Breve fra ekskæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2015

Bshizzle

mor:) skriver:

Smider du så også gamle klassebilleder ud? Det er vel også bare fortid? 

Hvad har gamle klassebilleder med ens X at gøre?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2015

God-mor

maak skriver:

Synes egentlig det er okay hvis han vil gemme dem, men til gengæld synes jeg ikke at det er okay at han ikke kan forklare hvorfor? Det er jo en ærlig sag hvis man ønsker at gemme det som minder

Han skal da ikke forklare sin kæreste hvorfor han vil gemme sine egne gamle breve, han er da en voksen mand :-)

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Bare mig..

Jeg synes også det er upassende. Jeg ville nok ikke tvinge ham til at smide det ud, men jeg ville klart stille spørgsmålstegn vd det.

omvendt så har jeg også nogle liggende - fra folkeskolen. Dernæst har jeg en hel del sedler, breve mm gemt fra min datters far. Jeg tror faktisk jeg har det hele. Dog er det gemt væk i en kasse sammen med alle min datters "første ting" mm. Jeg har også stadig de forskellige ringe jeg fik af ham også i kassen. Det er for at min datter engang kan se det. 

Min kæreste og jeg sad den anden dag og så gamle fotobøger med alle hans ekser i. Jeg synes det var rigtig hyggeligt og sjovt at se, og kunne sagtens finde på at hive dem frem igen.

men altså, breve med følelser osv i, som man intet har med at gøre mere, ville jeg også synes var upassende.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

modesty

Tak for alle svarene  

Til dem der har sagt at de synes det er helt okay at han gemmer dem tænker jeg én  ting: 

Hvorfor skal han gemme dem hvis han alligevel ikke kigger på dem? 

Som i selv skriver har i også kort fra ekser som i ikke har kigget på i 100 år? Hvorfor så gemme dem? Jeg kan virkelig ikke se logik i det. 

Jeg tror at grundes til at jeg synes det er upassende er, at de historier jeg har fået at vide om hans eks kærester er at de alle var nogen rigtige killinger overfor ham og flere af dem var ham utro . Bl.a. derfor kan jeg ikke se hvorfor han vil gemme på det. 

Synes derudover det er rart at jeg ikke er den eneste der synes det er upassende. 

Hvem siger at han ikke kigger på dem? Og hvorfor skal han ikke have lov til det?

Jeg har f.eks lige for nylig fundet min blå bog fra gymnasiet frem og siddet og læst om hele min gamle klasse. Dem der var venner og dem der ikke var. Husket gode og dårlige oplevelser. Det er 17 år siden jeg gik ud af gymnasiet og jeg har ikke kigget i den bog siden. Og nu er jeg vildt glad for at jeg ikke har smidt den ud!

Andre mennesker har spillet vigtige roller i hans liv før dig, og har været med til at forme ham til den mand han er i dag. Familiemedlemmer, venner, kærester. Han har haft dårlige oplevelser med dem - og gode. Sådan er det. Det kan du ikke ændre på. Han vil tænke tilbage på sine eks'er fra tid til anden. Nogle gange vil det være negative tanker, og nogle gange vil det være positive. Det tager ingenting fra dig at der har været andre kvinder i hans liv før dig.

Og så kunne jeg godt tænke mig at høre: HVORFOR har du et problem med at han gemmer de breve? 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tak for alle svarene  

Til dem der har sagt at de synes det er helt okay at han gemmer dem tænker jeg én  ting: 

Hvorfor skal han gemme dem hvis han alligevel ikke kigger på dem? 

Som i selv skriver har i også kort fra ekser som i ikke har kigget på i 100 år? Hvorfor så gemme dem? Jeg kan virkelig ikke se logik i det. 

Jeg tror at grundes til at jeg synes det er upassende er, at de historier jeg har fået at vide om hans eks kærester er at de alle var nogen rigtige killinger overfor ham og flere af dem var ham utro . Bl.a. derfor kan jeg ikke se hvorfor han vil gemme på det. 

Synes derudover det er rart at jeg ikke er den eneste der synes det er upassende. 

Jeg forestiller mig det kunne være sjovt når man engang bliver 50/60 år eller noget der omkring, at sidde og kigge på gamle billeder og mindes HELE sit liv 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Bshizzle skriver:

Jeg er så bare modsat de andre.. 

Jeg mener fortid er fortid.. Altså hvorfor så gemme på minder fra/om en X? 

Jeg syntes det er upassende at han gemmer på gamle kærlighedsbreve.. 

Jeg smed allerede mine ud dengang jeg mødte min "nye" kæreste  

Det eneste jeg har gemt, er billeder af min X! 

Kun fordi min X er min store drengs Far, og min søn vil kun være pave stolt af at ha billeder af hans Far!.  

Er det ikke lidt trist for dit barn. Tænker de breve måske kunne blive skattet som en arv når i er væk...

Anmeld Citér

21. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Bshizzle skriver:

Hvad har gamle klassebilleder med ens X at gøre?  

Det har noget med argumentet at gøre. Argumentet der bliver brugt er "fortid er fortid" eller "det er afsluttede kapitler" men det er jo netop ikke anderledes end så mange andre ting fra ens liv der ligger i fortiden eller er afsluttet. 

Så jeg synes argumentet ikke holder

Anmeld Citér

21. oktober 2015

EAF

Det ville jeg ikke have et problem med, har selv fødselsdagskort og breve liggende fra mine ekskærester igennem tiden. Har så ikke læst i dem i flere år, husker heller ikke præcist hvor jeg har lagt dem, men ved de er her et sted. Tror ikke jeg har drøftet det med min mand, for sådan er det bare. Vi kan iøvrigt sagtens tale om hinandens fortid, datidens kærester, scoringer, sexuelle oplevelser - på det område er vi gode sammen. Vi er jo sammen i nuet og der er en grund eller flere til at man er X'er med fortiden. Men derfor er minderne og ordene da stadigvæk en del af mig, til mig, fra dem dengang og så husker man den tid der var helt anderledes, tankemæssigt og følelsesmæssigt. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Bshizzle

Roselil skriver:

Er det ikke lidt trist for dit barn. Tænker de breve måske kunne blive skattet som en arv når i er væk...

Nu var det ikke lige breve fra mit barns Far..  

Så kreativ var han ik ... Men billeder var der nok af, og dem får sønnen den dag han er klar. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Bshizzle

mor:) skriver:

Det har noget med argumentet at gøre. Argumentet der bliver brugt er "fortid er fortid" eller "det er afsluttede kapitler" men det er jo netop ikke anderledes end så mange andre ting fra ens liv der ligger i fortiden eller er afsluttet. 

Så jeg synes argumentet ikke holder

Ja? Men nu handler det jo om ens X'er og ikke om ens gammel klassebillede  

Der er stort forskel på om man ligger inde med klassebilleder og billeder af ens gammel kæreste! 

Heldigvis er vi alle vist forskellige..  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.