Breve fra ekskæresten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.709 visninger
38 svar
146 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. oktober 2015

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg har brug for lidt råd. Mig og min kæreste igennem fem år, er igang med at renovere vores lejlighed. I den sammenhæng har jeg bedt ham rydde op i hans skuffer og gemme de ting han gerne vil gemme og smide dem ud han ikke vil gemme. Da jeg kigger det igennem han gerne vil gemme, ser jeg at han har valgt at gemme en masse kærlighedskort fra gamle ekskærester. Jeg spørger hvorfor han gerne vil gemme dem og det kan han ikke svare mig på?

Er jeg den eneste der synes det er vildt upassende og underligt at han vælger at gemme disse kort? 

Jeg ved simpelthen ikke lige hvad jeg skal gøre af mig selv og er 3 måneder henne i min graviditet... Synes virkelig ikke de her kort skal pryde vores nye lejlighed og liv. Jeg ved at han ville blive gal hvis det var mig der havde kort fra mine ekskærester som jeg nægtede at smide ud...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Kan egentlig godt forstå ham. Det er gode minder og noget der er en del af ham og hans historie. Tror ikke det behøver at betyde, at han ikke er "ovre" det. Men hvis han selv ikke kan tolerere det den anden vej, så synes jeg det er et problem.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

charthys

Anonym skriver:

Hej alle. 

Jeg har brug for lidt råd. Mig og min kæreste igennem fem år, er igang med at renovere vores lejlighed. I den sammenhæng har jeg bedt ham rydde op i hans skuffer og gemme de ting han gerne vil gemme og smide dem ud han ikke vil gemme. Da jeg kigger det igennem han gerne vil gemme, ser jeg at han har valgt at gemme en masse kærlighedskort fra gamle ekskærester. Jeg spørger hvorfor han gerne vil gemme dem og det kan han ikke svare mig på?

Er jeg den eneste der synes det er vildt upassende og underligt at han vælger at gemme disse kort? 

Jeg ved simpelthen ikke lige hvad jeg skal gøre af mig selv og er 3 måneder henne i min graviditet... Synes virkelig ikke de her kort skal pryde vores nye lejlighed og liv. Jeg ved at han ville blive gal hvis det var mig der havde kort fra mine ekskærester som jeg nægtede at smide ud...

Syntes faktisk det er dig der er upassende at du overhovedet stiller det spørgsmål,  - behandl ham dog som en voksen mand og lad ham selv tage stilling til hvad han vil stille op med sin fortid og sine minder.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså jeg må indrømme at jeg ik ka se problemet.

Jeg har da også gamle breve fra en ex kæreste. Jeg læser dem ik, og de har lagt i en kasse med alle mine gamle breve fra "den" tid. Det betyder at at jeg ik har læst dem de sidste 13-14 år. 

Min kæreste er også fuldstændig ligeglad med mine breve. Vh stine

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Bshizzle

Jeg er så bare modsat de andre.. 

Jeg mener fortid er fortid.. Altså hvorfor så gemme på minder fra/om en X? 

Jeg syntes det er upassende at han gemmer på gamle kærlighedsbreve.. 

Jeg smed allerede mine ud dengang jeg mødte min "nye" kæreste  

Det eneste jeg har gemt, er billeder af min X! 

Kun fordi min X er min store drengs Far, og min søn vil kun være pave stolt af at ha billeder af hans Far!.  

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Zelinasmor

Er overrasket over hvor mange der synes det er okay. Jeg synes også det er upassende. I er sammen og har barn på vej, hvad skal han bruge gamle kærlighedsbreve til? Selvom han måske har gode minder med nogle af dem, så er det afsluttede kapitler og han er sammen med dig nu. Jeg var blevet rigtig skuffet og sur hvis det var mig.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Anonym

Jeg synes din kæreste skal have lov at gemme hans breve. Hvis ikke det er nogen han har under puden og læser meget, altså at det er noget som påvirker jeres dagligdag, ser jeg ingen grund til at de skal væk. Man kan så overveje om ikke de kunne komme i en kasse og så på loft/kælderrum hvis i har sådan et. Hvis du kræver de skal væk risikere du bare at det vil ødelægge noget for jer, så overvej om de virkelig er så vigtige for dig - gør de nogen forskel? Men snak ærligt om dem uden at blive sur på ham og respekter hans følelser...måske han bare ikke lige var klar den dag til at smide dem ud.

Anmeld Citér

20. oktober 2015

God-mor

Din kæreste skal da selvfølgelig beholde sine gamle kærestebreve/kort, fordi de er en del af hans liv før han mødte dig. Glæd dig over de kvinder han har været sammen med, de har gjort ham til den han er i dag, og ham er du jo forhåbentlig rigtig glad for :-)

Der er ingen grund til at smide gamle minder ud i skraldespanden. 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

MKN2015

Jeg synes også det er enormt mærkeligt at gemme sådan noget! Skulle jeg gøre det, så skulle det være fordi at de breve betød noget for mig, og hvorfor skulle de det, når de er fra en ex? Mine ex'er er fortid, jeg kan hilse pænt på dem hvis jeg møder dem, men det er dét! 

Jeg ser ingen grund til at bringe stumper af gamle forhold med ind i et nyt forhold. Jeg ved at min kæreste har det på samme måde - det er ret firkantet helt unødvendigt 

Anmeld Citér

20. oktober 2015

Anonym

Jeg kan så absolut ikke se hvorfor han skulle smide dem ud bare fordi du synes det. Det er dig han er sammen med og skal have et barn med og ikke en af ekserne. Jeg har også alle mine breve, både kæreste og ikke kæreste og jeg kunne ikke drømme om at smide dem ud. De er i en kasse på loftet sammen med min studenterhue, mine andendagsbukser (spørg mig ikke hvorfor), minder fra sprogrejser, karakterbøger fra skolen, koncertbilletter og en masse masse flere mærkelige minder fra mit liv. Ting som faktisk betyder en masse for mig og som jeg ville være rigtig ked af hvis jeg mistede, men det betyder da ikke at jeg elsker min mand mindre. Min mand har faktisk også nogle breve fra da han gik i folkeskole og det er ok med mig :-)

kan du ikke leve med det hvis de kommer i en kasse og så på loftet/i kælderen?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.