Er det acceptabelt/normalt vedr. lærer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2015

Panther

Profilbillede for Panther
Anonym skriver:

Altså et eller andet konstruktivt skal der komme ud af det. Så må.Skolen jo få afviklet forældremøderne på en anden måde. Det burde de absolut se som deres pligt 

Men så synes jeg, at du skal fokusere på det. Snak med skolen og spørg, hvad udsigterne og tidsperspektivet er (for på det punkt er jeg ganske enig med dig).
Men om lærerens opførsel er moralsk forkastelig eller ej kan der jo ikke komme så meget konstruktivt ud af at fokusere på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2015

Mum33

Anonym skriver:

Hej alle.

Hvad ville i sige til hvis jeres barns skolelærer og kontaktperson med en uges varsel sagde op og i øvrigt i de dage afvikler 4 feriedage? Nu tænker jeg ikke juridisk, men moralsk forpligtelse og selvfølgelig hovedsageligt hvad I føler det betyder for børnene. Børnene er 6-8 år. Mit eget barn er 7 og de har allerede splittet klassen en gang pga for mange elever. Desuden kan denne lærer nu ikke afholde planlagte forældremøder ang. trivsel og faglig udvikling i skolen så det efterlader alle os forældre ret uvidende om hvordan det går vores børn i skolen.

Selv mener jeg man har en moralsk forpligtelse når man arbejder med børn i den alder og jeg synes det er gak at man fra den ene dag til den anden siger man ikke kommer mere.

Det kan lige så godt være ledelsen, der har bedt hende om at afholde ferien der. 

Men ellers nej - at være lærer er et job på lige fod med andre. Sådan er det jo også med folk der arbejder med syge, ældre, osv. 

Jeg ville snarer være bekymret for arbejdsforholdene og klassen hvis de har været delt flere gange og skiftet lærer igen. 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Sprit25

Det virker faktisk mere som om du er irriteret over de manglende forældremøder og ikke så meget at læreren stopper. 

Jeg synes det virker sært at hun kan stoppe med dags varsel og tænker også der ligger mere bag. 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Karina84

Anonym skriver:

Nej men jeg tror ikke på hun har fået jobbet med en dags varsel og derfor burde der være en plan - inkl at hun ville færdiggøre sine opgaver. Vi andre har sådan set forsøgt at få det til at hænge sammen med forældremøde og så er det faktisk ret problematisk at det slet ikke bliver afholdt. Jeg mener at både lærer og skolen burde kunne have gjort det anderledes.

Nej, det kan jeg kan godt forstå at du ikke tror på. Men igen, i ved jo heller ikke om der ligger noget andet bag.

Jeg er sikker på at hendes kollegaer er ligeså ærgelig over det, da de har endnu mere planlægning ift. undervisning, møder, elever osv. der nu skal dækkes ind. Og lige der synes jeg måske det er en smule ego, at du kun tænker på at i har skullet tage fri til at møde op til et forældremøde. Er sikker på at de andre lærer i teamet har villet gøre hvad de kunne for det kunne løbe af stabelen alligevel.
Og er det en skole-hjemsamtale eller et forældremøde? Lige meget hvad, er de jo et team, så der burde være en anden lærer der inde over, der så kan snakke trivsel osv.

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Mami

Anonym skriver:

Altså den officielle grund er jo nyt job 

Og det der undrer mig mest er at må. så vælger at holde ferie de sidste dage i stedet for at foretage det nødvendige samarbejde mellem.skole og hjem. Skolen har heller ikke meldt ud hvad planen så er, så jeg er lidt harm 

Kan godt være den officielle udmelding er det, men den uofficielle er nok noget andet. 

Forstår ikke rigtig hvorfor du er harm? Du ved jo ikke hvad eller hvorfor og kan heller ikke forvente at få det at vide. 

Forstår usikkerheden er ubehalig, men tror ikke du får noget ud af at rette den mod læren.. 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Mum33

Anonym skriver:

Altså den officielle grund er jo nyt job 

Og det der undrer mig mest er at må. så vælger at holde ferie de sidste dage i stedet for at foretage det nødvendige samarbejde mellem.skole og hjem. Skolen har heller ikke meldt ud hvad planen så er, så jeg er lidt harm 

Du ligger lidt en typisk "nutidens forældre" holdning for dagen. Mit barn ... Jeg kræver .... I det mindste må de ..... Helt ærligt ...

