Breve fra ekskæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har mange gamle kærestebreve. Læser dem sjældent, men kan godt lide at have minder fra dén del af min historie - ligesom minder om så meget andet fra mit liv. Min mand er bedøvende ligeglad - han har iøvrigt gamle familiefotoalbums med enkelte fotos af gamle kærester, og jeg smiler bare ved tanken om, at "Nå ja, så var der også Sofie" - det er jo fortid, men en brik i hans livs puslespil. 

Om jeg har breve fra Leif m.fl., og om han har fotos af Sofie eller ej, så er det et faktum, at de har været i vore liv engang og aldrig vil blive helt glemt. Jeg synes, det er sjovt at genfinde vidnesbyrd om, hvem og hvor, vi var, før vi mødte hinanden. Det er jo også en del af historien om, hvorfor det endte med at blive os og ikke de andre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg har brug for lidt råd. Mig og min kæreste igennem fem år, er igang med at renovere vores lejlighed. I den sammenhæng har jeg bedt ham rydde op i hans skuffer og gemme de ting han gerne vil gemme og smide dem ud han ikke vil gemme. Da jeg kigger det igennem han gerne vil gemme, ser jeg at han har valgt at gemme en masse kærlighedskort fra gamle ekskærester. Jeg spørger hvorfor han gerne vil gemme dem og det kan han ikke svare mig på?

Er jeg den eneste der synes det er vildt upassende og underligt at han vælger at gemme disse kort? 

Jeg ved simpelthen ikke lige hvad jeg skal gøre af mig selv og er 3 måneder henne i min graviditet... Synes virkelig ikke de her kort skal pryde vores nye lejlighed og liv. Jeg ved at han ville blive gal hvis det var mig der havde kort fra mine ekskærester som jeg nægtede at smide ud...

Jeg synes faktisk at det vil være rigtig synd og unfair overfor din kæreste hvis du tvinger ham til at slette sin fortid. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

modesty

Hej alle. 

Jeg har brug for lidt råd. Mig og min kæreste igennem fem år, er igang med at renovere vores lejlighed. I den sammenhæng har jeg bedt ham rydde op i hans skuffer og gemme de ting han gerne vil gemme og smide dem ud han ikke vil gemme. Da jeg kigger det igennem han gerne vil gemme, ser jeg at han har valgt at gemme en masse kærlighedskort fra gamle ekskærester. Jeg spørger hvorfor han gerne vil gemme dem og det kan han ikke svare mig på?

Er jeg den eneste der synes det er vildt upassende og underligt at han vælger at gemme disse kort? 

Jeg ved simpelthen ikke lige hvad jeg skal gøre af mig selv og er 3 måneder henne i min graviditet... Synes virkelig ikke de her kort skal pryde vores nye lejlighed og liv. Jeg ved at han ville blive gal hvis det var mig der havde kort fra mine ekskærester som jeg nægtede at smide ud...

Jeg synes at det er vildt upassende og underligt at du vil have ham til at smide minder ud som er vigtige for ham.

Der har været andre kvinder før dig som har været vigtige for ham. Get over it.

M.h.t. at han ville blive gal hvis det var den anden vej rundt, tja, så er han lidt en røv. Men to minusser giver ikke et plus.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Bshizzle skriver:

Jeg er så bare modsat de andre.. 

Jeg mener fortid er fortid.. Altså hvorfor så gemme på minder fra/om en X? 

Jeg syntes det er upassende at han gemmer på gamle kærlighedsbreve.. 

Jeg smed allerede mine ud dengang jeg mødte min "nye" kæreste  

Det eneste jeg har gemt, er billeder af min X! 

Kun fordi min X er min store drengs Far, og min søn vil kun være pave stolt af at ha billeder af hans Far!.  

Smider du så også gamle klassebilleder ud? Det er vel også bare fortid? 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Zelinasmor skriver:

Er overrasket over hvor mange der synes det er okay. Jeg synes også det er upassende. I er sammen og har barn på vej, hvad skal han bruge gamle kærlighedsbreve til? Selvom han måske har gode minder med nogle af dem, så er det afsluttede kapitler og han er sammen med dig nu. Jeg var blevet rigtig skuffet og sur hvis det var mig.

