ikke sammenn

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Det kan jo være den melding der er meldt ud til jer, hvad grunden er til hendes ansættelsesstop kommer jo reelt set ikke jer ved.

Er enig med PT, jeg ville også være bekymret, er sikker på at det ikke er noget hun gør i ond vilje.

Desuden, hvis det er et nyt job hun har søgt, vil du have at du skal melde ud til alle forældre at hun har sendt en ansøgning og derfor lige går i standby i 2 uger? Sådan hænger det jo ikke sammenn

Nej men jeg tror ikke på hun har fået jobbet med en dags varsel og derfor burde der være en plan - inkl at hun ville færdiggøre sine opgaver. Vi andre har sådan set forsøgt at få det til at hænge sammen med forældremøde og så er det faktisk ret problematisk at det slet ikke bliver afholdt. Jeg mener at både lærer og skolen burde kunne have gjort det anderledes.

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Selv hvis det er moralsk forkert, som du foreslår (hvilket jeg ikke tror, jeg synes, det er) - hvad vil du så gøre ved det? Okay, du er harm, men det kan der vel ikke rigtig komme noget konstruktivt ud af i denne situation?

Altså et eller andet konstruktivt skal der komme ud af det. Så må.Skolen jo få afviklet forældremøderne på en anden måde. Det burde de absolut se som deres pligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.