Anonym skriver:
Nå her til aften smider barnet sin aftensmad på gulvet, han irrettesætter og siger nu får du ikke mad, så må du sove uden. Han ved jeg ikke sender sultne børn i seng, selvfølgelig skal det lille barn have et chance mere, synes jeg. Det fortæller jeg far på engelsk. Han ved jeg har det sådan og alligevel bruger han den trussel gang på gang.
det ender med barnet smider sit saftevand ned også.
far siger så til mig "rub din røv over og tør op" jeg siger "sådan skal du ikke tale" (jeg var allerede på vej over for at tørre op) imens jeg bukker mig ned for at tørre siger han "hvis jeg ser imorgen at du ikke har tørret væggen og paneler også, så rykker jeg hovedet af dig"
synes det er lige lovlig stor reaktion for lidt saftevand, og ja kasten med maden, som vores barn selvfølgelig ikke skal gøre, men alligevel.
Hvis du tænker tilbage, har han så altid reageret sådan overfor børnene? Eller er det noget nyt? Samme spørgsmål, hvis du tænker tilbage, hvordan har han tidligere været/reageret overfor dig?
Det er normalt at små børn spilder, så jeg forstår ikke hans kraftige reaktion.
Jeg forstår heller ikke hvorfor du altid er den der tørrer op (læser jeg det som).
hans opførsel er langt over grænsen for hvad jeg ville finde mig i. Spørgsmålet er om det er noget nyt, at han opfører sig på den måde, eller om du først ser det nu, fordi du først nu er "vågnet op", som du beskriver. I har trods alt en baby, så det er ikke så længe siden i har haft et intimt forhold, med ønsket om familieforøgelse.
Så alt i alt, synes jeg dit indlæg giver anledning til flere spørgsmål, end svar.
Du skal i hvert fald ikke finde dig i hans opførsel. Enten skal i have hjælp, ellers skal du gå. Det kan du bedst selv vurdere ud fra, hvad dine svar er på spørgsmålene.
Du skriver i øvrigt, at han ud over disse "anfald", er en god far -og mand. Der er jeg i stedet af den opfattelse, at hans "anfald" viser, at han ikke er en god far -og mand.