Ja netop, det er afsluttende kapitler, men derfor er det da sjovt at mindes tilbage. Ligesom man f.eks. ville mindes tilbage gymnasietiden hvis man kiggede på klassebilleder - det er ikke ensbetydende med at man hellere vil være gymnasieelev. 

Det er fint at man er af en anden holdning - men så må man også komme med den ærlige begrundelse, hvilket i bund og grund er usikkerhed. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej alle. 

Hvem siger de skal pryde jeres lejlighed eller liv?  De skal vel ikke ligge på natbordet.. lad ham have dem i en kasse, hvis han gerne vil gemme dem. 

Hvad med gamle klasse billeder, klub billeder, barndoms billeder.. What ever.. Skal de også smides væk, der kan også være ex er på? 

At han ikke kan den anden, Ja det er ikke fair, men kan ikke se problemet. Det er fortid, han har valgt dig, men det er stadigvæk minder fra hans liv.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Christine

Anonym skriver:

Hej alle. 

Nu har vi mange børn og begrænset plads, men må indrømme jeg slet ikke fatter at folk kan og gider gemme alt muligt junk fra folkeskolen osv. Man må da gro fast i lort 

Når det så er sagt, så ville jeg selv blive jaloux. Det er sandsynligvis på min egen konto, ligesom jeg ikke tror du nødvendigvis behøver være jaloux over din kærestes breve.

Men det er du og det er helt i orden. Følelser kan ikke være forkerte, for dem styrer man ikke selv. Men hvad man gør med de følelser og hvordan man handler ud fra dem, det kan man godt gøre for. Og der tror jeg virkelig det vil give bagslag hvis du stiller din kæreste et ultimatum. 

I stedet synes jeg du skal tale med ham om hvordan du har det. Synes også du får mange løftede pegefingre uden folk herinde aner en dyr om jeres forhold. Det kan være han tidligere har sagt han ikke gemmer dem slags, det kan være i taler åbent om tidligere forhold, det kan være han selv har nemt ved at blive jaloux. Alle de forhold synes jeg har indflydelse på om du kan "kræve" (altså det kan man jo ikke sådan helt bogstaveligt) at han smider det ud. Men det ved kun du og han. Det bedste i kan gøre er at finde ud af hvorfor han gemmer dem og hvorfor det er et problem for Dif og så tage den derfra.

Ikke alt er sort og hvidt, men når man er gravid har man ekstra behov for følelsesmæssig sikkerhed og det bør du nok forklare din kæreste. Håber i finder en løsning 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Tak for alle svarene  

Til dem der har sagt at de synes det er helt okay at han gemmer dem tænker jeg én  ting: 

Hvorfor skal han gemme dem hvis han alligevel ikke kigger på dem? 

Som i selv skriver har i også kort fra ekser som i ikke har kigget på i 100 år? Hvorfor så gemme dem? Jeg kan virkelig ikke se logik i det. 

Jeg tror at grundes til at jeg synes det er upassende er, at de historier jeg har fået at vide om hans eks kærester er at de alle var nogen rigtige killinger overfor ham og flere af dem var ham utro . Bl.a. derfor kan jeg ikke se hvorfor han vil gemme på det. 

Synes derudover det er rart at jeg ikke er den eneste der synes det er upassende. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Helt ærligt, så synes jeg også, det er mærkeligt at gemme sådan nogle ting..

Jeg ville have det mærkeligt med det.... Men alligevel ville jeg prøve at snakke med min mand med det... Fortælle ham, hvilke følelser der kommer op i mig, og så måtte han prøve at forklare, hvorfor det er vigtigt for ham

Vi er jo forskellige, og det kan vi jo også se i denne tråd. Nogle kan godt lide at gemme sådan nogle ting, hvor andre synes det er mærkeligt eller der ikke er behov for det

Det lyder til at din mand har det sådan.. Altså at han godt kan lide at gemme sådan nogle ting om sin fortid

Anmeld Citér

21. oktober 2015

maak

Synes egentlig det er okay hvis han vil gemme dem, men til gengæld synes jeg ikke at det er okay at han ikke kan forklare hvorfor? Det er jo en ærlig sag hvis man ønsker at gemme det som minder

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.