Anonym skriver:
Hej alle.
Jeg har brug for lidt råd. Mig og min kæreste igennem fem år, er igang med at renovere vores lejlighed. I den sammenhæng har jeg bedt ham rydde op i hans skuffer og gemme de ting han gerne vil gemme og smide dem ud han ikke vil gemme. Da jeg kigger det igennem han gerne vil gemme, ser jeg at han har valgt at gemme en masse kærlighedskort fra gamle ekskærester. Jeg spørger hvorfor han gerne vil gemme dem og det kan han ikke svare mig på?
Er jeg den eneste der synes det er vildt upassende og underligt at han vælger at gemme disse kort?
Jeg ved simpelthen ikke lige hvad jeg skal gøre af mig selv og er 3 måneder henne i min graviditet... Synes virkelig ikke de her kort skal pryde vores nye lejlighed og liv. Jeg ved at han ville blive gal hvis det var mig der havde kort fra mine ekskærester som jeg nægtede at smide ud...
Nu har vi mange børn og begrænset plads, men må indrømme jeg slet ikke fatter at folk kan og gider gemme alt muligt junk fra folkeskolen osv. Man må da gro fast i lort 
Når det så er sagt, så ville jeg selv blive jaloux. Det er sandsynligvis på min egen konto, ligesom jeg ikke tror du nødvendigvis behøver være jaloux over din kærestes breve.
Men det er du og det er helt i orden. Følelser kan ikke være forkerte, for dem styrer man ikke selv. Men hvad man gør med de følelser og hvordan man handler ud fra dem, det kan man godt gøre for. Og der tror jeg virkelig det vil give bagslag hvis du stiller din kæreste et ultimatum.
I stedet synes jeg du skal tale med ham om hvordan du har det. Synes også du får mange løftede pegefingre uden folk herinde aner en dyr om jeres forhold. Det kan være han tidligere har sagt han ikke gemmer dem slags, det kan være i taler åbent om tidligere forhold, det kan være han selv har nemt ved at blive jaloux. Alle de forhold synes jeg har indflydelse på om du kan "kræve" (altså det kan man jo ikke sådan helt bogstaveligt) at han smider det ud. Men det ved kun du og han. Det bedste i kan gøre er at finde ud af hvorfor han gemmer dem og hvorfor det er et problem for Dif og så tage den derfra.
Ikke alt er sort og hvidt, men når man er gravid har man ekstra behov for følelsesmæssig sikkerhed og det bør du nok forklare din kæreste. Håber i finder en løsning 
Anmeld
Citér