Jeg er selv lærer og ville sådan ønske at nogle (mange) af nutidens forældre ville lægge den der mig, mig og så mit barn på hylden. 

Hun har fået nyt arbejde, tillykke til hende. Vi må håbe at skolen gør hvad de kan for at få afviklet samarbejdet, og hvis ikke .... Tja - så bliver det nok ikke første gang i dit barns liv, at noget ikke bliver 100 % som det burde. Det kommer til at ske et hav af gange fremover. Det kan man lige så godt forberede sine børn på. 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

FruStolpe

Anonym skriver:

Hej alle.

Hvad ville i sige til hvis jeres barns skolelærer og kontaktperson med en uges varsel sagde op og i øvrigt i de dage afvikler 4 feriedage? Nu tænker jeg ikke juridisk, men moralsk forpligtelse og selvfølgelig hovedsageligt hvad I føler det betyder for børnene. Børnene er 6-8 år. Mit eget barn er 7 og de har allerede splittet klassen en gang pga for mange elever. Desuden kan denne lærer nu ikke afholde planlagte forældremøder ang. trivsel og faglig udvikling i skolen så det efterlader alle os forældre ret uvidende om hvordan det går vores børn i skolen.

Selv mener jeg man har en moralsk forpligtelse når man arbejder med børn i den alder og jeg synes det er gak at man fra den ene dag til den anden siger man ikke kommer mere.

Det mener jeg overhovedet ikke at man skal blande sig i... ��

Det er en privat sag, og kan bunde i alt lige fra nyt job -mobning eller alvorlig sygdom. 

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Anonym trådstarter

Abemor skriver:

Du ligger lidt en typisk "nutidens forældre" holdning for dagen. Mit barn ... Jeg kræver .... I det mindste må de ..... Helt ærligt ...

Jeg er selv lærer og ville sådan ønske at nogle (mange) af nutidens forældre ville lægge den der mig, mig og så mit barn på hylden. 

Hun har fået nyt arbejde, tillykke til hende. Vi må håbe at skolen gør hvad de kan for at få afviklet samarbejdet, og hvis ikke .... Tja - så bliver det nok ikke første gang i dit barns liv, at noget ikke bliver 100 % som det burde. Det kommer til at ske et hav af gange fremover. Det kan man lige så godt forberede sine børn på. 

Det er også en tendens der er meget sigende om "nutidens arbejdstagere". At de egentlig dybest set ikke føler ansvar for deres arbejde. Jeg tænker se mange tusinde jobsøgende må føle at det er virkelig uretfærdigt når de nu ikke har et job.

Jeg har det omvendt og er nok af den gamle skole på det punkt. Men man gør sgu sine opgaver færdige og stopper på en ordentlig måde.

Det kan jeg dog høre på mine forældre der arbejdrr i lederstillinger at langt fra de fleste gør, hvilket jo bare er trist.

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hej alle.

Jeg er selv lærer og vil sige, at vi generelt er et meget betænksomt og varmhjertet folkefærd . Derfor er jeg næsten sikker på, at der ligger en meget god grund til den bratte afsked. Det kan også sagtens være, at ledelsen ikke vil udbetale ferie, men "tvinger" hende til at afvikle det.

Anmeld Citér

24. oktober 2015

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Jeg er selv lærer og vil sige, at vi generelt er et meget betænksomt og varmhjertet folkefærd . Derfor er jeg næsten sikker på, at der ligger en meget god grund til den bratte afsked. Det kan også sagtens være, at ledelsen ikke vil udbetale ferie, men "tvinger" hende til at afvikle det.

Ja jeg tænker også man som regel (forhåbentlig) har hjertet med hvis man er lærer. Og derfor undrer det mig at det er så brat og så mærkelig en måde det gøres på. Der er heller ingen hilsen eller noget som helst og jeg har ikke haft indtryk af at hun mistrivedes eller at nogle forældre ikke kunne lide hende. Hun er ikke en specielt varm person, men mener det er helt basal høflighed og ordentligthed der mangler her 

Er der ærligt talt lidt chokeret. Og så er skrækscenariet jo hvis der skal være konstant udskiftning i den stilling. Forstår så heller ikke at de ikke at de valgte hende som.lærer til den nye klasse i stedet for at vælge en mere pålidelig, når nu børnene skulle skifte klasse og lokaler lidt i et skoleår selv om de lige er startet i skole.

Men tak for svar, jeg opfatter dit svar som at det i hvert fald ikke rigtigt er normalt at gøre sådan  Selv for et nyt job..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.